۹۰۳۹۷۱
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

افاضلی: سپاهان و شهرخودور از پرسپولیس جلوترند

دوماه حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس و انجام اردوی پیش فصل زمان کافی برای شناخت متقابل بین او و بازیکنان تیم نیست.

ورزش سه: پرسپولیس مدافع سه عنوان قهرمانی امسال برای رسیدن به چهارمین عنوان پیاپی کار سخت و راهی دشوار را پیش رو دارد. آن ها بعد از چهارفصل دست به تغییر سرمربی تیم زدند و گابریل کالدرون آرژانتینی را به تهران آوردند اما پرسپولیس با وجود آنکه یکی از پرمهره ترین تیم های سال های اخیرش است اما بعد از برد خفیف در بازی خانگی اول در تبریز برابر تراکتور شکست خورد.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال ایران در ارتباط با شرایط و بازی پرسپولیس گفت:« چیزی که من از پرسپولیس دیدم این است که کادرفنی این تیم خصلت های بازیکنانش را نمی شناسد و هنوز شناخت کامل از بازیکنانش را به دست نیاورده است.»

او افزود:« بازیکنان در طی بازی مدام جا به جا می شوند تا کالدرون بتواند برآوردی از داشته هایش به دست بیاورد و بداند که بازیکنان را باید در کجا استفاده کند. با این وصف شاید آرایش تیمی پرسپولیس در بازی های آینده تغییر کرده و او با دو یا سه مهاجم بازی کند.»

افاضلی در این ارتباط که کالدرون در دوماه نتوانسته شناخت لازم را به دست بیاورد گفت:« ممکن است یک مربی اسم بازیکنان را بلد باشد و آن ها را تا حدودی بشناسد اما وقتی هرروز تمرین می کنید اما در زمین عملکرد تیم شکل دیگری از آب در می آید یعنی هنوز برای شناخت تیمش به زمان نیاز دارد. البته این شناخت فقط از سوی کالدرون نیست و بازیکنان هم باید به شناخت از تفکرات و خواسته های مربی برسند. »

او در ادامه درباره اینکه چقدر شرایط تمرینی بازیکنان با شرایط مسابقه شان می تواند متفاوت باشد هم گفت:« این جزو اصول شناسایی بازیکنان است. بعضی از بازیکنان که از حضورشان در ترکیب مطمئن هستند ممکن است خیلی در تمرین خودشان را به خطر نیاندازند اما بازیکنان که احساس امنیت کمتری دارند انگیزه و تلاش بیشتری در تمرینات نشان می دهند. ضمن اینکه یکسری از بازیکنان فاصله بازی تا تمرینشان خیلی زیاد است و این یک آیتم روحی و روانی است. یک فاکتور ذهنی در بعضی از بازیکنان است که نیاز به تمرینات روانی خاص دارد تا آنرا برطرف کنند.»

مربی سابق تیم ملی ایران همچنین با اشاره به تغییر پست های بازیکنان گفت:«اینکه بازیکن کجا بهتر بازی می کند به سلیقه و تفکر مربی بستگی دارد. بعضی از مربیان از برخی بازیکنان در پست های متفاوت استفاده می کنند مثل گواردیولا که در بایرن مونیخ و در چند بازی رافینیا و آلابا را در دفاع میانی بازی داد و خود آلابا بعدا در مصاحبه ای اعلام کرد که فکر نمی کرده که بتواند در این پست بازی کند.»

افاضلی در پایان درمورد شانس قهرمانی پرسپولیس گفت:« کلا امسال کار این تیم سخت است؛ اما این تغییراتی که در کادرفنی تیم به وجود آمده ممکن است برای بازیکنان برای رسیدن به ترکیب مورد نظر مربی جدید رقابت به وجود بیاید و این رقابت می تواند به بالارفتن سطح تیم کمک کند. یکسری از تیم ها مثل شهرخودرو و سپاهان با توجه به ثباتی که داشته اند از از لحاظ ساختاری از پرسپولیس جلوترند، به نظرم هواداران پرسپولیس برای اینکه تیمشان به شرایط ایده آل نزدیک شود باید صبور باشند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      شیخ بنفش+وزیر وپسرش غیر یدالله+فتاحی+کمیته داوران+کمیته ان ضباطی(حسن زاده)+خبرنهاران
      ومه خورشید وفلک رامحاسبه نکردی!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد و فرناز یادت رفت؟
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • ایرانی اصل.

        بسکه کیسه زیرپرسپولیس مونده هیچوقتم به سایه. شم نمیرسه عقده ای شدین.اینم نگین مابه چی بخندیم.

    • بدون نام

      به تو ربطی نداره

    • faryad

      جان هر کی دوست داری افاضلی تو دیگه نظر کارشناسی نده. کارنامت رو همه دیدن و میدونن.

    • بدون نام

      یکی از این بخواد حرف نزنه ما نظر شما رو نمی خواهیم

    • سپاهان

      حقیقت تلخه دادا

    • زینب

      خخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج