۹۲۷۳۴۳
۴۲۲۷۷۱
۴۲۲۷۷۱
پ

محتوای حمایت شده

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

ایمپلنت دندان جلو امری اجتناب ناپذیر است؛ چراکه از دست دادن دندان های قدامی رابطه مستقیمی با ظاهر و لبخند فرد دارد.

دندان‌های جلو به دلایل مختلف ممکن است دچار مشکل شوند و دیگر قابل ترمیم نباشند و علاوه بر تاثیرات مخربی که بر زیبایی شما می‌گذارند در صحبت‌کردن و خوردن و آشامیدن شما هم مشکل ایجاد می‌کنند. در این مواقع متخصصان دندانپزشکی، ایمپلنت دندان‌های جلویی را به شما پیشنهاد می‌کنند.

ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی دندانپزشکی زیبایی برای افرادی است که دندان جلوی خود را از دست داده اند و قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند. از دست دادن دندان جلو ممکن است در اثر حادثه، به دلیل مراقبت نادرست از دندان‌ها یا به دلیل آسیب دیدن دندان باشد. از دست دادن دندان جلویی می‌تواند لبخند را خراب کند و فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. ایمپلنت دندانهای جلو، یکی از درمان‌های حساس است و نحوه قرار دادن ایمپلنت و زمان انجام ایمپلنت اهمیت زیادی دارد.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

دکتر وحید دهقان

برای نوبت دهی اینجا کلیک کنید.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

دندان‌های جلو یکی از فاکتورهایی مهم برای زیبایی شناخته می‌شوند. در طی مشکلات مختلف افراد ممکن است دچار آسیب دیدگی دندان‌های جلو شوند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. در این شرایط استفاده از ایمپلنت دندان جلو می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای جایگزین کردن دندن‌های از دست رفته باشد. در این روش از ایمپلنت، پایه ایمپلنت روی استخوان فک نصب می‌شود و بعد از اتمام فرایند پیوند، قالب دندان ب روی پایه دندان نصب می‌شود.

چه کسانی به ایمپلنت دندان های جلو نیاز دارند؟ 

  • متوجه شدید که درحال از دست دادن دندان هستید.
  • آسیب تاج دندان را تجربه کرده‌اید.
  • دندان شما کاملا شکسته یا ترک خورده است.
  •  دچار پوسیدگی شدید دندان شده‌اید.
  • دندان خود را در اثر تصادف یا به علت آسیب دیدگی از دست داده اید.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینهایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

نحوه انجام و مراحل ایمپلنت دندان‌های جلو چگونه است؟

در پاسخ به سوال "ایمپلنت دندان جلو چگونه است" باید بدانید برای آشنایی با نحوه ایمپلنت دندان جلو بهتر است با مراحل این روش به طور کلی آشنا شویم:

  • معاینات اولیه و عکس برداری

عکس ایمپلنت دندان جلو یکی از مراحل اولیه برای انجام ایمپلنت است. در ابتدا، فرد نیازمند مشاوره با دندان پزشک خود خواهد بود، تا بدین ترتیب بررسی‌های لازم در مورد سلامت دندان فرد صورت گیرد. پزشک با معاینه یا با کمک عکس برداری OPG و یا رادیوگرافی برای ایمپلنت، به بررسی وضعیت دندان موجود با استفاده از تصاویر ایمپلنت دندان جلو می‌پردازد و همه گزینه‌های ممکن را با فرد در میان می‌گذارد.

  • تهیه برنامه درمانی ویژه و زمان بندی ایمپلنت

مرحله بعدی پیش بینی درمان ایمپلنت مناسب برای جایگزینی دندان خواهد بود. از سی تی اسکن برای تهیه تصاویر سه بعدی دندان جلویی و آرواره استفاده می‌شود، این تصاویر به پزشک امکان برنامه ریزی دقیق جراحی ایمپلنت و پیش بینی راه حل‌های ویژه هر فرد را می‌دهد.

برنامه درمانی به شکلی آماده می‌شود که از قرار گیری ایمپلنت در جای درست، عمق مناسب و زاویه مطلوب اطمینان حاصل شود. برنامه ریزی درمانی به دندان پزشک این امکان را می‌دهد تا از خطا‌های احتمالی اجتناب کند، ضمن این که فرد قادر به دریافت ایمپلنتی باشد که ظاهر و احساس فوق العاده‌ای دارد و از نظر عملکردی به خوبی عمل می‌کند.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

نمونه‌های بیشتر را در اینستاگرام ببینید.

drdehghan_implant@

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینهایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

  •  آزمایش سنجش تراکم استخوان فک بالا و پایین

تراکم استخوان فک یکی از مولفه‍‌هایی است که در عمل پیوند استخوان فک ایمپلنت بسیار مهم شمارده می‌شود.در صورت نداشتن تراکم لازم برای ایمپلنت دندان و آسیب‌پذیری بالا استخوان پزشک مورد نظر شما باید از این روش صرف نظر کرده و روش دیگری برای بازیابی دندان به شما پیشنهاد دهد.

  •  پیوند استخوان برای فک بالا و پایین در صورت لزوم

در بسیاری از موارد بیماران بستر مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان ندارند.در این شرایط پزشک باید برای ساخت این بستر مناسب  پیوند استخوان برای فک بالا و پایین را در نظر گرفته و بعد از اتمام فرایند پیوند استخوان کاشت ایمپلنت دندان را شروع کند.

  • کاشت پایه ایمپلنت (فیکسچر) در فک

کاشت پایه ایمپلنت  یا همان فیکسچر در فک مرحله اولیه برای کاشت ایمپلنت دندان است.این پایه‌ها بعد از تراش استخوان فک جایگزین ریشه دندان می‌شوند.بعد از جوش خوردن فیکسچر مراحل بعدی ایمپلنت روی این پایه‌ها صورت میگیرد.

  • نصب اباتمنت

اباتمنت قطعه‌ای برای اتصال فیکسچر و تاج دندان است که در اندازه و شکل های مختلفی ساخته می شود.به طور کلی جنس اباتمنت را می‌توان به موارد دسته بندی کرد: آلومینیوم، تیتانیوم، روکش طلا یا زیرکونیا و...لازم به ذکر است که ساخت و نصب اباتمنت اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت ایمپلنت دندان است.

  • نصب روکش یا تاج دندان

مرحله نهایی ایمپلنت دندان نصب روکش یا تاج دندان است. برای نصب صحیح روکش دندان قبل از ساخت آن از قالب گیری خاص دندان استفاده کرده و بر اساس این قالب گیری تاج دندان را طراحی و نصب می‌کنند.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

شرایط لازم برای ایمپلنت دندان جلو

قبل از اقدام برای ایمپلنت دندان باید برخی از نکات را مورد بررسی قرار دهید تا مشکلات احتمالی بعد از عمل برای شما ایجاد نشود:

کافی بودن تراکم استخوان در فک

برای جوش خورن پایه‌های ایمپلنت دندان باید بستر مناسبی وجود داشته باشد.تراکم استخوان فک برای ایمپلنت دندان باید به قدری باشد که در صورت کاشت پایه‌ها آن را پذیرفته و سازگاری لازم را با آن داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان مناسب

در صورت وجود بیماری‌های عفونی در دهان و دندان باید قبل از انجام ایمپلنت به اصلاح آن‌ها بپردازید و بعد از بهبودی کامل برای ایمپلنت اقدام نمایید.

سلامت عمومی فردی

داشتن بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است نتایج ایمپلنت را برای شما دشوارتر کنند.انجام چکاپ یا معاینه کامل از جانب پزشک متخصص از اقدامات لازم قبل از ایمپلنت دندان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۹۶۵۸۰۰۰

تفاوت بریج و ایمپلنت دندان جلو چیست؟

به گفته بسیاری از پزشکان استفاده از ایمپلنت دندان جلو، انتخاب بهتری نسبت به بریج دندان است. دلیل آن این است که ایمپلنت‌های دندان برخلاف بریج به پایه برای نصب شدن نیاز ندارند و خودشان دارای پایه‌های ایمپلنتی هستند. بریج‌های دندان معمولا بر روی لثه نصف می‌شوند اما با گذر زمان دچار لق شدگی می‌شوند و نیاز به ترمیم خواهند داشت. اما ایمپلنت دندان به دلیل نصب شدن پایه مجزا در استخوان فک دچار هیچ افتادگی و لق شدگی نمی‌شوند.

ایمپلنت دندان جلو چند جلسه طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان جلو نیز مانند ایمپلنت سایر دندان‌ها عمدتاً سه جلسه به طول می‌انجامد:

  • ۱ جلسه کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت و سایر مراحل جراحی
  • ۱ جلسه قالبگیری
  • ۱ جلسه تحویل ایمپلنت

مراقبت های لازم بعد از ایمپلنت دندانهای جلو

  • به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده داشته باشید.
  • برای حفظ سلامت لثه های خود از دهانشویه های مناسب استفاده کنید.
  • از تاثیر آب نمک غافل نشوید و سعی کنید یک بار در روز، دهانتان را با آب نمک شستشو دهید.
  • توجه کافی به وقت های ویزیت خود داشته باشید.

مزایای ایمپلنت دندان‌های جلو

برای بیان مزایای ایمپلنت دندان‌های جلو بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:

داشتن ظاهر طبیعی دندان

ظاهر طبیعی ایمپلنت یکی از مزایای مهمی است که این روش را بین بیماران محبوب‌تر می‌کند.این ظاهر طبیعی به دلیل قالب گیری دقیق و حساسی است که قبل از ساخت تاج دندان صورت می‌گیرد.به سبب همین قالب گیری اولیه بسیاری از افراد متوجه کاشت ایمپلنت شما نشده و دندان‌های شما را طبیعی می‌دانند.

ماندگار طولانی

عمر طولانی یکی دیگر از خصوصیات مفید ایمپلنت دندان است.در بسیاری از روش‌های دیگر ترک خوردگی و آسیب دیدگی تهدید بسیار مهمی شناخته می‌شود اما ایمپلنت دندان با داشتن ماندگاری طولانی و عمر بالا از این آزمون سربلند بیرون آمده است.

حفظ ساختار استخوان فک و لثه ها

از آنجایی که ریشه‌های دندان نقش مهمی در حفظ ساختار استخوان فک و لثه ها دارند،نبودشان باعث بروز مشکلاتی برای سلامت دهان و دندان شما می‌شود.کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر حفظ ظاهر دندان‌های شما به حفظ ساختار استخوان فک و لثه ها نیز می‌پردازد.

مقاومت بالا

حساسیت ایمپلنت دندان به نسبت سایر روش‌ها به حداقل رسیده است و در شرایط عادی دچار آسیب دیدگی نمی‌شود برای همین در زمینه مقاومت می‌توان ایمپلنت دندان را گزینه‌ی ممتازی دانست.

ضرورت ایمپلنت دندان جلو

دندان‌هایی پیشین (جلویی) به میزان زیادی در معرض آسیب‌های دندانی هستند و دندان پزشکان دندان‌های جلویی بیماران زیادی را به دلیل آسیب‌های ناشی از تصادفات و فعالیت‌های ورزشی درمان می‌کنند.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینهایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

دندان‌های پیشین (جلویی) ممکن است به دلیل عفونت یا پوسیدگی از بین بروند. از دست رفتن هر دندان موضوعی ناراحت کننده است، اما از دست دادن دندان‌های پیشین (جلویی) موضوعی است که می‌تواند بسیاری از افراد را غمگین کند، علت امر تاثیری است که این دندان‌ها بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارند.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

هزینه ایمپلنت دندان جلو به عوامل متعددی چون: برند ایمپلنت به تفکیک کشور سازنده ،  مقدار ضمانت آن و تعداد واحد مورد نظر شما برای ایمپلنت بستگی دارد.از آنجایی که خدمات مربوط به ایمپلنت باید تحت نظارت متخصصین مجرب و تکنولوژی های روز و مدرن برای شما انجام شود،باید به دستمزد پزشک مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید.

پروسه پانچ ایمپلنت

در مرحله اول، لثه و دندان‌ها به دقت توسط دندانپزشک متخصص بررسی می‌شوند تا از نبود عفونت، نرمی لثه، سختی استخوان فک و … اطمینان یابد. اگر مشکلی بود در ابتدا مشکل‌ها برطرف شده، و در غیر این صورت در همان جلسه اقدامات اولیه انجام می‌شود.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینهایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

پروسه پانچ ایمپلنت به این صورت است که با دستگاه مخصوص پانچ، که دارای سر‌های مختلف با اندازه‌های متفاوتی است، در مکان مورد نظر لثه سوراخی با عمق لازم برای کاشت ایجاد می‌شود. در این روش هیچ احتیاجی به جراحی و بریدن لثه نیست و سپس ایمپلنت کاشته می‌شود و روی آن قالبی موقت که همانند دندان‌های دیگر، ظاهری طبیعی دارد و به راحتی قابل استفاده است، قرار داده می‌شود. یعنی در صورت نیاز بیمار، بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت روکش موقت به بیمار تحویل می‌دهیم.

مزایای استفاده از روش پانچ ایمپلنت

  • کاهش زمان پروسه/ افزایش سرعت انجام کار
  • حداقل میزان خونریزی
  • عدم احساس درد پس از جراحی
  • نداشتن عوارض ناشی از جراحی مانند کبودی، تورم و …
  • مناسب برای تمامی افراد مخصوصا افراد سیگاری، بیماران دیابتی و...
  • نیاز نداشتن به بخیه
  • آسیب نزدن به لثه و استخوان
  • بهبود و ترمیم سریع‌تر
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  • ایمپلنت دندان مصنوعی کاربردی‌تر از دندان مصنوعی متحرک است.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینهایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

دکتر وحید دهقان - جراح فک و صورت

  • جراحی کاشت دندان (ایمپلنت)
  • جراحی دندانهای نهفته
  • جراحی تصادفات و صدمات وارده به فک، صورت، گونه و دهان
  • درمان عفونتهای فک و صورت
  • سرطانهای ناحیه دهان و صورت
  • پیوند استخوان و ایمپلنت
  • جراحی سینوس های فک
  • جراحی فک و زیبایی صورت
  • جراحی ایمپلنت با بیهوشی
  • کاشت یک دقیقه ای و فوری دندان
  • متخصص در جراحی های پیشرفته ایمپلنتهای دندانی
  • درمان نقایص مادرزادی فک و صورت

برای نوبت دهی اینجا کلیک کنید.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۹۶۵۸۰۰۰

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

نمونه‌های بیشتر را در اینستاگرام ببینید.

drdehghan_implant@

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟ + مزایا و هزینه

جردن، خیابان قبادیان غربی، پلاک ۸

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج