جاباما
۸۷۶۲۰۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آذری: پول استفاده از VAR را نداریم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: یکی از وظایف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استانداردسازی باشگاه‌ها است و این مسئله ربطی به استانداری و نمایندگان مجلس ندارد.

خبرگزاری مهر: سعید آذری درباره نامه فدراسیون فوتبال به استانداران و هیات‌های فوتبال برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها و تهدید به عدم برگزاری لیگ برتر گفت: نیم قرن از فوتبال دنیا عقب بودیم و الان این فاصله به مراتب بیشتر می‌شود.

در عصری که تکنولوژی کارها را ساده کرده است، تازه دنبال این هستیم در استادیوم ها یکسری استانداردهای اولیه را پیاده کنیم. ولی لازم نیست این را به استاندارها و مسئولان دولتی اعلام کنیم. مثل این است که AFC ورزشگاه فولادشهر را بررسی کند و متوجه شود صندلی ها شماره ندارد و به آقای روحانی (رئیس جمهور) نامه بزند! اصلاً نیازی نیست.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تاکید کرد: استانداردسازی یکی از وظایف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. دیروز هم در مجلس شورای اسلامی گفتم تا وقتی فوتبال باشگاهی را به این شکل برگزار کنیم این مشکلات وجود دارد. الان دو تیم تلاش کردند و به لیگ برتر رسیدند. باید قبل از اینکه مسابقات آنها به پایان برسد، اعلام می کردند، استانداردها را داشته باشند. الان دیگر نمی شود.

آذری با بیان اینکه استانداردسازی باید در لیگ دسته اول مثل لیگ برتر پیاده شود، تصریح کرد: برای میزبانی از عربستانی ها سه استادیوم در سه کشور را معرفی کردیم که یکی از آنها ورزشگاه شهر دوشنبه در تاجیکستان است. اولین ایرادی که AFC گرفت این بود که زمین این ورزشگاه چمن مصنوعی است و باید دید تیم میهمان حاضر است روی چمن مصنوعی بازی کند یا خیر.

وی یادآور شد: استانداردسازی های ما اشتباه است. حتی در حین برگزاری مسابقات این مشکلات را داریم. روز مسابقه چک لیست نداریم. اگر می بینیم این مشکلات ایجاد می‌شود، مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادها را هم نداریم. مسئولان مسابقات ما ناظر بازی ها هستند که باید دوره های آموزشی ببینند. فقط که نباید برای داوران و مربیان کلاس آموزشی داشته باشیم. اجراکنندگان مسابقه مهمترین عوامل برگزاری مسابقات هستند که بعضاً به وظایف خودشان هم اشراف ندارند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ادامه داد: در کل با این حرکت فدراسیون موافقم که استادیوم ها باید حداقل استانداردها را داشته باشند. این می تواند کمی از بی نظمی ها جلوگیری کند ولی ارتباطی به استانداری و نمایندگان مجلس ندارد. باید قوانینی بگذاریم و باشگاه ها را ملزم به اجرای آن کنیم.

آذری تاکید کرد: البته یک موضوع دیگر هم هست. فرض کنید این مسئله را از باشگاهی که تازه به لیگ برتر صعود کرده است، بخواهیم. آن موقع ۱۵ نماینده مجلس این قضیه را به صحن علنی مجلس می کشند و وزیر ورزش را استیضاح می کنند. باید قوانینی بگذاریم و آگاهی رسانی کنیم تا بعداً گلایه ای نباشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره شرایط ورزشگاه فولادشهر که ورزشگاه خانگی این باشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: فقط سکوی جنوبی پشت دروازه ورزشگاه فولادشهر باقی مانده است. درباره سیستم کمک داور ویدئویی هم باید بگویم ۸۰ هزار یورو پول نیاز دارد. ورزشگاه متعلق به باشگاه نیست و برای کارخانه ذوب آهن است. در بودجه سهامی عام کارخانه هم این میزان بودجه برای VAR دیده نشده است. باشگاه ما توان استقرار این سیستم را ندارد.

آذری در پاسخ به این سئوال که آیا فولادشهر مجهز به دوربین‌های مداربسته است؟ به رادیو ورزش گفت: سال ۱۳۸۸ سیستم کنترل الکترونیکی را در ورزشگاه نصب کردیم که حدود ۳۵ دوربین بخش‌های مختلف استادیوم را رصد می‌کند ولی این تعداد دوربین کافی نیست. فولادشهر یکی از تنها استادیوم‌هایی است که در ۶ سال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نمره A را گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما پول داری بازیکن خارجی بخری ولی برای VAR پول نداری مرتیکه عوضی

    • پناهی

      پول بازیکنایه بی کیفیت خارجی دارین اونم با دلالهایی کا بازیکن چند ده دلاری رو با هزار دلاری بندازن ولی پول var رو نداری ما هم باور کردیم دادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج