۸۹۵۳۵۸
۴ نظر
۵۱۳۰
۴ نظر
۵۱۳۰
پ

پیرمرد روپایی‌زن ایرانی که فیلمش جهانی شده!

آیا پیرمردی که با روپایی زدن‌های طولانی خود در باغ موزه قصر تهران به چهره‌ای بین‌المللی بدل شده در قید حیات است؟

روزنامه هفت صبح: آیا پیرمردی که با روپایی زدن‌های طولانی خود در باغ موزه قصر تهران به چهره‌ای بین‌المللی بدل شده در قید حیات است؟ توضیحات اختصاصی کسی که این ویدئو را ضبط و منتشر کرده است.

پیرمرد روپایی‌زن ایرانی که فیلمش جهانی شده!

روپایی زدن یک پیرمرد در پارک مرودشت تهران آنقدر منظره عجیبی بود که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به تماشای ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای از حرکات او نشستند. اکانت مشهور ۴۳۳ در اینستاگرام که به انتشار تصاویر و ویدئو‌های فوتبالی از نقاط مختلف جهان می‌پردازد، دیروز این ویدئو را منتشر کرد و به سرعت مورد توجه کاربران ایرانی و خارجی قرار گرفت. این حساب کاربری حدود ۲۲.۵ میلیون نفر فالوئر دارد و چیزی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر در فاصله کمتر از یک روز، این ویدئو را تماشا کرده‌اند. نزدیک به ۹ هزار کامنت هم پایین این پست ثبت شده.

این نکته را هم بگوییم که این ۴۳۳ همان صفحه‌ای است که آبان ماه پارسال یک ویدئو از پسر بچه ۱۰ ساله اهل روستا‌های کهگیلویه و بویر احمد منتشر کرد که مورد توجه دیبالا بازیکن یوونتوس هم قرار گرفت و برای او هدیه فرستاد.

از اصل ماجرا دور نشویم. در فیلمی که از یک مرد مسن در باغ موزه قصر منتشر شده می‌بینیم او با مهارت بالایی تعادلش را حفظ می‌کند و مساحت قابل توجهی از پارک را حین روپایی زدن دور می‌زند.

جستجوی ما برای یافتن هویت و محل این اتفاق ما را به رامین رضازاده رساند. مرد جوانی که این فیلم را ضبط و منتشر کرده است. رامین به خبرنگار ما گفت که محل این اتفاق در باغ موزه زندان قصر در خیابان مرودشت تهران بوده و مربوط به دو هفته قبل است. او نام این پیرمرد ماهر را آقای عنایتی ذکر کرد و خبر عجیبی را هم داد که آقای عنایتی در همین روز‌های اخیر درگذشته است. امیدواریم این خبر تکذیب شود.

واکنش کاربران خارجی به این هنرنمایی هم بامزه است. یک کاربر نوشته «او از دمبله بهتر است.» ۴۵۰۰ نفر این کامنت را لایک کردند. نکته قابل ذکر اینکه عثمان دمبله یک فوتبالیست فرانسوی است که از سال ۲۰۱۷ با قرارداد ۱۱۴ میلیون یورویی از دورتموند به بارسا پیوست. ضمن اینکه هفته‌ای حدود ۲۵۰ هزار یورو هم دستمزد می‌گیرد. به پول ما یعنی روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون درآمد دارد.

کامنت بعدی که حسابی لایک گرفته به اشکان دژاگه بازیکن تیم ملی خودمان تعلق دارد که سه قلب قرمز پای این پست درج کرده. باز یک کاربر خارجی دیگر آمده نوشته کنترل این پیرمرد روی توپ از لوکاکو بهتر است. لوکاکو هم بازیکن بلژیکی منچستر یونایتد بود که چند روز پیش با قرارداد ۸۵ میلیون دلاری به اینتر میلان ایتالیا پیوست. چند نفر هم نوشتند پیرمرد به بشیکتاش بیا! از این نوع کامنت‌ها زیاد داریم. یک نفر گفته این آینده رونالدو در سال ۲۰۵۹ است و مابقی هم ایرانی‌هایی است که نوشتند از دیدن این ویدئو احساس غرور و افتخار کردند.

این تا اینجا. ولی چرا دیدن این ویدئو برای ما غیر منتظره بود و نظرمان را جلب کرد؟ یک نکته اینکه استعداد و شادابی این فرد مسن برای‌مان جالب توجه بود. موضوعی که در حال و روز فعلی جامعه در جوان‌ها هم حتی کمتر می‌بینیم. نکته بعدی اینکه گفتیم شاید این پیرمرد قبلاً فوتبالیست حرفه‌ای بوده که چنین تسلطی دارد و بد نیست او را پیدا کنیم گپی باهم بزنیم، چرا که یکی از تست‌های مشهور درباره پیشروی کهنسالی تست‌های مربوط به تعادل است و خب قهرمان گمنام این تکه فیلم سروته تعادل را به هم وصل کرده است!

قبلاً برنامه نود یک آیتمی داشت به نام «دوربین نود» که گاهی از این استعداد‌ها هم بین ویدئو‌های ارسال بینندگان پیدا می‌شد. در شبکه‌های اجتماعی قبلاً ویدئو‌های مشابهی دیده بودیم مثل پیرمردی که روپایی زدن او مورد توجه عزت‌الله ضرغامی قرار گرفته بود یا مرد شصت ساله‌ای که در حضور علی دایی روپایی می‌زد و همینطور رمضانعلی کوشکی پیر مرد اهل بجنورد که ۶ سال پیش بخش‌های خبری تلویزیون گزارشی از او پخش کردند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

پیرمرد روپایی‌زن ایرانی که فیلمش جهانی شده!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت چشم خورده ،چشم شور هم راست ها !!!!!

    • ناصر

      متاسفانه دوروزقبل از انتشارفیلم در گذشت انمرحوم ساعتها درپارک روپایی میزدوهمیشه تنها بود ودرتنهایی وسکوت درگذشت.

    • بدون نام

      روحش شادیادش گرامی

    • بدون نام

      مثل فیلمها شد !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج