جاباما
۹۱۸۴۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز حریم شهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه پایش حریم، از برخورد جدی با متخلفان ساخت وساز‌های غیر مجاز و افزایش نظارت به منظور صیانت از حریم شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس قانون، شهرداری مکلف است ضمن جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز با ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساخته شده‌اند برخورد قانونی انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه پایش حریم، از برخورد جدی با متخلفان ساخت وسازهای غیر مجاز و افزایش نظارت به منظور صیانت از حریم شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس قانون، شهرداری مکلف است ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساخته شده‌اند برخورد قانونی انجام دهد.

برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز حریم شهر

عبدالرضا گلپایگانی گفت: در راستای نیل به فرامین و منویات مقام معظم رهبری و کاهش دغدغه‌های معظم له در خصوص تصرفات غیرقانونی توسط آن دسته از فرصت طلبان که با استفاده از خلاءهای قانونی و غفلت مسئولان اجرایی، اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر تهران کرده‌اند و همچنین با عنایت به ماده ۱۲ قانون تعاریف، هرگونه تخلف از احکام موضوع این قانون، به عنوان تجاوز به حقوق عمومی و جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

وی افزود: در این راستا مطابق تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، شهرداری مکلف است از ساخت ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساختمان و رعایت مفاد این ماده در خارج از محدوده خدمات شهری فعلی تهران احداث می شود، جلوگیری و در صورت ساخت تخریب کند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر و پایش مستمر آن، دستورالعمل اجرائی کمیته بررسی ساخت و ساز های غیرمجاز حریم شهر تهران تهیه و به منظور اجرا و کاهش تخلفات ساختمانی به مناطق دارای حریم ابلاغ شده است.

وی افزود: افزایش نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت زنی ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش‌ها و مستند سازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که با تشکیل کمیته تخلفات، اجرایی خواهد شد.

گلپایگانی یاد آور شد: جلسات کمیته بررسی تخلفات ساخت وساز حریم با حضور مدیرکل حریم و سایر اعضا به صورت منظم برگزار می شود و کلیه معاونان شهرسازی و معماری مناطق و شهرداران نواحی دارای حریم، مدیران مناطق ۱۱ گانه دارای حریم و عوامل اجرایی شرکت شهربان و حریم بان موظف به ارائه گزارش و اجرای مصوبات این کمیته هستند.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی با اشاره به ارزیابی عملکردان شهرداران مناطق دارای حریم گفت: اقدامات شهرداران در صیانت از حریم و رعایت ضوابط و قوانین به صورت مستمر پیگیری و پایش شده و با هرگونه تسامح در مناطق دارای حریم برخورد جدی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج