۸۹۹۶۸۹
۱۷ نظر
۱۰۹۰۳
۱۷ نظر
۱۰۹۰۳
پ

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

سریال «خلسه» یا «نئشگی» (Euphoria) ساخته سم لوینسون برای شبکه HBO در مورد زندگی نوجوانان، اعتیاد، بیماری روانی، مسائل جنسی و رسانه‌های اجتماعی است و یکی از سریال‌های موفقی بود که استقبال از آن فراتر از حد انتظار بود.

برترین‌ها: سریال «خلسه» یا «نئشگی» (Euphoria) ساخته سم لوینسون برای شبکه HBO در مورد زندگی نوجوانان، اعتیاد، بیماری روانی، مسائل جنسی و رسانه‌های اجتماعی است و یکی از سریال‌های موفقی بود که استقبال از آن فراتر از حد انتظار بود. این سریال داستان زندگی دختری به نام رو بنت (با بازی تحسین برانگیز زندایا) پس از یک اوردوز بسیار بد و گذراندن چند ماه در مرکز بازپروری را را روایت می‌کند و در این میان به زندگی شخصیت‌های اطراف او و تجربیات آن‌ها نیز می‌پردازد.

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

«خلسه» بر اساس یک سریال اسرائیلی به همین نام ساخته شده و با دور شدن از داستان اورجینال به بررسی ماجرا‌هایی مانند عواقب حملات ۱۱ سپتامبر، فضای مسموم مرد محور و خشونت جنسی همراه با تم‌هایی مانند خانواده، دوستی و خواهری از لنز‌های شفاف مد و فشن می‌پردازد. سریال «خلسه» اولین سریال درام نوجوانانه شبکه HBO بود و در طی دوران پخش، در هر اپیزود به تعداد تماشاگران آن افزوده شده و در اپیزود پایانی فصل اول به بالاترین مقدار خود رسید. با پایان فصل اول، هنوز هم خیلی‌ها در مورد این سریال صحبت می‌کنند. اگر شما نیز این سریال را دیده‌اید در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با واقعیاتی در مورد اتفاقاتی که در پشت صحنه این سریال رخ داده معرفی کنیم.

نوجوانان آمریکایی می‌گویند که این سریال واقعیت‌ها را به نمایش گذاشته است

وقتی که سریال «خلسه» برای اولین بار به تلویزیون آمد، زنگ خطر برای بسیاری از والدین به صدا درآمد. محتوای جنسی سریال و به تصویر کشیدن متناوب مصرف مواد مخدر در این سریال باعث شد که بسیاری از والدین به محتوای این سریال اعتراض کنند. این نگرانی‌ها به حدی بود که مجله سینمایی مشهور IndieWire، سریال «خلسه» را یک «سریال ترسناک» نامید که نشان دهنده میزان خطری است که شخصیت‌های نوجوان سریال در طی ماجرا‌ها با آن روبرو می‌شوند. چه سوءمصرف مواد مخدر توسط شخصیت رو باشد، چه ریسک‌های جنسی شخصیت جولز یا رابطه مسموم و استثمارگرانه بین نیت و مدی، شخصیت‌های نوجوان سریال اصلاً در شرایط خوبی قرار ندارند. مجله سینمایی Vice در این زمینه پیشقدم شده و از نوجوانان آمریکایی در مورد دیدگاهشان نسبت به سریال مذکور سوال کرد که اغلب آن‌ها آنچه که در سریال به نمایش درمی‌آید را واقع‌گرایانه دانسته بودند. اگر چه در برخی لحظات سریال زیاده‌روی و بزرگنمایی مشهود است، اما این سریال به زندگی واقعی بسیار نزدیک بوده و توانسته داستانی قوی و البته دردناک را به تصویر بکشد. مصاحبه شوندگان گفته بودند که یا خود تجربه اتفاقات سریال در دنیای واقعی را داشته یا کسی را می‌شناسند که این تجربیات را داشته است.

داستانی بر اساس تجربیات شخصی

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

سم لوینسون، خالق سریال «خلسه» بخش قابل توجهی از زندگی خود در دوران جوانی را درگیر اعتیاد به مواد مخدر و دیگر رفتار‌های پرخطر گذراند که باعث شد وی همواره در مسیر خانه و مراکز بازپروری در حرکت باشد. او این تجربیات را برداشته و با ترکیب آن‌ها با ذوق و عشق در قالب شخصیت مشکل‌دار رو ارائه کرده است. او در مراسم معرفی سریال «خلسه» در ژوئن ۲۰۱۹ خطاب به مخاطبان چنین گفت: «در حدود سن ۱۶ سالگی، به این نتیجه رسیدم که مواد مخدر در نهایت مرا خواهد کشت و هیچ دلیلی برای مبارزه با این سرنوشت ندارم. می‌خواستم اجازه دهم بر من پیروز شود و با این موضوع کنار آمده بودم». برای لوینسون، تقلای شخصی‌اش با موضوع اعتیاد به مواد مخدر مربوط به گذشته است و توانسته تجربیات شخصی‌اش را در قالب سریال «خلسه» برای تاثیرگذاری بر کسانی که در شرایط مشابه دوران جوان او قرار دارند کانالیزه کند. او همچنین می‌خواست با این سریال تروما و شرمی که همراه یک معتاد است را به نمایش بگذارد. تجربیات واقعی او از اعتیاد و دیگر رفتار‌های پرخطر از عوامل اصلی واقعی جلوه کردن داستان سریال «خلسه» است.

بازیگر نقش شخصیت نیت دچار ضربه مغزی شد

سریال «خلسه» پر از تصویرسازی‌های قدرتمند، ناراحت کننده و ناخوشایند است. یکی از دردناک‌ترین و ترسناک‌ترین این سکانس‌ها مربوط به سکانس درگیری فیزیکی شخصیت نیت و پدرش است. در این سکانس، شخصیت کال جیکوبز که نقش او را اریک دَین بازی می‌کند، دست‌های پسرش را گرفته و او را ناتوان می‌کند و پسرش نیت، با بازی جیکوب الوردی، نیز در عین درماندگی سر خود را به زمین می‌کوبد و با فریاد قصد آسیب زدن به خود را دارد. اریک دین و جیکوب الوردی برای این سکانس تصمیم گرفتند که به جای تظاهر کردن، به شکل واقعی با هم درگیر شوند. الوردی در صحبت با مجله در مورد این سکانس خاص چنین گفت: «او [دین]مرا به زمین کوبید. داشتم خونریزی می‌کردم. دچار ضربه مغزی شده بودم. بعد از کار بالا آوردم. خیلی خطرناک بود. خیلی خیلی چالش برانگیز بود». این سکانس بسیار خشن و ویرانگر بود و در عمق دادن به شخصیت نیت نقش مهمی داشت. در این سکانس مشخص شد که شخصیت دیگری نیز پشت شخصیت شیطانی و استثمارگر نیت وجود دارد و آن رنجی بود که او دائماً تحمل می‌کرد.

زندایا در اپیزود پایانی سریال ترانه خوانده است

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

زندایا با بازی در سریال «تکونش بده» (Shake It Up) از شبکه دیزنی به شهرت رسید که در آن نقش شخصیت راکی بلو را بر عهده داشت. حرفه بازیگری زندایا در سال ۲۰۱۱ و با انتشار ترانه‌های «Swag it Out» و «Watch Me» همزمان شد که باعث شد او خیلی زود در عرصه موسیقی و سینما و تلویزیون به شهرتی مشابه دست یابد. هر دوی این استعداد‌ها در فیلم «برترین شومن» (The Greatest Showman) با هم ترکیب شد، جایی که او توانست استعداد‌های رقصندگی‌اش را نیز به نمایش بگذارد. با این وجود، او شخصیت رو (Rue) را با چنان جزییات و احساسی بازی می‌کند که طرفدارانش به طور کلی استعداد‌های خوانندگی او را فراموش کردند. بدین ترتیب وقتی او شروع به خواندن نسخه رمیکس ترانه «All For Love» در اپیزود پایانی سریال «خلسه» کرد در رسانه‌های اجتماعی غوغایی به پا شد. این واکنش احساسی نمایانگر بازی خیره کننده و واقع‌گرایانه او در سریال بود و اینکه کمتر کسی انتظار داشت او را در نقش خواننده در این سریال ببنید.

سریال «خلسه» اولین تجربه بازیگری بازیگر شخصیت جولز است

آنقدر در سریال «خلسه» بازیگر بااستعداد وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها کار دشواری خواهد بود. اما اگر ناچار به انتخاب بودیم بدون شک انتخاب بسیاری هانتر شیفر است که در این سریال نقش جولز را بازی می‌کند و جالب این که این اولین تجربه بازیگری اوست. او شخصیتی خام و آسیب‌پذیر، اما قوی و خشن را بازی می‌کند که برای یک بازیگر باتجربه مناسب است، اما بازی او در این نقش حساس و پیچیده چنان واقعی و تاثیرگذار است که کمتر کسی باور می‌کند این اولین تجربه بازیگری شیفر باشد. تا قبل از بازی در این سریال، شیفر یک مدل بوده و در زمینه طراحی مد و فشن تحصیل می‌کرد و به خاطر فعالیتش در زمینه حقوق از دگرباشان جنسی به شهرت رسیده بود. بعد از آن که پیشنهاد بازی در سریال «خلسه» به او داده شد، شیفر نه تنها در این داستان نقش یک دختر با تمایلات متفاوت جنسی را بازی کرد بلکه خود در شکل‌دهی و ساخت شخصیت جولز نقش داشت. جالبتر اینکه وی خود طراحی بسیاری از گریم‌های خود در طول سریال را انجام داده است.

انگوس کلود هنگام راه رفتن در خیابان برای بازی در سریال «خلسه» انتخاب شد

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

انگوس کلود که در نقش فزکو، یک قاچاقچی مواد مخدر با قلبی مهربان، در این سریال بازی می‌کند نیز یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سریال «خلسه» را به خود اختصاص داده است. شخصیت او در سریال به دانش‌آموزان قرص‌های روانگردان می‌فروشد و همکاران بسیار خطرناکی دارد، اما همزمان شخصیت رو را دوست داشته و از مادربزرگ ناتوانش مراقبت می‌کند. مانند هانتر شیفر، کلود نیز تا قبل از این سریال تجربه بازیگری نداشت که این موضوع بازی احساسی و پرجزییات او را بیش از پیش جذاب و تاثیرگذار می‌سازد. کلود بعد از این که یک مسئول انتخاب بازیگران او را در حال راه رفتن در خیابانی در منهتن دید به تست بازی در این سریال دعوت شد. در ابتدا، کلود فکر می‌کرد که این دعوت به همکاری نوعی کلاهبرداری است، اما این ریسک را کرده و شماره تلفن خود را به آن فرد داد و خیلی زود برای فیلمبرداری اپیزود آزمایشی «خلسه» به لس آنجلس رفت. علیرغم این که او در نقش مهمی در یک سریال بازی می‌کرد که خیلی زود به یک سریال پرطرفدار تبدیل شد، اما به دلیل نداشتن پول کافی مجبور بود در مدت فیلمبرداری در خوابگاه‌های اشتراکی اقامت کند. به لطف بازی در این سریال، کلود اکنون یک آپارتمان اجاره کرده و در رشته بازیگری درس می‌خواند.

سریال «خلسه» مردانگی مسموم را به خوبی خرد می‌کند

اگر چه ما نمی‌توانیم مانند یک روانکاو در مورد سایکوپات بودن یا نبودن شخصیت نیت جیکوبز در سریال «خلسه» قضاوت کنیم، اما بسیاری او را ترسناک‌ترین و واقعی‌ترین شخصیت منفی سریال‌های اخیر می‌دانند. او برای افراد رنگین‌پوست و اقلیت‌های به حاشیه رانده شده بسیار ترسناک است و شخصیت او به شکلی واقع‌گرایانه نقطه تماس بین یک سفیدپوست مرد با دیدگاه خود برتربینی، خشونت مردان سفید پوست و مردانگی منفی را به نمایش می‌گذارد. پدر نیت، کال، یک متجاوز تمام عیار است و بخش زیادی از زمین‌ها و املاک محله‌ای که داستان سریال در آن رخ می‌دهد را در اختیار دارد. به خاطر قدرت اقتصادی و اجتماعی کال و جایگاه نیت به عنوان یک سوپراستار ورزشی، نیت همواره از مخمصه‌هایی که خود می‌آفریند قسر در می‌رود در حالی که دیگران نمی‌توانند؛ مانند تلاش برای خفه کردن نامزدش و سپس محکوم کردن فردی بیگناه به جای خود. همچنین ممکن است نیت برخلاف آنچه که در سریال نشان داده می‌شود تمایلات جنسی متداولی نداشته باشد و اینگونه سرکوب تمایلات جنسی باعث خشم و خشونت در وی شده باشد. چنین خشم و درماندگی را می‌توان در صحنه درگیری او با پدرش دید که نشان می‌دهد در صورت دریافت نکردن مشاوره و کمک ممکن است هر کاری از این پسر نوجوان سر بزند.

شخصیت کت در سریال تصورات کلیشه‌ای از دختران چاق را از بین می‌برد

سریال Euphoria؛ از بهترین سریال‌های اخیر شبکه HBO

شخصیت کت هرناندز در «خلسه» که نقش او را باربی فریرا بازی می‌کند مانند دختران چاقی که تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌ها دیده بودیم نیست. وقتی که تصاویر شخصی روابط جنسی او منتشر می‌شود وی در ابتدا این موضوع را انکار می‌کند، اما در ادامه از این ماجرا به سود خود استفاده می‌نماید. در سینما و تلویزیون، شخصیت‌های چاق معمولاً به عنوان ابزار‌هایی جانبی و فرعی برای شخصیت‌های با تناسب اندام داستان استفاده می‌شوند تا این افراد مشکلات خود را در نگاه به این شخصیت‌های چاق فراموش کرده و از آن‌ها به عنوان ابزاری برای ارتقای عزت نفس خود استفاده کنند. در این داستان‌ها معمولاً شخصیت‌های چاق چندان مورد بررسی عمیق قرار نگرفته و رشد شخصیتی آن‌ها به نمایش درنمی‌آید، اما در مورد شخصیت کت در سریال «خلسه» اینطور نیست. بهترین مثال برای این شخصیت متفاوت زمانی است که شخصیت مدی که بهترین دوست کت است با او تماس گرفته و درخواست کمک می‌کند، اما کت می‌گوید که وقت کمک به او را ندارد و بدین ترتیب خود و نیازهایش را ارجح‌تر می‌داند که برای شخصیت‌های چاق در روی پرده امری غیرمعمول و انقلابی است.

سریال «خلسه» برای فصل دوم نیز تمدید شده است

بعد از فصل اول بحث‌برانگیز و بسیار تاثیرگذار، جای تعجب نداشت که شبکه HBO تصمیم به تمدید این سریال دستکم برای یک فصل دیگر گرفت. همچنین اپیزود پایانی فصل اول چنان هیجا‌ن انگیز و مبهم با ماجرا‌هایی جذاب به پایان رسید که ساخت فصل دوم برای نتیجه گیری و مشخص شدن سرنوشت شخصیت‌های دوست داشتنی سریال ضروری است. آیا حال رو بعد از بازگشت به مصرف مواد خوب است؟ مدی با فیلم کال و جولز چه خواهد کرد؟ جولز پس از گذراندن مدت بیشتری در شهر چه تغییراتی خواهد کرد؟ اگر چه سم لوینسون هنوز در مورد جزییات فصل دوم فاش نکرده، اما می‌توان مطمئن بود که رو هنوز هم شخصیت اصلی داستان در فصل دوم خواهد بود. همچنین لوینسون گفته که گذشته شخصیت‌های فزکو و لکسی نیز در اپیزود‌های فصل دوم مشخص خواهد شد. البته او هنوز در مورد تعداد فصول این سریال تصمیم گیری نکرده و قصد دارد فصل به فصل پیش برود تا ببیند شخصیت‌ها او را به کدام طرف سوق داده و تا کجا پیش خواهند برد.

منبع: thelist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید یه سوال زندیا نقش یه لزبین رو بازی میکنه؟ چون من اینجوری شنیدم

      پاسخ ها

      • NO NAME

        اره فکر کنم

      • 00

        لزبین نیست طرف تراجنسیه اینم عاشقش میشه چون اون یه دختر خاصه

      • بدون نام

        مرسی

    • بدون نام

      تا سريالى تموم نشده باشه ارزش نداره آدم وقت هدرش بده
      اين درسى بود كه از سريال تاج و تخت آموختيم كه اتفاقا محصول همين كمپانى اچ بى او هم بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره درسته

      • بدون نام

        دقیقا تاج و تخت چش بود که شما اینهمه بهش گیر دادید پایان به اون قشنگی

      • mohamad

        چرا از گیم اف ترونز؟

    • حمید ایکس حنجره

      یک شب در حالت خلسه با جنیفر بوپز دیدار کردم ناگهان ناپدید شد.

      پاسخ ها

      • ح

        بوپز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حسین علی پناهی یک بیمارجنسی است

      پاسخ ها

      • سیا

        چه تشخیص محیرالعقولی؟ از کجا به این نتیجه رسیدین؟

    • بدون نام

      کلا به نظرم زیاد خوب نیست
      توی این مایه داستان ها 13reason why از همه بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا اون بدتره

    • بدون نام

      کاشکی به ماهم بگین از کجا فهمیدین فیلمی که مدی پیدا کرده واسه جولز و بابای نیته؟

    • sayeh

      این سریال واقعا تنها سریالی هست که دغدغه نوجوانان غربی رو بیان کرده
      و دردناکتر از هر سریالی هست

    • ابوالفضل

      سلام ازکجا دانلود کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج