۹۳۶۹۵۶
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش روغن موتور خارجیِ تقلبی در بازار

بعد از تحریم‌های اقتصادی بسیاری از برندهای خارجی که در داخل ایران حضور داشتند، از این بازار خارج شدند، برای مثال یکی از این شرکت‌ها، توتال است که با شریک ایرانی خود یعنی بهران، شرکت «به توتال» را در ایران تاسیس و روغن موتور توتال را در بازار توزیع می‌کرد، حال یک سال از توقف تولید توتال در ایران می‌گذرد و شرکت به توتال با برند «به تام» همان روغن با کیفیت در زمان حضور توتال را تولید می‌کند.

دنیای اقتصاد نوشت: بعد از تحریم‌های اقتصادی بسیاری از برندهای خارجی که در داخل ایران حضور داشتند، از این بازار خارج شدند، برای مثال یکی از این شرکت‌ها، توتال است که با شریک ایرانی خود یعنی بهران، شرکت «به توتال» را در ایران تاسیس و روغن موتور توتال را در بازار توزیع می‌کرد، حال یک سال از توقف تولید توتال در ایران می‌گذرد و شرکت به توتال با برند «به تام» همان روغن با کیفیت در زمان حضور توتال را تولید می‌کند.

این در حالی است که پس از یک سال در بازار روغن موتور، همچنان روغن با برند توتال دیده می‌شود.

البته باید در نظر داشت که برندهای خارجی زیادی در بازار روغن موتور دیده می‌شوند و نمی‌توان تنها به توتال بسنده کرد.در حالی که با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان تولید برند خارجی در داخل ایران نیست، به علاوه با توجه به بالا بودن نرخ ارز، واردات این روغن‌ها هم به صرفه نیست، چنانچه این برندها وارد شوند قیمت آنها بالاتر از قیمت‌های کنونی بازار است، در نتیجه بخش بزرگی از روغن موتورهای برند خارجی موجود در بازار ایران تقلبی هستند.

روغن موتور حاصل روغن پایه و مواد افزودنی دیگر مانند ادتیو است، ادتیو از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده روغن موتور است که هر نوع ادتیو ،ویژگی خاصی به روانکار می‌دهد و این مواد وارداتی است، تولیدکنندگان روانکارهای تقلبی عموما از روغن پایه داخلی و در بهترین حالت از یک تا دو نوع ادتیو وارداتی برای کاهش هزینه استفاده می‌کنند، در صورتی که در یک روانکار خوب از هشت یا نه ادتیو استفاده شده است.

شاید روانکار خارجی تقلبی برای موتور خودرو مشکل بزرگی به وجود نیاورد، اما به دلیل عدم استفاده ادتیو مناسب باعث خوردگی در موتور خودرو می‌شود و با توجه به اینکه مخاطب عمده این روانکارها، خودروهای خارجی هستند، باعث به هم خوردن تنظیم موتور و زیاد شدن هزینه برای آنها می‌شود.این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور منجر به ایجاد هزینه‌های بالا برای خودروهایی شود که موتور حساسی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      هموطنان عزیزم یک لیتر روغن خارجی اصل در ایران وجود خارجی نداره همشون تقلبی هستن

    • بدون نام

      روغن خارجی تقلبی وجود نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج