اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۷۹۸۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عطایی: موفقیت تیم ملی والیبال را زیرسوال نبریم

تیم ملی والیبال ایران با شکست ۳-۱ صربستان توانست صعود خود را به فینال رقابت‌های لیگ ملت‌ها قطعی کند و دیگر حرف و حدیثی در این بین وجود ندارد.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال ایران با شکست ۳-۱ صربستان توانست صعود خود را به فینال رقابت‌های لیگ ملت‌ها قطعی کند و دیگر حرف و حدیثی در این بین وجود ندارد. بهروز عطایی، سرمربی تیم والیبال جوانان ایران و مربی پیشین تیم بزرگسالان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره اوضاع تیم کولاکوویچ صحبت کرد.

سرانجام صعود ایران به دور نهایی قطعی شد. ابتدا از دیدار برابر صربستان شروع کنیم. بازی چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود. با توجه به اینکه به این پیروزی احتیاج داشتیم بچه‌ها کاملا سوار بر مسابقه بودند و روی حریف تسلط داشتند. مستحق برد بودیم و به این خواسته هم رسیدیم و حالا حضورمان در فینال قطعی است.

برخی منتقدان بر این عقیده‌اند که تیم‌های بزرگ به واسطه حضور در انتخابی المپیک با تمام توانایی خود به این رقابت‌ها نیامده‌اند و همین مساله باعث شد کار ما راحت‌تر شود.

همیشه در لیگ جهانی و حالا در لیگ ملت‌ها با این موضوع درگیر بوده‌ایم. همیشه هم همین‌طور بوده است. نباید موفقیت تیم ملی والیبال را با مطرح کردن این گونه مسائل زیرسوال ببریم؛ برزیل با نفرات اصلی‌اش آمد، فرانسه به غیر از دو سه بازیکن الباقی نفراتش اصلی بودند. هر کشوری استراتژی خاص خودش را دارد و ما باید تمرکزمان روی کار خودمان باشد. بازی دوستانه پیش از این نداشتیم و با نفرات اصلی به لیگ ملت‌ها پاگذاشتیم. خدا را شکر بازی‌های خوبی هم دیدیم که امیدوارم استمرار داشته باشد.

این پیشرفت در داخل زمین، درباره سرمربی تیم ملی هم صدق می‌کند. نظرتان درباره کولاکوویچ چیست؟ و اینکه ستاره‌هایی چون موسوی، غفور و معروف هم توانستند دوباره به فرم ایده‌آل خود در این مسابقات برگردند.

نتایج تیم ملی گویای همه‌چیز هست. دوست ندارم درباره همکارم و یک مربی اظهارنظر کنم اما تاثیرات کار او دیده می‌شود. تیم ملی روان‌تر کار می‌کند و روند او رو به جلو بوده است. در کنار او بازیکنان باتجربه تیم هم تاثیر فراوانی داشته‌اند. سلامت جسمانی و ذهن آماده توامان روی این پیشرفت اثر داشته‌اند.

با توجه به این نمایش شگفت‌انگیز به نظرتان می‌توانیم در دور اول انتخابی جواز حضور در توکیو را به دست بیاوریم؟

مهم این است که بتوانیم صعود کنیم؛ مرحله اول و دوم فرق چندانی ندارد. اگر در دور اول این اتفاق رخ دهد می‌توانیم استراحت بیشتری داشته باشیم اما اگر به دور دوم هم کشیده شود موردی ندارد. همان‌طور که گفتم مهم این است که صعود کنیم. فعلا باید به دور نهایی توجه کنیم. کار دشواری داریم اما می‌توانیم روی سکو برویم. کادر فنی بهتر از هر کسی به نقاط ضعف و قوت احاطه دارد. حالا بهترین زمان ممکن برای رفع این مشکلات است.

کدام بازیکن تیم ملی توانسته بیش از بقیه در این رقابت‌ها شما را شگفت زده کند؟

تیم خوب کار می‌کند و خیلی روی یک نفر نمی‌توان تمرکز کرد. والیبال یک ورزش گروهی است و اگر یک نفر را اسم ببریم تحلیل درستی نداشته‌ایم. یک مجموعه کارش را به‌درستی انجام داده است و همه دست به دست هم داده‌اند تا این نتایج تا به اینجا به دست بیاید.

به‌عنوان سوال پایانی از شرایط تیم ملی جوانان بگویید و اینکه آیا در نسل کنونی ما بازیکنانی هستند که بتوانند در آینده جای ستاره‌های پا به سن گذاشته ما مثل معروف، موسوی و... را پر کنند؟

خدا را شکر وضعیت خوبی داریم. تمرینات‌مان را پیگیری می‌کنیم و برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌شویم. فکر می‌کنم تا دو هفته‌ آینده به مرز آمادگی برسیم. درباره بخش دوم سوال شما باید بگویم جوانگرایی در تیم ملی ما مدت‌هاست آغاز شده و بازیکنانی چون شریفی، یلی، توخته، رمضانی، مجرد و... حاصل همین جوانگرایی هستند.

ما به سمت جلو حرکت می‌کنیم و چرخه تولید بازیکنان ادامه دارد. اما اسم معروف را بردید. باید بدانیم که سعید معروف یک استثناست. هر ۵۰ سال یک بار شاید یکی مثل او متولد شود. کسی که در قواره‌های او باشد. اما در پست‌های دیگر خدا را شکر اوضاع خوبی داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج