۸۹۵۶۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بام کشور ترکیه زیر پایِ کوهنوردان جزیره خارگ

چهار نفر از کوهنوردان جزیره خارگ موفق به فتح قله پنج هزار و ۱۳۷ متری آرارات مرتفع‌ترین قله کشور ترکیه شدند.

خبرگزاری مهر: چهار نفر از کوهنوردان جزیره خارگ موفق به فتح قله پنج هزار و ۱۳۷ متری آرارات مرتفع‌ترین قله کشور ترکیه شدند.

محمد رضا دشتی زاده رئیس هیئت کوه نوردی خارگ اظهار داشت: هیئت کوهنوردی جزیره خارگ در راستای برنامه سالیانه خود با برنامه ریزی مدون و از پیش تعیین شده از اوایل سال گام‌های لازم را برای این صعود در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: این هیئت ابتدا اقدام به برگزاری دوره برف و یخ کرد چراکه این صعود، پیمایش از یخچال‌های دائمی را داشت یکی از ضروریات برگزاری این دوره بود.

بام کشور ترکیه زیر پایِ کوهنوردان جزیره خارگ

‎رئیس هیئت کوه نوردی خارگ افزود: سپس با برنامه ریزی صعودهایی که افراد اعزام شونده بتوانند به آمادگی لازم دست پیدا کنند راه رسیدن به این مهم را هموار کرد.

‎ وی تصریح کرد: در ادامه به دلیل اینکه دوشب شب‌مانی در ارتفاع ۳۲۰۰ متر و همچنین ۴۱۰۰ متر در مسیر رسیدن به قله آرارات وجود داشت، قبل از اعزام برنامه شب‌مانی در قله شاهانکوه را که متناسب با دمای این برنامه بود در ارتفاع ۴۰۰۰ متر برنامه ریزی شد.

‎دشتی زاده گفت: در پایان با اعزام چهار نفر از کوهنوردان جزیره خارگ بنام های محمدرضا دشتی زاده، عماد حیدری، رسا حیدری و مرضیه ناصری به کشور ترکیه در یک برنامه ۳ روزه موفق به فتح قله آرارات مرتفع‌ترین قله این کشور شدند.

‎وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که این قله یکی از قله های بنام است، این صعود برگ ذرینی برای کوهنودان جزیره خارگ خواهد بود و کارنامه درخشانی برای این جزیره محسوب خواهد شد، همچنین هزینه این اعزام توسط افراد اعزامی بصورت شخصی تامین شده است.

‎رئیس هیئت کوه نوردی خارگ گفت: این صعود نشانه خودباوری جوانانی از جزیره خارگ است که توانستند با عزم و اراده خود قله بالای پنج هزار متری را فتح کنند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای برنامه مدون این هیئت صعود قله آرارات بنام شهید والامقام عبدالحمید میرزایی ثبت شد و یاد و نام آن شهید برفراز آن قله برافراشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج