جاباما
۹۱۶۵۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمایت آرفی از جونیور گل نزن و علیپور!

اشتپیتیم آرفی درباره عملکرد مهاجم پرسپولیس گفت که من داخل تیم نیستم و نمی‌دانم چه تمرین‌هایی برای گلزنی دارند، اما علیپور یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است.

خبرورزشی : اشتپیتیم آرفی درباره عملکرد مهاجم پرسپولیس گفت که من داخل تیم نیستم و نمی‌دانم چه تمرین‌هایی برای گلزنی دارند، اما علیپور یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است.

اشپیتم آرفی مهاجم پیشین پیام مشهد، پرسپولیس و تراکتور تبریز از کشور آلمان و فرهنگ متفاوتی به ایران آمده است؛ کشوری که فوتبالش ماشینی است و حوصله زیادی برای رقم زدن موفقیت دارند؛ درست برخلاف ایرانی‌ها.

آرفی که به راحتی فارسی صحبت می‌کند، مسائل جالبی را مطرح کرد که خواندنش را به شما توصیه می‌کنیم.

بازی با شهرخودرو را دیدی؟

نه این روزها مشغول بازی در یک فیلم سینمایی هستم و عصرها باید در جمع گروه فیلمبرداری باشم. بازی را ندیدم.

چه فیلمی؟

نمی‌توانم در موردش حرف بزنم.

حتی نمی‌گویی کدام بازیگران کنار تو قرار گرفته‌اند؟

نه، اجازه بدهید کارگردان فیلم مصاحبه کند و در مورد این فیلم حرف بزند.

می‌دانی پرسپولیس بازی خود را باخت؟

بله. خیلی بد شد. البته ویدئوی گل را دیدم. پرسپولیس خیلی بدشانس بود. اگر همان توپ برمی‌گشت، داور سوت پایان بازی را می‌زد. خیلی اتفاق بدی بود. دلم برای پرسپولیس سوخت.

به نظرت مشکل اصلی کجاست؟

من نمی‌گویم تقصیر گابریل کالدرون است، چون او تازه آمده و نمی‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد. به من گفتند پرسپولیس خوب بازی کرد ولی شکست خورد. این نشان می‌دهد تغییراتی در کار تیم دیده‌اند ولی باید صبر کرد تا تیم نتیجه بگیرد.

چند هفته صبر لازم است؟

نمی‌دانم، اما با ۳ ماه کار نباید در مورد عملکرد یک مربی صحبت کرد. پرسپولیس ۳ بار باخته، اما ۳ بار هم برده که باید به کارنامه کالدرون ربط داد. خیلی بد است پرسپولیس این شرایط را دارد ولی باید صبر کرد. در فوتبال ایران هیچ‌کس صبر و حوصله ندارد. تا یک مربی دو بازی را می‌بازد، همه می‌گویند مربی بدی است و باید برود، اما در هیچ جای دنیا من ندیدم یک مربی ۳ ماه کار کند و برکنارش کنند.

در آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم به مربیان در تیم‌های بزرگ که مهره‌های زیادی دارند، زمان چندانی نمی‌دهند. ما در مورد پرسپولیس صحبت می‌کنیم!

بله. من قبول دارم پرسپولیس ۳ قهرمانی آورده و ابزار لازم برای قهرمانی چهارم را دارد، اما کالدرون هم بد کار نکرده. منظور چیز دیگری است. در ایران هیچ‌کس برای آینده صبر نمی‌کند. در همین پرسپولیس که سه سال موفق بوده، هر سال مدیر باشگاه را تغییر دادند.

در کدام کشور دنیا، مدیران باشگاه را با این شرایط برکنار می‌کنند؟ من یک بازیکن خارجی بودم و وضعیت فوتبال ایران را طور دیگری می‌بینم.

گلیزرها در باشگاه منچستریونایتد دوران خوبی را نساختند، اما هیچ‌کس آن‌ها را برکنار نکرد. مدیران آث. میلان هم چنین شرایطی داشتند. خیلی از باشگاه‌های بزرگ دچار مشکل می‌شوند، اما راه حل مشکل این نیست که مدیران و مربیان را برکنار کنیم.

اگر به کالدرون زمان دادند و او نتیجه نگرفت، چطور؟

در فوتبال هیچ تضمینی وجود ندارد. یواخیم لو قهرمان جام جهانی شد، او را نگه داشتند، در یک جام جهانی دیگر از گروهش بالا نیامد و حذف شد باز هم سرمربی تیم ملی آلمان باقی ماند. نتایج فوتبال هیچ تضمینی ندارد. من می‌گویم کالدرون باز هم بماند، وقتی مطمئن شدند ایده‌های او به درد پرسپولیس نمی‌خورد، برکنار شود. اگر الان برود، چه تضمینی می‌دهید که مربی بعدی نتیجه بگیرد؟

اما باید به هواداران هم حق داد پرسپولیس را با سه سال گذشته مقایسه کنند.

من در پرسپولیس بازی کردم و روزهای زیادی داشتم. آن زمان تیم ما ناموفق بود. دوران برانکو همه چیز متفاوت شد. او همه رکوردها را شکست و مثل گواردیولا در بارسلونا یا فرگوسن در منچستریونایتد در پرسپولیس نتیجه گرفت. آن دوران تمام شده، برانکو رفته و حالا فرد دیگری سرمربی تیم است. دیگر نمی‌توان حتی به دیروز برگشت. نباید انتظار داشت پرسپولیس همان نتایج را بگیرد.

باید چه انتظاری داشت؟

نمی‌دانم! فقط می‌گویم صبر کنیم. یک زمانی کرانچار سرمربی تیم ما بود، اما آن انرژی که لازم داشتیم را به تمرین و بازی‌ها نمی‌آورد. بعد از ۶ یا ۷ ماه هم اخراج شد. شاید مشکل کرانچار این است که انرژی لازم را به بازیکنان نمی‌دهد. باید صبر کنیم و ببینیم مشکل کجاست. اصلاً صبور نیستید.

من در اینستاگرام هم می‌بینم هواداران پرسپولیس می‌گویند باید کالدرون برود. فقط این نیست؛ محسن خلیلی مصدوم شد، حتی صبر نکردند از مصدومیت برگردد. فوراً او را کنار گذاشتند در حالی که خودش پول بیمارستان و عمل جراحی زانوی پایش را داد و فوتبالش به پایان رسید. اینجا هیچ‌کس صبر نمی‌کند!

به نظرت برانکو دوباره به پرسپولیس برمی‌گردد؟

نه. فکر نمی‌کنم به این زودی برگردد.

موضوع بعدی، ناکامی علی علیپور در گلزنی است. تو جای علیپور بودی، در این شرایط چه کار می‌کردی؟

هیچی! علیپور هیچ کاری نباید انجام دهد. همین تمرینات را داشته باشد و منتظر یک فرصت بماند. میروسلاو کلوزه در جام جهانی آقای گل بود که به بایرن‌مونیخ آمد، اما در چند سالی که برای بایرن‌مونیخ بازی کرد، تنها ۲۰ گل زد. او گاهی ۷ یا ۸ هفته گل نمی‌زد، اما کار خاصی هم انجام نمی‌داد.

در فوتبال نمی‌توان گفت اگر علیپور این کار را بکند یا آن کار را نکند، گل می‌زند. باید توپ خوب به دستش برسد. من حرف‌های کالدرون را خواندم و چند بازی پرسپولیس را دیدم. علیپور در خط حمله تنهاست و به همین علت نمی‌تواند گلی بزند.

می‌توانیم ناکامی علیپور را به تاکتیک‌های کالدرون ربط بدهیم؟

من داخل تیم نیستم و نمی‌دانم چه تمرین‌هایی برای گلزنی دارند، اما علیپور یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است. حتی می‌توانست امسال لژیونر شود و به کشور دیگری برود.

هواداران باید به علیپور انرژی بدهند. راه دیگری نیست. حتی اگر چند هفته دیگر هم گل نزند، باز هم تنها مهاجم تیم است و باید حمایت شود.

خرید جونیور براندائو را چطور می‌بینی؟

او هم یک بازیکن خارجی است. شاید وظیفه گلزنی نداشته باشد. شما از کجا می‌دانید که کالدرون به او گفته فقط باید در هر بازی گل بزنی؟ شاید جونیور وظایف دیگری مثل خراب کردن بازی تیم حریف یا بازی در فضا به نفع سایر مهاجمان دارد؟ نباید به این زودی در مورد پرسپولیسی‌ها قضاوت کرد. کاپیتان‌های این تیم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

تقریباً هیچ کدام از پیشکسوتان پرسپولیس به اندازه تو نسبت به آینده این تیم خوشبین نیستند و از تیم انتقاد می‌کنند!

ایران کشوری تاریخی است. نباید تصمیمات احساسی بگیرید. مردم ایران باید صبر کنند. در استقلال هم اوضاع همین است. تا قبل از بازی با گل‌گهر می‌گفتند باید استراماچونی را اخراج کنند، چون نتایج خوبی نگرفته در حالی که او از فرهنگ دیگری به ایران آمده و باید با شرایط زندگی در تهران آشنا شود.

تراکتور هم این‌طور بود و گفتند چرا دنیزلی فقط با یک گل تیم‌های حریف را شکست می‌دهد؟ حتی سپاهان که در یک بازی مساوی کرد، همین وضعیت را داشت. اگر صبر کنید، وضعیت تیم‌ها و فوتبال ایران بهتر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج