جاباما
۹۲۱۹۵۰
۳ نظر
۵۰۵۳
۳ نظر
۵۰۵۳
پ

تلاش عمران‌خان برای بهبود روابط تهران و ریاض

نخست وزیر پاکستان می گوید اسلام آباد در تلاش است تا دیداری بین وزیران خارجه ایران و عربستان برای رفع بیشتر تنش ها ترتیب دهد.

ایرنا: نخست وزیر پاکستان می گوید اسلام آباد در تلاش است تا دیداری بین وزیران خارجه ایران و عربستان برای رفع بیشتر تنش ها ترتیب دهد.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان «هانس ایندیا»، «عمران خان» روز چهارشنبه به تلاش های صلح طلبانه خود بین ایران و عربستان سعودی پرداخت و تاکید کرد: پاکستان در تلاش است تا دیدار وزیران امور خارجه دو کشور را برای رفع بیشتر تنش ها ترتیب دهد.

تلاش عمران‌خان برای بهبود روابط تهران و ریاض

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته اعلام کرد که تلاش های عمران خان نخست وزیر این کشور، برای کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس موضوع حساسی است، اما با این حال تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

«محمد فیصل» در نشست مطبوعاتی هفتگی در اسلام آباد گفت که در صورت وجود خبر جدید و به روزرسانی موضوع، رسانه ها در جریان قرار خواهند گرفت.

پیش تر، این مقام پاکستانی از استقبال مقامات ایران و عربستان سعودی از تلاش های عمران خان برای ارتقا صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس استقبال و قدردانی کرده بودند.

عمران خان به تازگی به ایران و عربستان سعودی سفر و با مقام های ارشد این دو کشور دیدار و گفت و گو کرد.

سیاست های مخرب اسرائیل در ایجاد تنش بین تهران و ریاض

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: اسرائیل می خواهد شاهد آغاز جنگ میان دو کشور ایران و عربستان باشد. اما از طرف دیگر ما سعی داریم وزیران خارجه عربستان و ایران برای گفت و گو به پاکستان بیایند. تلاش های ما با پاسخ مثبت روبرو شده است.

او با بیان این که از این طریق، اسرائیل می خواهد به منافع خود در منطقه دست یابد افزود: ما همیشه با سیاست‌های مخرب اسرائیل مخالفت کرده ایم.

آمادگی ارتش پاکستان برای مقابله با تجاوز هند

نخست وزیر پاکستان که روز چهارشنبه با خبرنگاران گفت و گو می کرد همچنین گفت که از ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان خواسته تا با آمادگی کامل نیروهای خود با هر گونه «رویداد ناگوار» از سوی هند به طور موثر برخورد کرده و پاسخی مناسب به این گونه رویدادها دهد.

در جدیدترین تنش های میان هند و پاکستان، ارتش هند در چند روز اخیر یک پایگاه پاکستان را بمباران کرد؛ «بیپین راوات» فرمانده ارتش هند اعلام کرد که ارتش دهلی سه پایگاه شبه نظامی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان بمباران کرده است و در این حمله ۶ تا ۱۰ سرباز پاکستانی کشته شده اند.

به گفته فرمانده ارتش هند، این حمله که روز یکشنبه انجام شد در واکنش به حمایت پاکستان از شبه نظامیان و تلاش برای نفوذ آنها به خاک هند بوده است.

این درحالی است که به گفته منابع هندی، روز گذشته ۲ سرباز و یک غیر نظامی هندی به دلیل نقض آتش بس از سوی پاکستان در کشمیر کشته شدند.

به گزارش رسانه های پاکستانی نیز در آتش باری از سوی سربازان هندی ۵ غیر نظامی پاکستانی کشته شده اند.

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به کشته شدن غیر نظامیان، کاردار هند را احضار کرده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین به خبرنگاران گفته دولت این کشور با ارتش رابطه قابل اعتماد دارد؛ سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفته بود پاکستان از طرح های تهاجمی برخوردار نیست، اما نیروهای مسلح ما و مردم برای دفاع از کشور در برابر هرگونه اقدامات تجاوزگرانه آماده هستند.

هند، پاکستان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی می کند. اما پاکستان این اتهامات را رد کرده و در مقابل هند را متهم به ایجاد ناآرامی و نارضایتی در بلوچستان پاکستان می کند.

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان(از هند) در سال ۱۹۴۷ میلادی است.

نخست وزیر پاکستان همچنین به خبرنگاران گفت: دولت قدم هایی برداشته و به همین سبب اقتصاد این کشور تثبیت شده است.

از عمران خان همچنین درباره نخست وزیر سابق این کشور که زندانی است سوال شد که گفت: «نواز شریف» در بیمارستان لاهور به خوبی تحت مراقبت قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sh.

      عمران خان بی خیالش برو فکر رفع مشکل خودت با هند برسر کمشیر باش. این عربستانی ها گاو شیرده هستند فعلا دوشیده میشوند بهتره نزدیکشون نشوی تا آروم باشند و شیرشون را بدهند.

    • sh.

      عمران خان بی خیالش برو فکر رفع مشکل خودت با هند برسر کمشیر باش. این عربستانی ها گاو شیرده هستند فعلا دوشیده میشوند بهتره نزدیکشون نشوی تا آروم باشند و شیرشون را بدهند.

    • خان

      زنده بادعمران خان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج