۹۰۵۰۹۴
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

رسوایی جنسی میان نظامیان آمریکایی در عراق

ارتش آمریکا سه فرمانده ارشد یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور در عراق را که نیروهای تحت فرمانشان به تجاوز جنسی و مصرف الکل در حین خدمت متهم بودند، اخراج کرد.

ایرنا: ارتش آمریکا سه فرمانده ارشد یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور در عراق را که نیروهای تحت فرمانشان به تجاوز جنسی و مصرف الکل در حین خدمت متهم بودند، اخراج کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان شنبه شب گزارش داد که سه فرمانده ارشد یکی از تیم‌های یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که نیروهای تحت امرشان متهم به تجاوز جنسی و نوشیدن مشروبات الکلی حین خدمت در عراق بودند، از مقام خود برکنار شدند.

براساس این گزارش، تیم تحت امر این فرماندهان از عراق فراخوانده شده و به آمریکا بازگشته‌اند و این سه مقام ارشد به دلیل بروز چنین جرم‌هایی در نیروهای تحت امرشان تنبیه شده‌اند.

رسوایی جنسی میان نظامیان آمریکایی در عراق

اگرچه یک مقام وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که چنین برخوردی با تیم‌های یگان ویژه بی‌سابقه است، تحقیقات نشان می‌دهد که اعمال مجرمانه در میان نظامیان آمریکایی مستقر در کشورهای خارجی امری مکرر است.

یافته‌های یک پژوهش داخلی که در وزارت دفاع آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که اعضای یکی از این تیم‌ها هنگام ماموریت کوکائین و مواد ممنوعه دیگر مصرف می‌کرده‌اند.

رفتارهای مجرمانه نظامیان آمریکایی تنها به تجاوز جنسی و مصرف مواد و مشروبات محدود نمی‌شود، بلکه اعمال غیرانسانی به شکلی رایج میان آن‌ها انجام می‌گیرد.

اوایل ماه ژوئیه یک دادگاه نظامی فرمانده پیشین همین تیم یگان ویژه نیروی دریایی را به دلیل انتشار عکسی با یک زندانی کشته‌شده داعشی تنبیه کرد. این فرمانده نظامی هنگامی که در عراق حضور داشته این عکس را گرفته بود.

«کالین گرین» فرمانده عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته به دلیل این رسوایی‌ها، سلسله‌تغییراتی را در یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور اعمال کرد.

آمریکا در 20 مارس سال 2003 (29 اسفند 1381) به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرده و رژیم صدام حسین رئیس جمهوری عراق را ساقط کرد.

با وجود آنکه دروغ بودن ادعای آمریکا در وجود سلاح‌های کشتار جمعی ثابت شد، واشنتگن تا سال 2011 به حضور نظامی گسترده در عراق ادامه داد و پس از آن نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. با این وجود، هزاران نظامی پیامی در عراق باقی ماندند.

ایالات متحده در سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که از خلأ ناشی از حمله آمریکا در سال 2003 به وجود آمده بود، بار دیگر به عراق لشگرکشی کرد.

نتیجه اقدام های نظامی آمریکا در عراق چیزی جز ویرانی، کشته شدن صدها هزار نفر از مردم عراق، بی‌خانمانی، قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی و اخلال در استقلال سیاسی این کشور نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پایگاه نظامی

    • دونالد ترامپ

      اقا اگه عراق سلاح کشتار جمعي نداشت و همش بهانه بوده براي حمله امريکا پس چجوري حلبچه و ايران رو بمباران شيميايي کرد ؟ اخه ما خودمون بخاطرش کشته داديم دروغ بسه حرمت خون هموطن هامون رو نگه داريد حداقل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدام وقتی عرصه بر خودش تنگ دید همه سلاحای کشتار جمعی داد به ایران.سیاست همه جور میچرخه

    • دونالد ترامپ

      پس با چي ايران رو بمباران شيميايي کرد اگه سلاح کشتار جمعي نداشته؟

    • ناخدا

      پس از کجا نیاز جنسی سرباز ان زن آ آمریکا ی برآورد شود

    • بدون نام

      به شما چه ربطی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر نر

      • بدون نام

        بعد بعضیا میگن متجاوزها نباید اعدام بشن. الان که اعدام میشن این همه متجاوز مخفی در مملکت هست وای به اعدام نکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج