۹۳۹۶۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پاریس در انتظار خانه‌تکانی تابستانی

اوضاع پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه همچون سال‌های اخیر بسیار خوب است و رقیب چندان جدی‌ای برای دفاع از قهرمانی تکراری خود ندارند.

فرهیختگان: اوضاع پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه همچون سال‌های اخیر بسیار خوب است و رقیب چندان جدی‌ای برای دفاع از قهرمانی تکراری خود ندارند. مالکان قطری باشگاه از همان ابتدا می‌دانستند که با هزینه‌ای که در این باشگاه فرانسوی انجام می‌دهند موفقیت در لیگ داخلی چندان دشوار و دور از دسترس نیست و هدف اصلی آنها فتح لیگ قهرمانان و قدرت‌نمایی در سطح قاره بوده است.

هدفی که تاکنون حتی به نزدیکی آن هم نرسیده‌اند و با وجود اینکه دو بازیکنی که گرانقیمت‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال هستند را نیز در اختیار دارند اما در ۱۰ سال اخیر هنوز به مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت نیز نرسیده‌اند. در این شرایط مدیران باشگاه اگر تیم‌شان در این فصل هم نتواند با توماس توخل به موفقیتی در اروپا برسد شاید به فکر تغییر او هم بیفتند و به سراغ گزینه جدیدی بروند.

دردسر ستاره‌ها

پاریسی‌ها که تنها ۴۹ سال از تاسیس باشگاه‌شان می‌گذرد از سال ۲۰۱۱ و با ورود مالکان قطری دوران جدیدی را تجربه کردند. این سرمایه‌گذاران که در راس آنها ناصر الخلیفی قرار دارد سرمایه‌های زیادی را به باشگاه آوردند و به این ترتیب ستاره‌های بزرگی راهی این تیم شدند. باشگاه از آن زمان چهار سرمربی مختلف را روی نیمکت خود داشته که با هیچ‌کدام نتوانسته به هدف اصلی خود در لیگ قهرمانان برسد.

کارلو آنچلوتی(۲ فصل)، لوران بلان(۳فصل)، اونای امری(۲ فصل) و توماس توخل نیز که دومین سال حضورش روی نیمکت این تیم را می‌گذراند مربیان نامداری بودند که به جز موفقیت در جام‌های داخلی، توفیق دیگری به دست نیاوردند. البته از زمان حضور امری در این تیم، پی‌اس‌جی در همان دور نخست حذفی از دور مسابقات کنار رفته‌ و این اتفاق در سه فصل اخیر هم تکرار شده است.

در حالی که در چهار فصل قبل از آن این تیم فرانسوی توانسته بود تا یک‌چهارم نهایی صعود کند. آنها در قرعه‌کشی امروز لیگ قهرمانان هم رقیب چندان آسانی نخواهند داشت و باید در دور حذفی رقابت‌های این فصل با یکی از تیم‌های آتالانتا، اتلتیکو مادرید، چلسی، دورتموند، ناپولی یا تاتنهام روبه‌رو شوند که تنها دو تیم ایتالیایی می‌توانند قرعه‌ای مناسب برای شاگردان توخل باشند.

با وجود نیمار و امباپه، دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال، انتظارات از تیم توخل بسیار بالاست و البته حضور ستاره‌های بزرگ همواره با حواشی مختلفی هم همراه است که کار را برای سرمربی سخت می‌کند. توخل هم این فصل با دردسرهای زیادی روبه‌رو بوده، ازجمله مصدومیت ستاره برزیلی تیمش که ابتدای فصل را از دست داد و در ادامه نیز چند بازی را به دلیل آمادگی کامل به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد. نیمکت‌نشینی نیمار انتقادهایی را به دنبال داشت و در ادامه تعویض شدن امباپه در آخرین دقایق یکی از دیدارهای این تیم باعث ناراحتی ستاره فرانسوی شد.

بلاتکلیفی ایکاردی

سران باشگاه اگر چه در تابستان اخیر بالاخره موفق شدند نیمار را در تیم خود حفظ کنند اما به نظر می‌رسد در صورتی‌که تیم در این فصل هم نتواند به افتخار مهمی برسد، چند ستاره تیم راهی باشگاه‌های دیگر اروپایی خواهند شد. نیمار یکی از گزینه‌های اصلی است که احتمالا به بارسا بر می‌گردد. امباپه نیز مدت‌هاست بحث حضورش در رئال مادرید مطرح شده و گفته می‌شود شاید در تابستان آینده با رقمی نجومی رکورد نقل و انتقالات فوتبال را جابه‌جا کند.

امباپه از اینکه زیر سایه نیمار قرار گرفته اصلا راضی نیست و می‌خواهد راهی تیمش که از کودکی هوادارش بوده، شود. با این حال زین‌الدین زیدان می‌گوید برای این انتقال باید روابط خوب دو باشگاه نیز درنظر گرفته شود و نمی‌خواهد در این برهه از فصل درباره احتمال این جابه‌جایی صحبت کند: «امباپه بازیکن پاری‌سن‌ژرمن است و صحبت کردن درباره خرید او بی‌احترامی به این باشگاه است. فعلا دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم.»

مائورو ایکاردی دیگر ستاره‌ای است که تکلیف ادامه حضورش در پاریس مشخص نیست و ممکن است در پایان فصل به تیم دیگری برود. این مهاجم آرژانتینی پس از درگیری‌هایی که با اینتر پیدا کرد در تابستان گذشته به صورت قرضی راهی پاریس شد و درخشش او در این فصل که حتی باعث نیمکت‌نشینی ادینسون کاوانی نیز شد، سران باشگاه را متقاعد کرده که قراردادش را دائمی کنند اما ایکاردی فعلا عجله‌ای برای این کار ندارد و با توجه به شایعاتی که درباره احتمال حضورش در یوونتوس و رئال مادرید شنیده می‌شود، می‌خواهد بهترین تصمیم ممکن را برای ادامه فوتبالش بگیرد.

حتی مدیر برنامه‌های مارکو وراتی، هافبک ایتالیایی این تیم نیز تلویحا از جدایی این بازیکن صحبت کرده و با توجه به اینکه قراردادش در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد، بعید نیست که وراتی هم فصل بعد پیراهن تیم جدیدی را به تن کند. در این شرایط شاید تابستان آینده خانه‌تکانی بزرگی در این تیم فرانسوی رخ دهد و مدیران باشگاه استراتژی خود را برای خرید ستاره‌های بزرگ تغییر داده و به سراغ پدیده‌های آینده‌دار دنیای فوتبال بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج