۹۰۷۲۳۳
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

فروش سیمان صادراتی ۷۰ دلاری به قیمت ۲۰ دلار

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران با بیان اینکه با اعمال عوارض صادراتی تولیدکنندگان مجبورند سنگهای مازاد خود را کمتر از قیمت جهانی به کارخانجات فولاد بفروشند،گفت: هیچ صنعتی با وضع عوارض سرپا نشده است.

خبرگزاری تسنیم: کامران وکیلی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران درباره اعمال عوارض صادراتی ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای مواد معدنی، اظهار داشت: به اعتقاد من دولت می‌خواهد یک اشتباه را با یک اشتباه دیگر جبران کند. به نوعی هدفگذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تعریف شده اما جانمایی کارخانجات فولاد در مناطق خشک و دور از بنادر عاملی شده تا ارسال مواد به آنها با مشکل مواجه شود و آن کارخانه ها در روند تولید با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات تأمین مواد اولیه و جانمایی‌های نامناسب کارخانجات فولاد عاملی شده تا دخل و خرج آنها متناسب نباشد، افزود: به همین منظور دولت در بخش انرژی از آنها حمایت‌ می‌کند اما این حمایت‌ها به هیچ عنوان باعث توسعه بیشتر این صنعت نخواهد شد.

*سیمان صادراتی به جای 70 دلار به قیمت 20 دلار فروخته می‌شود

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران با بیان اینکه تصمیمات نامناسب عاملی شده تا امروز کارخانجات سیمان به جای فروش سیمان صادراتی خود به قیمت ۷۰ دلار محصولات خود را با قیمت ۲۰ دلار به فروش برسانند، گفت: این موضوع اصلاً برای تولیدکنندگان این بخش توجیه اقتصادی ندارد. به نحوی که بخش زیادی از کارخانجات صنعت سیمان با نصف ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

وکیلی افزود: اعمال عوارض بر سنگ آهن نیز نه تنها اوضاع این بخش را بهبود نمی‌بخشد بلکه تولیدکنندگان مجبورند سنگهای مازاد خود را با کمتر از قیمت جهانی به کارخانجات فولاد بفروشند جالب اینجاست که کارخانجات فولاد پولهای آنها را با دیرکرد ۶تا۹ ماه و حتی یک سال پرداخت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه هیچ صنعتی با وضع عوارض سرپا نشده است، گفت: کشورهایی در بخش خام فروشی موفق بوده اند که اقتصادی آزاد دارند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران با بیان اینکه اعمال عوارض صادراتی عاملی می شود تا برخی گندله سنگ آهن را به نام سیمان و کنستانتره سنگ آهن را به نام سیمان خاکستری صادر کنند، تصریح کرد: امروز باید دولت توضیح دهد معادن سنگ آهن با مازاد تولید چه کار کردند.

طی روزهای اخیر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرده است: به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده از اول مهرماه امسال، صادرات مواد معدنی خام مشمول عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصدی می شود.

به گفته وی، این دستور با تصویب کارگروه موضوع بند ۱ دستورالعمل مدیریت صادرات و در راستای حمایت از تولید داخل صادر شده است. برهمین اساس صادرات کنسانتره و گندله سنگ آهن نیز مشمول عوارض ۲۵ درصدی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدوم کار تو این کشور درسته که این باشه منابع و سرمایه این کشور و به اسم موفقیعت در صادرات وپیشرفت به فنا دادن وطن فروشهای دزد رانت خوار اختلاس کننده دزد

    • بدون نام

      مال پدرشان که نیست مفت میفروشن ...

    • الف دال

      ۲۰دلار واسه صادرات۷۰دلار به مصرف کننده داخلی میفروشن تا مسکن گرون بشه

    • ناخدا

      عجب!!! معنی این کار چیه ؟ ؟!

    • بدون نام

      حتما به عراق و سوریه و روسیه با این قیمت میفروشند

    • بدون نام

      ببین چقدر استفاده داره که به ۲۰ دلار هم راضی اند

    • ی

      ''''''چرا باید ذخایر کشور اینگونه حراج شود '' به گقته خودتان '''' سیمان صادراتی ۷۰. دلاری به ۲۰ دلار فروخته شود?

    • عبدالرحمن

      برای ما که نباید توجیه اقتصادی داشته باشد ، مهم روس و چین است!

    • ایرانیم

      همیشه جنس کارخانه ها برای خودمون چند برابر قیمته اما برای خارج از کشور از نصف هم کمتر قیمتها،،تاسف برای مردمی ک خودمون ب خودمون بدی میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج