جاباما
۹۵۲۸۱۵
۱ نظر
۵۲۵۲
۱ نظر
۵۲۵۲
پ

کربوکسی‌تراپی؛ روشی برای رفع سیاهی دور چشم

اگر از انواع و اقسام کرم‌ها برای رفع استرچ مارک‌ها خسته شده‌اید، اگر انواع روش‌ها برای رفع سلولیت‌های‌تان را امتحان کرده‌اید یا سیاهی پای چشم آزارتان می‌دهد، پس کربوکسی تراپی اسمی است که حتما باید آن را به خاطر بسپارید و در موردش آگاه شوید.

برترین‌ها: اگر از انواع و اقسام کرم‌ها برای رفع استرچ مارک‌ها خسته شده‌اید، اگر انواع روش‌ها برای رفع سلولیت‌های‌تان را امتحان کرده‌اید یا سیاهی پای چشم آزارتان می‌دهد، پس کربوکسی تراپی اسمی است که حتما باید آن را به خاطر بسپارید و در موردش آگاه شوید.

کربوکسی تراپی شیوه‌ای کمتر تهاجمی در حوزه‌ی درمان‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که شامل تزریق کربن دی‌اکسید به زیر پوست می‌شود تا انعطاف پذیری و قابلیت کشسانی پوست را افزایش بدهد، استرچ مارک‌ها را محو کند، سلولیت را کاهش بدهد و ضمنا شما را از شر حلقه‌های سیاه زیر چشم‌های‌تان خلاص کند.

خیلی خوب به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ پس در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد مزایای کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست در اختیارتان قرار دهیم.

کربوکسی‌تراپی؛ روشی برای رفع سیاهی دور چشم

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک درمان زیبایی است که با استفاده از کربن دی‌اکسید، مشکلات پوستی مانند استرچ مارک‌ها، سلولیت‌ها و سیاهی پای چشم درمان می‌شوند. کربوکسی تراپی شیوه‌ای غیر جراحی برای جوانسازی پوست است که در آن با استفاده از یک سوزن بسیار ریز، کربن دی‌اکسید مستقیما به زیر پوست در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. کربوکسی تراپی برای هر نوع پوستی و در هر ناحیه‌ای از بدن از جمله صورت، گردن، پلک‌ها، شکم، پاها، ران‌ها و دست‌ها کاربرد دارد و نتیجه‌ی آن پوستی سالم‌تر و جوان‌تر خواهد بود.

در کربوکسی تراپی با استفاده از کربن دی‌اکسید، رگ‌های خونی بازتر شده و جریان خون در پوست بیشتر می‌شود. وقتی عمل دم را در تنفس انجام می‌دهید، اکسیژن از ریه‌ها به سمت قلب‌تان می‌رسد و به طور طبیعی به قسمتی از بدن می‌رود که بیشترین تراکم کربن دی‌اکسید در آنجا وجود دارد. در مورد کربوکسی تراپی، این قسمت همان جایی است که در حال حاضر مقدار زیادی کربن دی‌اکسید به آن تزریق شده است.

سپس بدن شما این کربن دی‌اکسید را می‌گیرد و به ریه‌ها انتقال می‌دهد تا شما آن‌ها را با بازدم خود بیرون بدهید. تمام این اتفاقات سبب بهبود جریان خون در ناحیه‌ای می‌شوند که درمان عارضه‌ی پوستی آن قسمت مد نظر شماست.

ضمنا کربوکسی تراپی کمک می‌کند الاستیته و کشسانی پوست‌تان بهتر شده و خطوط ریز پوست اصلاح شوند. نتیجه‌ای که از کربوکسی تراپی می‌گیرید، پوستی با جلوه‌ای بهتر بدون استرچ مارک و تیرگی خواهد بود. کربوکسی تراپی با توجه به دوره‌ی ریکاوری کوتاهی که دارد، بدون درد بودن و روشی غیر تهاجمی بودن مورد پسند و مناسب خیلی از افراد است.

کربوکسی تراپی چه مشکلات پوستی را هدف می‌گیرد؟

کربوکسی‌تراپی؛ روشی برای رفع سیاهی دور چشم

کربوکسی تراپی مشکلات گوناگون پوستی را می‌تواند درمان کند که معمول‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت

سلولیت ، چربی‌های پهلو و زیر بغل و بیرون زدگی‌ها و قلمبگی‌های نازیبایی که به دلیل چربی اضافی بدن به وجود آمده‌اند با کربوکسی تراپی قابل درمان هستند. سلولیت معمولا به صورت پوست پرتقالی و در اثر تجمع چربی در زیر پوست ران و باسن بروز می‌کند. سلولیت می‌تواند آن قدر کم باشد که فقط در زیر میکروسکوپ دیده شود یا آن قدر بزرگ و زیاد باشد که پوست را شُل و ناهموار کند.

کربوکسی تراپی به طور موثر می‌تواند سلولیت‌ها را هدف بگیرد. وقتی کربن دی‌اکسید به پوست تزریق می‌شود، چربی تجزیه شده و اکسیژن جای آن را می‌گیرد. این اتفاق باعث می‌شود تکه‌های چربی که در اطراف ناحیه مورد نظر تجمع کرده‌اند، تجزیه و حل شوند. ضمنا افزایش تخلیه‌ی لنفاوی در این قسمت سبب بهبود سلامت عمومی‌تان خواهد شد.

کربوکسی تراپی برای پف پلک‌ها و سیاهی پای چشم‌ها

جریان ضعیف خون در اطراف چشم‌ها باعث می‌شود رگ‌های خونی در این قسمت استخری از خون شوند و نتیجه‌ی آن ایجاد تیرگی و سیاهی پای چشم‌ها خواهد بود. دلیل این عارضه معمولا گرفتگی در شبکه‌ی مویرگی است که می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد مثلا انسداد در سیستم بینی و حتی کمبود تامین اکسیژن در پلک‌های پایین.

استفاده از کربوکسی تراپی برای تزریق گاز کربن دی‌اکسید پای پلک‌ها، انسداد را برطرف کرده و شبکه‌ی مویرگی را تقویت می‌کند. سپس تیرگی و کبودی پوست پای چشم جای خود را به پوستی سالم و صورتی رنگ می‌دهد که نشان می‌دهد سیستم جریان خون شما به حالت نرمال خود برگشته است. این اثر تا ماه‌ها باقی خواهد ماند.

کربوکسی تراپی برای درمان استرچ مارک‌ها

وقتی پوستن تا حدی کشیده می‌شود که کلاژن درمال در آستانه‌ی پارگی قرار می‌گیرد، استرچ مارک‌ها ظاهر می‌شوند. با استفاده از کربوکسی تراپی می‌توان تولید کلاژن‌های جدید را افزایش داد که نتیجه‌ی آن ضخیم شدن پوست و بهتر شدن ظاهر آن است.

کربوکسی‌تراپی؛ روشی برای رفع سیاهی دور چشم

کربوکسی تراپی برای رفع سایر عوارض پوستی

کربوکسی تراپی می‌تواند تمام عوارض پوستی ناشی از جریان خون ضعیف و نادرست را برطرف کند:

  • ریزش مو ی منطقه‌ای که با بهبود جریان خون در پوست سر رفع خواهد شد.
  • اسکار‌های آکنه و جوش که با تحریک تولید کلاژن به میزان چشمگیری محو می‌شوند.
  • بعد از لیپوساکشن، کربوکسی تراپی می‌تواند به تعدیل میزان چربی در اطراف ناحیه مورد درمان کمک کند.
  • چین و چروک‌های ناحیه دکلته با تحریک تولید کلاژن از طریق کربوکسی تراپی قابل رفع هستند.
  • زخم‌ها با کربوکسی تراپی زودتر التیام پیدا می‌کنند.

مزایای روش کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست

  • زمان ریکاوری ندارد و تورم بعد از انجام کربوکسی تراپی فورا برطرف می‌شود.
  • بعد از کربوکسی تراپی، ظاهر ناحیه‌ی مورد درمان بهتر شده، پوست مستحکم‌تر شده، استرچ مارک‌ها محو شده، خطوط و چین و چروک‌ها کمتر شده و سلولیت درمان می‌شود.
  • کربوکسی تراپی روشی سالم و بی‌خطر است، زیرا با استفاده از سیستم طبیعی انتقال اکسیژن در بدن انجام می‌شود.
  • کربوکسی تراپی برای سایر موارد نیز کاربرد دارد، مانند تقویت رشد مو، پیکره تراشی و حتی حذف اسکار به جا مانده از عمل‌های جراحی بزرگ.

آیا جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی عوارضی هم دارد؟

شما باید عوارض جانبی احتمالی هر عمل زیبایی که قرار است انجام دهید را بدانید. در مورد عوارض جانبی که ممکن است دچارش شوید حتما از پزشک‌تان سوال کنید. در مورد کربوکسی تراپی، عوارضی وجود دارند که در عرض ۲۴ ساعت رفع خواهند شد، اما شما باید قبل از عمل نسبت به علائم آگاه باشید:

  • مقداری کبودی و درد در ناحیه‌ی تزریق
  • احساس گرما در ناحیه‌ی تزریق به مدت ۲۴ ساعت
  • قرمزی و کمی التهاب در ناحیه‌ی تزریق

بعد از عمل کربوکسی تراپی تا ۲۴ ساعت نباید در استخر شیرجه بزنید یا از حمام یا وان آب داغ استفاده کنید. اگر علائم‌تان تشدید شدند، تورم و دردتان بیشتر شد با پزشک‌تان تماس بگیرید.

پوست‌تان ممکن است بعد از کربوکسی تراپی کمی دچار خارش شود، اما این نیز کوتاه مدت است و شما به دوره‌ای برای ریکاروی نیاز ندارید، بنابراین می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید.

کربوکسی‌تراپی؛ روشی برای رفع سیاهی دور چشم

کربوکسی تراپی به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

  • بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی
  • اشخاصی که تحت دیالیز هستند.
  • خانم‌های باردار
  • افرادی که پس از جراحی خون فعال در محل زخم دارند.
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • اشخاصی که تحت درمان شیمی درمانی‌اند.
  • افراد مبتلا به کم خونی شدید
  • بیماران مبتلا به صرع
  • بیماران مبتلا به بیماری مغزی
  • بیماران مبتلا به آب سیاه (گلوکوم)

آیا گاز کربن دی‌اکسید سمی است؟

گاز کربن دی‌اکسید غیر سمی است. کربن دی‌اکسید به طور طبیعی توسط سلول‌های بدن ما هر روز تولید می‌شود. این گازمحصول متابولیسم طبیعی است و وارد خون شده و از طریق ریه‌ها دفع می‌شود بنابراین برای بدن غیر سمی است.

با توجه به این که کربوکسی تراپی برای آب کردن چربی انجام می‌شود، درمان تیرگی زیر چشم به این روش باعث فرورفتگی زیر چشم نمی‌شود؟

خیر، تکنیک مورد استفاده برای درمان تیرگی زیر چشم با تکنیک از بین بردن چربی تفاوت دارد. در نتیجه کربوکسی تراپی برای رفع سیاهی زیر چشم باعث حذف چربی زیر پلک نخواهد شد.

آیا تزریق گاز CO۲ روشی دائمی برای رفع تیرگی و جوانسازی پوست است؟

این روش موجب تحریک کلاژن‌سازی عروق جدید می‌شود و همچنین باعث می‌شود خون‌رسانی افزایش پیدا کند و بین ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد. البته باید یادآوری کنیم که ماندگاری آن بسته به شرایط فرد نیز متغیر است، به عنوان مثال کسی که بیماری زمینه‌ای مثل کم‌خونی یا تیروئید دارد، ممکن است زودتر دچار تیرگی دور چشم شود و ابتدا باید بیماری زمینه‌ای خود را درمان کند تا دوباره پوستش به حالت اولیه بازنگردد. همچنین استرس و رژیم‌های سخت و بیماری‌های خاص هم می‌توانند اثرگذاری تزریق را کاهش دهد.

منبع: glowsly

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به درد نمیخوره من رفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج