جاباما
۹۰۴۷۷۵
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حرف‌های فرماندار بهمئی درباره عقد دختر ۹ساله

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در" گهواره" برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار شهرستان بهمئی گفت: بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در" گهواره" برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.

حکمت الله سنایی افزود: این رسم غالباً در بین خانواده‌های دارای ارتباط فامیلی رایج بوده و در حال حاضر بسیار کمرنگ و محدود به موارد انگشت‌شمار آن‌هم در بخشی از جوامع عشایری است.

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: مراسم عقدی که در شبکه های اجتماعی تحت عنوان عقد دختربچه حدود ۱۱ سال برای مرد حدود ۲۲ ساله منتشر شد، از این حیث که دختر یاد شده در سن ازدواج نیست، در واقع همان رسم «نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و بهتر بگویم با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح امروزی برگزار و رسانه‌ای شده است.

سنایی تصریح کرد: کما اینکه در صحبتهای طرفین به این موضوع که ازدواج حداقل چهار- پنج سال بعد صورت خواهد گرفت اشاره شده است.

وی ادامه داد: بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیرقابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

فرماندار شهرستان بهمئی بیان کرد: با توجه به نامتعارف بودن مراسم صورت گرفته، دستگاهای متولی از جمله شورای فرهنگ عمومی، بهزیستی و شورای تأمین شهرستان به موضوع وارد شده و عوامل و افراد دخیل توسط دستگاه قضایی، احضار و با رضایت طرفین عقد صورت گرفته باطل شد.

طی روزهای اخیر، انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود ۱۱ سال برای مرد حدود ۲۲ ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را در پی داشت که با ورود به موقع مسئولان به خصوص روسای دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی نهایتا با دعوت خانواده های طرفین، این ازدواج منتفی اعلام شد.

لازم به ذکر است، پیش از این در فضای مجازی سن دختر ۹ ساله و سن پسر ۳۰ ساله عنوان شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشون مثلا امده درستش کنه ساکت بود بهتر بود
      عاقد اومده ایا برا نشون کردن عاقد

    • بدون نام

      این هم ازغیرت وشاهکاریهای استان کهگلویه..بود!؟ایل احساس آبروی لرهارا بردید واغیرتا..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مسئله ،مسئله ساده ای است گنجشکهاشلوغش میکنن آقایون وخانمایی که دارین ایرادمیگیرین اگه راست میگین برین جلوی تن فروشی ،بی حجابی،فهشا،زنا،ظلم رو بگیرین نه بیاین به یک رسم دیرینه گیربدین واقعا ملت ما چقدری احمق اند

      • بدون نام

        ماله بمبئی بمبئی بمبئی.فهمیدی یانه

    • بدون نام

      نمی دونم بعضی ها نمی فهمند تا خودشونو به نفهمی می زنند این نوع نشان کردن‌ها بازهم بدلیل فاصله سنی قابل توجیه نیست. حالا دوباره یک توجیه دیگه بیارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چسبیداین دولت به یه نفربیکاری وفقرنجومی برطرف کنید۱۴ملیون نفربه خاطربیکاری وفقرنجومی نمیتونن واین خیانت ووطن فروشی زیادوبودجه و منابع شغل ایران وایرانی خرج ۲۰ملیون افغانی کنیدوبع ناموس وطن تجاوزکنن خاک توسراین غیرت احمقی وبی عرضگی تون

    • بدون نام

      کار صحیح نیست !!!
      اینقدر توضیح ندارد !!!!!!
      بس دیگه !!!!

    • ی

      پس لطفا همه اعتراض ها در این امور پس گرفته شود !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج