جاباما
۹۳۵۳۱۶
۴۱ نظر
۵۱۱۷
۴۱ نظر
۵۱۱۷
پ

وقتی مورد خیانت واقع می‌شویم چه کنیم؟

اقدام جنون‌آمیز یک زن ترکیه‌ای در خصوص شوهر خیانتکارش در چند روز گذشته، مورد توجه شبکه‌های اجتماعی دنیا قرار گرفته است. به نظر می‌رسد مرد خیانتکار اهل ترکیه هرگز تصور نمی‌کرد خیانت او موجب شود به شکلی وحشتناک مورد غضب زن خشمگینش در خیابان قرار بگیرد.

روزنامه خراسان - دکتر هادی غلام‌محمدی: اقدام جنون‌آمیز یک زن ترکیه‌ای در خصوص شوهر خیانتکارش در چند روز گذشته، مورد توجه شبکه‌های اجتماعی دنیا قرار گرفته است. به نظر می‌رسد مرد خیانتکار اهل ترکیه هرگز تصور نمی‌کرد خیانت او موجب شود به شکلی وحشتناک مورد غضب زن خشمگینش در خیابان قرار بگیرد.

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، نحوه انتقام این زن از شوهر خیانتکارش را به تصویر می‌کشد. هنگامی که این مرد با دوچرخه در حال عبور از خیابان بود، این زن در یک موقعیت مناسب با خودرو به او نزدیک می‌شود و سپس او را زیر می‌گیرد و چند بار دیگر این کار را تکرار می‌کند که ظاهرا به کشته شدن مرد منجر شده است (منبع: آخرین خبر). در کنار این ماجرا و در روز‌های آخر هفته گذشته، حکم اعدام مرد جوانی که همسرش را بعد از این که متوجه رابطه اش با یک زن متاهل شده بود، آتش زد، صادر شد.

در این ماجرا، زن بعد از این‌که متوجه خیانت شوهرش می‌شود، تصمیم می‌گیرد با زن دیگر رودررو حرف بزند تا ماجرا تمام شود، اما روز حادثه جر و بحث‌شان می‌شود و شوهرش وقتی سر و صدا را می‌شنود، برای این که آبروریزی اتفاق نیفتد، جلوی دهان زن را می‌گیرد و سپس با یک طناب او را خفه می‌کند و دست آخر هم در بیابان‌های اطراف شهر، او را می‌سوزاند (منبع: روزنامه ایران). حالا احتمالا این سوال پیش می‌آید که بهترین واکنش در زمانی که متوجه می‌شویم به ما خیانت شده است، چیست؟

وقتی مورد خیانت واقع می‌شویم چه کنیم؟

کاش بدانیم ازدواج با انتخاب تمام نمی‌شود

ازدواج مقوله‌ای است که از سه گذرگاه مهم و اساسی عبور می‌کند. گذرگاه اول آمادگی است به این معنی که دختر و پسر قبل از ازدواج درباره ملاک‌ها و معیارها، چیستی زوجیت و درک آن، اهمیت ازدواج و ... آمادگی کسب کنند. این آمادگی می‌تواند شامل داشتن شغل، بلوغ شناختی، هیجانی و رفتاری، رفتن به خدمت سربازی، آمادگی برای پدر یا مادر شدن و ... باشد. گذرگاه دوم، انتخاب است که با توجه به نیاز‌های خود و با آمادگی وارد رابطه عاشقانه با فردی می‌شویم که انتخابش کرده‌ایم.

خیلی مواقع فکر می‌کنیم ازدواج باانتخاب تمام و موفقیت در بقیه زندگی با یک انتخاب خوب تضمین می‌شود، اما حقیقت این است که با وجود انتخاب خوب، داستان به همین جا ختم نمی‌شود و این انتخاب نیاز به مراقبت دارد. گذرگاه سوم که تا پایان عمر ادامه یا تداوم دارد، مراقبت از رابطه یا انتخاب است به این معنی که زن و شوهر باید از انتخاب خود حراست و مراقبت کنند. موارد و اتفاقات فراوانی هستند که در صورت نبود مراقبت و محافظت، می‌توانند به وقوع بپیوندند که یکی از آسیب‌زاترین آن‌ها خیانت زناشویی است؛ خیانت به معنای زیر پا گذاشتن تعهد در رابطه است و می‌تواند به اشکال متفاوت بروز یابد.

گاه با تماس‌های تلفنی و گاه با رابطه جدی تر. اما نکته اساسی این است که خیانت با هر شکل و شمایلی می‌تواند در زندگی زناشویی بحران ایجاد کند و گاهی این بحران، به فروپاشی خانواده یا مانند بهانه‌های نوشتن این مطلب به قتل منجر شود. مهم است که هنگام مواجه شدن با خیانت همسر بدانیم باید چه کار کنیم تا بهتر بتوانیم بحران را مدیریت کنیم.

وقتی مورد خیانت واقع می‌شویم چه کنیم؟

احساس خشم طبیعی است، اما ...

مهم‌ترین مسئله این است که فرد بلافاصله خود را محاکمه نکند و مقصر نداند. تجربه احساس خشم و عصبانیت در چنین حالتی کاملا طبیعی است. لازم است فرد پیش از هر چیز احساسات خود را به رسمیت بشناسد و آن را نادیده نگیرد. در قدم بعدی لازم است فرد از هرگونه اقدام و تصمیم سریع خودداری کند. همواره به خاطر داشته باشید زمانی که تحت تاثیر هیجانات شدید هستید، زمان مناسبی برای واکنش نشان دادن و تصمیم‌گیری نیست بنابراین کمی به خود زمان دهید.

در صورت امکان مدتی از فردی که به شما خیانت کرده است، فاصله بگیرید و در کنار دوستان یا خانواده و کسانی که به آنان اطمینان دارید و می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، باشید. پس از این که کمی آرام‌تر شدید با همسرتان صحبت کنید. زمینه‌های خیانتش را جویا شوید و بکوشید تجزیه و تحلیل کنید که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

پس از آن می‌توانید تصمیم بگیرید چقدر این دلایل قابل برطرف شدن است و این که آیا می‌خواهید به رابطه خود ادامه دهید و او را ببخشید یا خیر. هر تصمیمی که در این باره می‌گیرید، به خاطر داشته باشید که می‌تواند به احساس مورد خیانت واقع شدن و در نتیجه احساس ضعیف بودن منجر شود؛ بنابراین بسیار حائز اهمیت است که دوباره احساس قدرت و خودمختاری را در خود پرورش دهید.

۲ توصیه به خانم‌های مورد خیانت واقع شده

باتوجه به این‌که هر دو پرونده مطرح شده در ابتدای این مطلب مربوط به خانم‌هایی بود که به آن‌ها خیانت شده، باید بگویم هنگامی که خیانت از سوی مرد اتفاق می‌افتد، توجه به دو نکته از سوی خانم‌ها ضروری است.

وقتی مورد خیانت واقع می‌شویم چه کنیم؟

اگر مرد به آن رابطه خاتمه داده ...

در صورتی که مرد وارد رابطه‌ای شده و با پذیرش اشتباه از این رابطه خارج شده است، به نظر می‌رسد که تغافل گزینه مناسبی است بدین معنی که [ هر چند سخت و دردآور است]خانم از این موضوع عبور و سعی در بازسازی رابطه زوجی خود کند و با تاکید بر نقاط قوت خود، همسر و رابطه به ایجاد صمیمیت بیشتر بپردازد، زیرا تمرکز بر این موضوع در این مواقع بر دامن زدن به هیجانات منفی صحه می‌گذارد و رابطه را از مسیر و ریل اصلی خارج می‌کند.

اگر این رابطه همچنان ادامه دارد ...

در صورتی که این رابطه همچنان از سوی مرد ادامه دارد؛ گزینه مناسب، گفتگو درباره این موضوع از سوی خانم با شوهرش است. در این گفتگو زوج‌ها به بروز احساسات‌شان می‌پردازند و خانم بیان می‌کند که شروع و ادامه این رابطه چه تاثیرات مخربی روی ایشان دارد.

رفتار‌هایی از قبیل تماس خانم با شخص سوم معمولا ناشی از هیجان‌زدگی و آشفتگی بالای خانم در این موقعیت است و متاسفانه به متزلزل شدن بیشتر جایگاهش در نظام زناشویی منجر می‌شود. این موضوع باید در فضای دو نفره و بین زوج‌ها و همچنین با کمک مشاور خانواده حل شود و تماس با شخص سوم به منزله پذیرفتن وی در رابطه است و اصلا توصیه نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر خیانت اون رابطه رو درجا ول کنید حرمتها مثل ظرف شیشه اند شکسته بشه دیگه شکسته
      باور کنید هرچی زودتر خودتون رو از اون رابطه نجات بدید برنده اید و بیشتر برد کردید

      پاسخ ها

      • بی نام

        احسنت.

      • منصوره مختار

        موافقم

    • بدون نام

      هرچی فکر میکنم ورژن ایرانیه شرم اورتره خودش خیانت کرده بعد طرف رو کشته...نتیجه مرد ایرانی وقیح تره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه باید نصف دیه رو هم بدن به خونواده پسره برای تربیت و پرورش همچین دسته گلی؟؟ زنها تو ایران برده هستن و خلاص

      • بدون نام

        لایک واقعا

    • بدون نام

      توصیه تون به اقایون مورد خیانت واقع شده پس کوو؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ظاهرا صدا و سیما نداری
        خب 4 نفرن جایگزینی انجام میشه و به زودی جاش پر میشه

      • بدون نام

        بقول بودا عامل فساد زن ها مردان و پولشون هست! مرد فاسد نباشه زن هم نمیشه تمام

    • بدون نام

      هر ارتباطی رو نمیشه اسمش رو خیانت گذاشت.به نظر من اول فرصت توضیح دادن بدیم بعد قضاوت کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو گمشو

    • آدمیزاد

      اگر خیانت از هر کدوم از طرفین سر بزنه، اون رابطه تموم شدس و حتی اگر ادامه هم پیدا کنه یه جور همزیستیه مسالمت آمیزه

      پاسخ ها

      • الی

        باهم باشیِ اجباریه...

    • n

      وقتی یه مرد خیانت میکنه همه میگن ببین زنه چیکار میکرده که مرده رفته دنبال یکی دیگه
      حالا وقتی یه زن حتی کارش به خیانت هم نمیرسه شاید پاش لغزیده باشه کل عالم زنو بدکاره میدونن
      نمیگم زن خیانت کار معصومه و از هفت دولت آزاده ولی قضاوت ما کارو بد میکنه اگه موضوع،موضوع خیانت باشه هم مرد و هم زن گناهکارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره همیشه زن مقصر بحساب میاد

      • بدون نام

        علتش اينه که مرد فاسد یکی ديگه رو فاسد میکنه..
        ولی زن فاسد اجتماع رو فاسد میکنه علت اون هم بخاطر اينه که زن ناز و مرد نیازه. ..
        موفق باشيد. به امید روزهای پر امید در سایه اعتماد بدون خیانت

    • بدون نام

      اصلا از مرد ایرانی گربه تر وجود نداره حیف همه چی که خرجش کنی و آخر سر بخاطر کمر ولت کنه

      پاسخ ها

      • الی

        فک کنم مردها توهمه جای دنیا همین باشند...
        همسرخوبی دارم، وتاحالا خیانتی ازش ندیدم، حتی پاش نلغزیده... اماهرگزنمیتونم صددرصد بهش اعتماد کنم.درواقع خودم رو برای روزیکه ممکنه بذاره بره آماده میکنم که آسیب جدی نبینم. ولی واقعا دوسش دارم ومیدونم که خیلی دوسم داره.
        الهی که همه زندگیا پرازعشق و وفاداری باشه...

    • بدون نام

      به خانوما باید پیشنهاد داد ازدواج نکنن جز اینکه بخوان توسط گرگ نر دریده شن

      پاسخ ها

      • الی

        تواگه تشنه باشی باخیال اینکه ممکنه آب رودخونه مسموم باشه آب نمیخوری؟!!!
        راهش این نیست...

    • بدون نام

      زن اگه درآمد داره بهترین کار ترک شوهره بدون هیچ دعوا و اعصاب خرد کنی اگه در آمد نداره مثل من باید ساکت بشه و خودشو با بچه ها و سر گرمی های مفید سر گرم کنه زنی چاره نداره اگه بخواد با شوهرش بحث کنه همیشه بازنده س هم زندگیش نابود میشه هم بچه ها ش آسیب میبینن زن دوم خیلی پررو و وقیحه هیچ وقت نمیتونی طرفش بشی من تجربه دارم که میگم اگه در آمد داشتم یا ارث پدری یک لحظه هم نمیموندم

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا درست میگی.

      • بدون نام

        ارزش نداره اصلا یه کار خونکی کم حقوق بهتر از زندگی ما نردان هوس باز کثیف هست

      • بدون نام

        خدا صبر و تحملت رو افزایش بده، به عندان یک زن میگم خیلی خیلی خیلی زیاد سخته اما شما بهترین کارو کردی، شاید ورق یک روز برگرده و دوباره احساس خوشبختی کنی، خدا بزرگه و مهربان.

      • بدون نام

        من درامدشو دارم و هم حمایت خانواده اما با توجه به اینکه حق طلاق با مرد این امکان وجود نداره باید اینقد بری و بیای تا ثابت کنی بعدشم زن صیغه ای که تو این کشور جرم نیست پس دوندگی بیهوده است . و بخاطر هرزگی دو نفر بچه رو هم ازت میگیرن . ما زنا کلا چه حقی داریم تو این مملکت داریم هیچی . مگر اینکه سنگدل باشی خودتو به بچه ات ترجیح بدی بری ...

      • بدون نام

        متاسفم خواهرم هم مثل شما فقط تحمل میکنه خدا بزرگه مطمئن باشید به سزای عمل خود می رسند اون موقع به دست و پای شما می افتند دیدم که میگم

      • بدون نام

        عزیزم...

      • الی

        عـــزیـــــزم....
        ولی ناامیدنشو،،، حالا که قراره بمونی تلاشتو واسه زندگیت بکن. میدونی؟؟ من حتی نمیتونم حال تورو تصورکنم..چه بمونه که بخوام درکت کنم، ولی ایکاش بتونی بادلت بجنگی، وتلاش کنی واسه زندگیت.... ویه روزی بشه که مردِ نامردِ زندگیت از کارش پشیمون بشه. درسته که حتی برگشتنشم به درد یک زن شکست خورده نمیخوره، ولی حالا که قراره تحملش کنی اینم امتحان کن....
        براتون ازخدا طلب صبر میکنم وامیدوارم خدا حقتو بهت برگردونه...

    • بدون نام

      خیانت ینی چشمش پی غیر از توئه،شانتو حفظ کن و بیا بیرون ازون رابطه.

      پاسخ ها

      • بی نام

        خیانت شمشیر دو لبه ایست که از هر دو سو میشکافد و خون میریزد چه بمانی و چه بروی زخم خورده این شمشیری و زندگی را باخته ای خیانت داغیست که تا ابد بر دل میماند!!!

    • بدون نام

      همش در مورد خیانت آقایون بود!اگه خانم خیانت کنه چطور اونموقع چه رفتاری باید با خانم خیانتکار داشت!یک زن خائن!در مقاله نوشته اگر خیانتکار مرد بود و از رابطه خارج شده بود باید تغافل کرد!اگه خانم خیانتکار بود و از رابطه خارج شده بود آیا باز هم میشه تغافل کرد!؟ چرا با یک زن بی وفا به رابطه مثل یک مرد بی وفا برخورد نمیشه؟

    • ز

      هيچ جورى نميشه خيانت رافراموش کردگفتنش آسونه اماوقتى توموقعيتش قراربگيرى خوردميشى شکسته ميشى جامعه ماپرشده خيانت من توجريان خيانت ضربه سختى خورم که هيچ ازاسترس وشدت اضطراب هم دچارکم کارى تيروئيدهم فشارخون بالاشدم مردهاى اين زمونه ارزش ندارن سلامتيتون خطرنندازين

    • بدون نام

      من جوون تر که بودم عاشق یه خانمی بودم و همه زندگیم بود
      یک روز فهمیدم با دوست صمیمیم که مث برادرم بود به من خیانت میکنن
      چنان نابود شدم که هنوز بعد از ده سال یاداوریش قلبمو درد میاره اونقد عاشق اون خانم بودم که به روش نیاوردم و بخشیدمش ولی وقتی یه شب پیشم بود دیدم پیام داده به همون دوستم بغلش کردم تا صب گریه کردم و دیگه همه حسم بهش ازبین رفت
      دوستم کلی ازم معذرت خواهی کرد ولی نتونستم ببخشم اون خانم حتی زیر بار نرفت و قهر کرد که چرا بمن الکی شک داری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظاهرا ازدواج نکرده بودین متاسفانه توی روابط خارج از ازدواج شما نمیتونی در مورد خیانت شاکی بشین چون تعهد به معنای واقعی رو نمیشه انتظار داشت

      • الی

        من یک زنم، ومیدونم خیانت به یک زن چقدر تلخ وسخته. اما اینم مطمئنم که خیانت به یک مرد به مراتب سنگین تره..مردهایی که خیانت میبینن فکرکنم بدتر اززنهایی که خیانت میبینن داغون بشن. امیدوارم خداوند صبروآرامش بهتون هدیه کنه.

    • بدون نام

      واقعا همه مردهای ایرانی مثل هم هستند
      بی نام ۱۶:۱۶ خیلی متاسف شدم.قلبم به درد اومد

    • بدون نام

      من هرگز ازدواج نمی کنم چون دوست ندارم غرورم خرد بشه. به نظرم توی این دوره زمانه با این سطح از وقاحتی که در مردم ما بوجود آمده، ازدواج یک اشتباه بزرگ هست. مردمان پاک و نجیب بسیار کمیابند پس بگذارید تنها بمانیم و تنها از این دنیا برویم.

    • بدون نام

      چه کنید؟؟ خب سرتاپاش رو قهوه ای کنید. کل وجودش رو شکر بپاشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سخت ترین لحطه زندگی دیدن خیانت از مردی هست که پای تمام نداری وسختیهای زندگیش موندی و ابرو داری کردی خدا لعنت کنه این مردهای بی غیرت را

    • بدون نام

      اخه كجا مردا بدترن
      زن تا دلش بخواد ميتونه مهريه رو به اجرا بذاره سى سال زحمت قبل ار ازدواج وبعد ازدواج مرد رو بالا بكشه بدون هيج دليلى هر وقت دلش بخواد ميتونه مرد رو تحريم كنه به هر دليلي كه بخواد مثلا به مامانم تعظيم نكردي يكهفته يكماه تا هر وقت كه ميلش بكشه اكه مرد بهش فشار بياد ونكاه كسي هم بكنه خائنه بايد كشتش با هر كي هم حرف بزنه از اصل گريه ما اصلحه ما استفاده ميكنه غير از اينه؟!

      پاسخ ها

      • A.F

        من چهار سال ازدواج کردم دوتا بچه دوقلو پسر دارم.از همون روز اول شوهرم با یکی رفیقه و داره بهم خیانت می‌کنه.اما خانوادم نمی‌زارن جدا شم میگن بخاطر بچه هات بمون.من ی زندگی اجباری دارم زندگی ک روزی عاشقش بودم و انتخاب خودم بود.این کار را خود کرده ام خود کرده را تدبیر نیست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج