۹۱۰۸۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهترین‌های هفته چهارم؛ ضعف زیر سایه هیجان

مهم‌ترین اتفاق در توالی بازی‌های بی‌روح و صفر-صفر‌های «بزن زیرش» ضعف مدعیان قهرمانی و کاندیدا‌های سقوط بود.

خبرورزشی: به شکلی مرسوم و قابل پیش‌بینی تمام دیدار‌های هفته چهارم تحت‌الشعاع شهرآورد پایتخت بود. سازمان لیگ ۷ بازی را جمعه برگزار کرد تا روز یک‌شنبه همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی باشد. جایی که ۳ دهه پیش پذیرای ۱۲۰ هزار نفر برای این بازی بود و بر خلاف همه جای دنیا که ظرفیت ورزشگاه‌های‌شان را بیشتر می‌کنند، در این دیدار کمتر از ۶۰ هزار نفر به خود دید!

اما اتفاقات مهم؛ مهم‌ترین اتفاق در توالی بازی‌های بی‌روح و صفر-صفر‌های «بزن زیرش» ضعف مدعیان قهرمانی و کاندیدا‌های سقوط بود! مثل فصول قبلی تیمی «قوی‌تر» نیست و «ضعیف‌ترین» جا می‌ماند. در صدر هیچ تیمی از باخت پدیده نتوانست استفاده کند و در قعر هم همه طبق روال باختند تا همه چیز به روز آخر و قضا و قدر بکشد و معلوم نیست چرا برای دستمزد این مربیان و بازیکنان - که هیچ کاری نمی‌کنند و هیچ در چنته ندارند- سالی صد‌ها میلیارد تومان هزینه می‌شود...

تیم هفته؛ فولاد خوزستان

این هفته فولاد دست به کار بزرگی زد و شهر خودرو صدرنشین که هر ۳ بازی قبلی‌اش را برده بود را در مشهد برد. فولاد از سه بازی قبلی خود تنها ۲ امتیاز داشت که استقلال و سپاهان را متوقف کرده بود. این هفته پیکان عقده‌گشایی کرد و ۶ گل به ماشین‌سازی زد. نفت مسجد سلیمان هم در اصفهان، سپاهان مدعی را متوقف کرد، اما فولاد چیز دیگری بود که هم خوب بازی کرد و هم برد.

مربی هفته؛ گابریل کالدرون (پرسپولیس)

شکی نیست که کار جواد نکونام در مشهد کار بزرگی بود که صدرنشین را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کرد. او نمایش دلخواهش را به میزبان دیکته کرد، اما مربی آرژانتینی پرسپولیس در شهرآورد کاری کرد کارستان. او جوانی ۲۰ ساله بدون سابقه حتی یک بازی در لیگ برتر را در شهرآورد به میدان فرستاد و با گل همین جوان ۳ امتیاز طلایی گرفت تا به کورس قهرمانی برگردد.

بازیکن هفته؛ فریبرز گرامی (پارس جم)

همه نگاه‌ها به شهرآورد است. در مشهد صدرنشین به فولاد باخته و در اصفهان سپاهان مدعی برابر قعرنشین همیشه متوقف شده است. اما ستاره هفته از هیچ کدام این دیدار‌ها نمی‌آید! فریبرز گرامی یک مدافع است، اما در جمع و برابر سایپایی که ۲ برد پرگل در ۳ بازی قبلی داشت، دبل کرد تا ۳ امتیاز شیرین در جنوب بماند و نارنجی‌ها هم طعم شکست را بچشند. این هفته فراز امامعلی (پیکان) هم دبل کرد، اما به قول شاعر «این کجا و آن کجا».

چهره هفته؛ مهدی عبدی (پرسپولیس)

پسر جوانی که تا ظهر یک‌شنبه کسی او را نمی‌شناخت، ناگهان بامداد دوشنبه مرد روز شد! به لطف گلزنی در شهرآورد مهدی عبدی یک‌شبه ره صد ساله رفت و حالا باید دید آیا قدر این موهبت الهی را می‌داند یا غرق در حواشی «گلزنی در شهرآورد» خواهد شد. او سومین جوان مازندرانی است که اولین بار در شهرآورد برای پرسپولیس بازی کردند و گل هم زدند.

گلر هفته؛ علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

این هفته جدال کلامی امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار بر سر تساوی اصفهان سوژه شنبه بود و مرد اول این تساوی درون زمین «سوشا مکانی». سنگربان تازه بازگشته به لیگ در بازی اول ستاره زمین بود، ولی از بخت بد او بیرانوند در شهرآورد پنالتی گرفت و تیمش را به سه امتیاز رساند تا عنوان شماره یک هفته به شماره یک تیم ملی برسد.

گل هفته؛ محمدرضا عباسی (ذوب‌آهن)

این هفته دو، سه گل قشنگ - از جهات مختلف- داشتیم. ضربه آخر لوسیانو پریرا که دروازه رحمتی، بهترین گلر هفته قبل را در مشهد گشود و صدرنشین ۳ امتیاز را تقدیم مهمان کرد، فوق‌العاده حرفه‌ای بود. گل حق‌وردی از پیکان به ماشین‌سازی از آن صحنه‌های ماندگار تا آخر عمر هر بیننده‌ای است و گل آرمان رمضانی به پارس هم با یک ضربه سر فنی عالی به ثمر رسید، اما گل هفته گل تساوی ذوب‌آهن در آبادان بود. شلیک تماشایی ستاره میدان از ۲۵ متری در حال حرکت...

سوژه هفته؛ کل‌کل!

در شهرآورد، تماشاگران با پرتاب سنگ و نشانه‌گیری کلامی و دستی، محمدحسین کنعانی‌زادگان را دقایقی زمینگیر کردند. روز قبل هم استراماچونی و کالدرون در کنفرانس قبل از بازی کل‌کل کلامی راه انداختند تا تنور شهرآورد را گرم کنند. اما مهم‌تر از آن، مصاحبه‌های قلعه‌نویی و تارتار علیه یکدیگر بود. سرمربیان سپاهان و نفت مسجد سلیمان ناخواسته حقایق مربیگری و توان فنی فوتبال ما را افشا کردند!

تیم منتخب هفته:

بهترین‌های هفته چهارم؛ ضعف زیر سایه هیجان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج