کشف ۳۹ کهکشان ناشناخته در جهان
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

خبرگزاری مهر: دانشمندان برای نخستین بار ۳۹ کهکشان رصد کرده اند که تا به حال شناخته نشده بودند. این کهکشان ها حتی با تلسکوپ هابل نیز قابل رصد نبوده اند.

کشف ۳۹ کهکشان ناشناخته در جهان

به نقل از دیلی میل، دانشمندان گنجینه ای از کهکشان های باستانی عظیم و ناشناخته را کشف کرده اند. این نخستین باری است که چنین کشفی با این تعداد کهکشان انجام شده است.

این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود دانشمندان ۳۹ کهکشان کشف کرده اند که به وسیله سیاهچاله های بزرگ و ماده تاریک به یکدیگر متصل هستند.

تائو وانگ از دانشگاه توکیو در این باره می گوید: این نخستین باری است که چنین تعدادی از کهکشان ها رصد شده است. قبلا این کهکشان ها برای ما ناشناخته بودند.

نور ۳۹ کهکشان تازه کشف شده به وسیله ترکیبی از رصدخانه های مختلف در سراسر جهان ردیابی شده است. پروفسور کوتارو کوهنو در این باره می گوید: این کهکشان ها بسیار کم نور هستند و طول موج نور آنها نیز بسیار بلند است. آنها برای چشمان انسان و حتی تلسکوپ هابل غیرقابل رصد بوده است. یکی دیگر از دلایل قابل رصد نبودن این کهکشان ها وجود انبوهی از گرد و غبار در اطراف آنها است.

بنابراین دانشمندان از مجموعه تلسکوپ های ALMA در صحرای آتاکاما استفاده کردند که برای رصد چنین اشیای آسمانی ایده آل هستند.

این نخستین بار است که چنین جمعیت بزرگی از کهکشان های بسیار بزرگ کشف شده اند که در ۲ میلیارد سال اولیه عمر ۱۳.۷ میلیارد ساله جهان به وجود آمده اند، تایید شده است.

14:30 - 1398/05/17
این جهان چقد بزرگه
سید عبدالحسین زارعی
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
فتبارکالله احسن .خالقین
16:01 - 1398/05/17
واقعا وقتی به این دنیا مینگریم به کوچکی مخلوق و بزرگی خالق پی مییبریم واقعا کره زمین در برابر دنیا مانند یک اتم هست در برابر یک کهکشان خوب انسان کجای دنیاست خدا میداند و بس!!!!
Germany