جاباما
۸۹۴۸۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کومان: انتقاد از سبک بازی سپاهان حرفه‌ای نیست

هافبک مجارستانی سپاهان در مورد دلایل ماندنش در این تیم صحبت کرد.

ایلنا: رونالد کومان، هافبک مجارستانی سپاهان یکی از نفراتی بود که قراردادش با طلایی‌پوشان در پایان فصل قبل تمام شد و پس از مدتی که برای مرخصی به کشورش رفته بود تصمیم گرفت به ایران برگردد و با این تیم ادامه همکاری دهد. کومان از فصل سختی که پشت سر گذاشت و همچنین انگیزه‌هایش برای فصل جدید صحبت کرد. گفتگوی او با ایلنا را می‌خوانید:

* فصل گذشته تا یک قدمی کسب هر دو جام پیش رفتید ولی در رسیدن به آن ناکام بودید. در مورد فصل قبل صحبت کن و اینکه چرا به هدفتان نرسیدید؟

ما فصل قبل به خاطر اشتباهاتی که در طول فصل مرتکب شدیم نتوانستیم به قهرمانی برسیم. اگر فصل قبل فقط یک پیروزی بیشتر کسب کرده بودیم جام را بالای سر می‌بردیم. در نیمه نهایی هم باز اشتباهاتی داشتیم که منجر به شکست تیم ما شد. به هر حال فوتبال همین است و جذابیت آن وابستگی‌اش به اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی است و خیلی جاها اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد. در هر صورت فصل قبل تمام شده و با درس گرفتن از آن باید فصل جدید را با قدرت شروع کنیم.

* چه شد تصمیم گرفتی با سپاهان ادامه دهی؟ به خاطر کار نیمه تمام در این تیم بود؟

البته که من اهدافی برای خودم دارم. من تصمیم گرفتم برگردم و با سپاهان ادامه دهم چرا که این تیم را دوست دارم و فصلی که با این تیم سپری کردم را دوست داشتم و ترجیح دادم ادامه دهم. ضمن اینکه در فصل جدید چالش جدیدی در لیگ قهرمانان آسیا اضافه شده است که دوست دارم در سپاهان آن را تجربه کنم.

* کادرفنی عقیده دارد در فصل جدید چون با فوتبال ایران آشنایی بیشتری پیدا کردی عملکرد بهتری از فصل قبل از تو می‌بینیم. خودت هم موافقی؟

من فصل قبل یک بدشانسی بزرگ آوردم و در شروع کارم درگیر مصدومیتی شدم که ۳ ماه زمان برد تا شرایط بازی پیدا کنم و همین موضوع من را کمی عقب انداخت. خوشبختانه در فصل جدید خیلی زود کارم را شروع کردم و در حال حاضر آمادگی بدنی خوبی دارم و فکر می‌کنم اگر بدشانسی نصیبم نشود فصل بهتری را نسبت به گذشته خواهم داشت.

* هواداران در فصل جدید به کمتر از قهرمانی راضی نیستند. می‌توانید یک جام به آنها هدیه دهید؟

من هم مثل هواداران سپاهان تشنه موفقیت و کسب جام هستم. همانطور که گفتم فصل قبل هم می‌توانستیم در لیگ و در جام حذفی به قهرمانی برسیم ولی به دلایلی به آن نرسیدیم. این را باید بگویم که من اهل قول دادن و هدیه دادن نیستم و تنها قولی که می‌توانم به هواداران بدهم این است که سخت تلاش کنیم و با تمام وجود در بازی‌ها حاضر شویم و همه تلاش‌مان را به کار بگیریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم و امیدوارم به کسب قهرمانی منجر شود.

* سپاهان این فصل لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش دارد. این رقابت‌ها را چطور می‌بینی؟

من قبلاً در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکردم و تجربه حضور در این رقابت‌ها را ندارم ولی بازی‌ها را دنبال کردم و آنطور که دیدم رقابت‌های سطح بالایی هستند و خیلی دوست دارم آن را تجربه کنم و منتظرم تا بازی‌ها شروع شود.

* سپاهان فصل گذشته به فوتبال هوایی و استفاده از بازیکنان قد بلند و اینکه فقط یک روش بازی بلد است متهم بود. به عنوان کسی که از فوتبال اروپا به اینجا آمدی چه نظری در این مورد داری؟

من فکر می‌کنم خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این سوال را خیلی دوست داشته باشند. هر تیمی سیستم خودش را دارد و برای اینکه بخواهیم متوجه شویم یک سیستم و روش بازی خوب است یا بد باید یک سری موارد را در نظر بگیریم. وقتی یک تیم آقای گل لیگ، آقای پاس گل لیگ، بهترین دروازه‌بان و... را دارد چطور می‌تواند روش بدی داشته باشد؟ همه چیز فوتبال این است که یک تیم زیبا بازی کند و نتیجه بگیرد و ما همه این موارد را داشتیم و قهرمانی را هم با بدشانسی از دست دادیم. فکر می‌کنم این سوال حرفه‌ای نیست.

* کار با امیر قلعه‌نویی چطور است؟ او از مربیان موفق ایرانی است. فکر می‌کنی در لیگ های اروپایی هم بتواند کار کند و موفق باشد؟

سوال قبلی شما در مورد روش کار سپاهان بود و از ما به خاطر بازی هوایی و استفاده از توپ‌های بلند ایراد گرفتید و حالا در مورد موفق‌ترین سرمربی فوتبال ایران صحبت می‌کنید. من فکر می‌کنم کارنامه سرمربی ما مشخص است و گویای همه چیز. من هم از کار کردن با او احساس راحتی می‌کنم.

* شباهت اسمت با رونالد کومان هلندی در بازی‌تان هم وجود دارد؟ او هم مثل تو هافبک خلاقی بود

نه من فکر می‌کنم این فقط یک تشابه اسمی است و شباهتی بین روش بازی خودم با کومان هلندی نمی‌بینم.

* الگویت در فوتبال دنیا کیست؟

زمانی که سنم پایین‌تر بود چند بازیکن فوتبال دنیا را دنبال می‌کردم و الگویم بودند ولی در حال حاضر هیچ بازیکنی را الگوی خودم نمی‌دانم.

* حرف پایانی با هواداران؟

به امید یک فصل خوب کنار هم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج