جاباما
۹۰۹۹۷۵
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

متهم: سواد ندارم فقط ١٠٠میلیون تومان سهام خریدم

متهم علی عزیزیان از متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار در پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: سواد ندارم و فقط ۱۰۰ میلیون تومان سهام خریدم.

خبرگزاری ایرنا: متهم علی عزیزیان از متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار در پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: سواد ندارم و فقط ۱۰۰ میلیون تومان سهام خریدم.

متهم: سواد ندارم فقط ١٠٠میلیون تومان سهام خریدم

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار روز یکشنبه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.

متهم علی عزیزیان در جایگاه حاضر شد و قاضی اتهام وی را مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به واسطه وصول وجوه کلان و قبول سپرده اشخاص حقیقی تحت عناوین حقوقی که موجب حیف و میل شدن اموال مردم شده است، عنوان کرد.
متهم عزیزیان در معرفی خود گفت: من فاقد هرگونه سابقه کیفری هیتم، سواد ندارم و هیچ مسئولیتی در شرکت نداشتم.
وی ادامه داد: در تمام طول زندگی نان حلال خوردم و نان حلال کسب کردم؛ در سال ٩٣ به پیشنهاد آقایان ملایی و ارجمندی مبلغ ١٠٠ میلیون تومان برای خرید سهام پرداخت کردم و از همان سال تا امسال نه مسئولیت نه حقوق نه پاداش هیچ دریافت نکردم.
متهم عزیزیان اضافه کرد: در سال ٩٣ مبلغ ٣٠٠ میلیون وام با سود ٢٧ درصد از شرکت دریافت کردم که اقساط آن سر وقت پرداخت شده‌است.

قاضی: بدهی را به حساب امانی دادگاه واریز کنید
قاضی خطاب به متهم گفت: آیا به شرکت بدهی دارید؟
متهم پاسخ داد: ١٢٠ میلیون تومان بدهی دارم اما جایی نیست که پرداخت کنم.
قاضی گفت: آیا می‌خواهید بدهی خود را بپردازی؟
متهم پاسخ داد: بله اگر جایی باشد پرداخت می کنم.
قاضی گفت: بدهی را به حساب امانی دادگاه واریز کنید.
متهم در ادامه دفاعیات خود اظهارداشت: در این مدت آبرو و حیثیت و شرف من زیرسوال رفت در حالی که من کاری نکردم؛ از دادگاه درخواست صدور حکم برائت دارم.

قاضی صلواتی از متهم عباس شکربیگی خواست تا ضمن قرار گرفتن در جایگاه خود را معرفی کند.
متهم در معرفی خود گفت: من سید عباس شکربیگی فرزند سید کاظم متولد سال ١٣۴٢، بازنشسته بنیاد شهید، فاقد هرگونه سابقه کیفری و عضو هیات مدیره بودم.
قاضی درباره اتهام متهم گفت: شما به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به واسطه وصول وجوه کلان و قبول سپرده اشخاص حقیقی تحت عناوین حقوقی که موجب حیف و میل شدن اموال مردم شده است، متهم هستید؛ دفاعیات خود را به دادگاه ارائه دهید.
متهم شکربیگی ضمن رد اتهام انتسابی اظهار داشت: شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار به صورت قانونی ثبت و همه مجوزات لازم برای فعالیت را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده بود.
وی ادامه داد: من بعد از ۵ ماه بازنشستگی به پیشنهاد آقایان ملایی و ارجمندی اعتماد کردم و ٢٠ میلیون بابت خرید سهام به آنها دادم.
متهم شکربیگی اضافه کرد: اتهام اخلال در نظام اقتصادی بسیار برای من سنگین و غیرموجه است و به هیچ عنوان نمی توانم بپذیرم زیرا مرتکب جرمی نشده ام.
وی افزود: من عضو غیرتاثیرگذار هیات مدیرعامل بودم و هیچ نقشی در تصمیم گیری ها نداشتم و از محضر دادگاه و برپایه عدالت محوری همچنین باتوجه به عدم ارتکاب جرم از سوی من درخواست صدور حکم برائت دارم.

متهم: هرچه حکم شود سر می نهم
قاضی خطاب به متهم گفت: چه مدت در شرکت مسئولیت داشتید؟
متهم پاسخ داد: خرداد و تیر ماه سال ٩٣
قاضی گفت: شما سهامدار بودید برای واگذاری سهام ها چه توجیهی دارید؟
متهم پاسخ داد: من از امور پولی و بانکی سردرنمی آورم و به خداوندی خدا هیچ دخالتی نداشتم.
قاضی گفت: چه جوابی برای شکایت پرونده دارید؟
متهم گفت: بر اساس چارچوب قانون و عدالت در جمهوری اسلامی هرچه حکم شود سر می نهم.

متهم: اتهام حیف و میل اموال مردم را به هیچ وجه قبول ندارم
پس از آن متهم محمدجواد امامی فرزند عباس فاقد هرگونه سابقه کیفری در جایگاه قرار گرفت و قاضی اتهام وی را مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به واسطه وصول وجوه کلان و قبول سپرده اشخاص حقیقی تحت عناوین حقوقی که موجب حیف و میل شدن اموال مردم شده است، عنوان کرد.
متهم امامی در دفاعیات خود اظهار داشت: اتهام اخلال و حیف و میل اموال مردم را به هیچ وجه قبول ندارم.
وی در پاسخ به سوال قاضی دادگاه مبنی براینکه چه سمتی در شرکت داشتید، گفت: من معاون منابع انسانی بودم و با حقوق ماهانه یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان سرکار بودم و حق هیچ دخالتی در امور نداشتم چون کارمند عادی بودم.
وی ادامه داد: با پرداخت ١۵ میلیون تومان فقط ٣ درصد سهام خریداری کردم و همه تسهیلات دریافتی ام با ضمانت معتبر و میانگین حساب دریافت شد و هیچ بدهی نزد واحدهای اعتباری شرکت ندارم.
قاضی خطاب به متهم گفت: شماعضو هیات مدیره بودید آیا زمان انتقال سهام به آقایان پورانی و میرزاباقری از شرکت تعاونی روستایی استعلام گرفتید؟
متهم پاسخ داد: همه تغییرات در اداره ثبت، آگهی روزنامه زیر نظر تعاونی روستایی بوده است.
وی افزود: من کارمند عادی بودم و هیچ دخالتی در امور شرکت نداشتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ملت

      این مسخره بازیها چیه دراوردید همشون یا 20 یا 40میلیون یا 100میلیون همه که میگن کاره ای نبودیم برید دانه درشتارو بگیرید نه این بدبخت بیچاره رو

    • اح

      خانواده خودتون رو نفروختید جای سوال داره

    • بدون نام

      آخه کدوم سیرابی اینو هییت مدیره کرده بدون سواد. مملکت رو تو رو خدا

    • بدون نام

      بهتره دنباله ريشه هاي فساد باشيد تا شاخ و برگ ها

    • بدون نام

      مسخره بازی دراورده سواد ندارم متولد قاجاره مگه ؟بچه بودم نهضت سواد اموزی برا مامانم کلاس گذاشته بود سر دیکته خونگی بامن بود میگفتم از روش نگاه کن بنویس ؟ حاضر نبود مثل کتاب وتلقب کنه؛ اینقدر صادق میگفت خانم معلم بفهمه جلو دوستام خجالت میکشم .... اینوچاپ میکنید به خدا شان خودمون پائین میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج