جاباما
۹۵۳۰۹۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
پ

هیچ کشتی خارجی در آب‌های داخلی ایران صید نمی‌کند

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در زمان حاضر هیچ کشتی خارجی در آب‌های سرزمینی و صیدگاه‌های داخلی کشور صید نمی‌کند.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در زمان حاضر هیچ کشتی خارجی در آب‌های سرزمینی و صیدگاه‌های داخلی کشور صید نمی‌کند.

نبی‌الله خون میرزایی روز چهارشنبه درآئین تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: شناورهایی که در آب‌های سرزمینی و محدوده صیدگاهی کشور صید می‌کنند مالیکت بهره‌برداری دارند.

وی بیان کرد: سازمان شیلات ایران هیچ علاقه‌ای به برداشت بیش از ظرفیت از منابع موجود ندارد و بیشترین رویکرد این سازمان به سمت توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری است در همین ارتباط متقاضیان اشتغال در حوزه شیلاتی و جامعه صیادی که معیشت آنها به خطر افتاده را نیز با ظرفیت سازی در این زمینه به سمت آبزی‌پروری سوق می‌دهیم.

خون میرزایی گفت: منابع و ذخایر دریایی بعنوان انفال باید برای آیندگان حفظ و به آنها فرصت تجدید و بازسازی داده شود به همین دلیل باید متناسب با ظرفیت دریا از آنها برداشت صورت گیرد.

آماری از شناورهای بی‌هویت وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان شیلات ایران آماری از شناورهای بی‌هویت ندارد و تنها در خصوص شناورهای مجوز دار می‌تواند صحبت کند و ساماندهی آنها را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر صید بیش از ظرفیت منابع موجود است و بخش عمده‌ای از آن به دلیل فعالیت شناورهای غیرقانونی و بی‌هویت است که از سفره معیشت صیادان قانونی برداشت می‌کنند.

خون میرزایی یادآورشد: متناسب با مطالعات فعالیت‌های پژوهشی مجوز بهره‌برداری داده می‌شود ولی منابع جنوبی ظرفیت برداشت بیش از این ظرفیت صید را ندارد پس برای توسعه و یا صدور مجوز صید جدید برنامه‌ای نداریم.

تولید ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: امسال تاکنون ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد که ۲۲ هزار تن از این میزان تولید مربوط به استان بوشهراست.

خون میرزایی ادامه داد: باتوجه به وضعیت ذخایر دریا شیلات هیچ برنامه‌ای برای صدور مجوز صید ندارد و بیشترین تمرکز و جهت‌گیری این سازمان استفاده بهینه از آب‌های داخلی و حرکت به سمت آبزی‌پروری در دریا و خشکی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در همین ارتباط استفاده بهینه از آبهای داخلی و آبزی‌پروری در سواحل و پرورش ماهی در دریا و در سیستم بسته قفس از برنامه‌های مهم شیلات است و جهت‌گیری این سازمان به سمت افزایش صید در سواحل نیست.

وی ادامه داد: یک سهمیه صید از کمیسیون تن ماهیان در اقیانوس هند فراساحل داریم که تلاش می‌شود این سهمیه حفظ و اگر ظرفیتی تخصیص یافته از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بهترین سرمایه‌های کشور در آبزی‌پروری قرار دارد و امروز استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری که در آن شده است پیشتاز و نقطه امید کشور به‌شمار می‌رود.

ماهی در قفس جزو فعالیت‌های نوپای کشور

خون میرزایی گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و از برنامه‌های نوپا و جدید و مورد حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است.

وی بیان کرد: در همین راستا امسال براساس برنامه تنظیم شده ۱۰۰ هزار تن محصول ماهی در قفس باید در کشور تولید شود که تلاش لازم برای اجرای این برنامه انجام می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های قابل توجه استان بوشهر است و تاکنون برای ۳۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس ظرفیت‌سازی شده و حمایت‌های تسهیلاتی لازم برای به نتیجه رسیدن این برنامه انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: گرچه ممکن است ظرفیتهای صنعتی استان بوشهر نسبت به دیگر قابلیت‌های این استان ارجعیت داشته باشد اما صید و صیادی و تجارت دریایی در این استان از گذشته‌های دور جزو مزیت‌ها بوده است .

خون میرزایی اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته بخش کشاورزی رشد اقتصادی خود را حفظ کرده است و امروز در این شرایط سخت فعالان عرصه اقتصادی در شیلات افتخارهای قابل توجهی آفریدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهرگفت: ادامه روش‌های گذشته کافی نیست و بخش شیلات و صید و صیادی نیاز به طرح‌های دانش‌بنیان و خلاقانه دارد تا ذخایر آبزیان حفظ شود.

سعید زرین فر اضافه کرد: وضع خوبی دربخش صید و صیادی نداریم که باید با توسعه آبزی پروری این شرایط جبران شود.

در این آئین علی بازدار بعنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معرفی و از خدمات عباسعلی زنده بودی تقدیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه چیزی نمونده که صید کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ میگید

      • بدون نام

        لعنت به ادمهای درغگو

      • بدون نام

        تراژدی نابودی ایران توسط مسولین غیر ایرانی

    • ام دی

      اره اونا صیدشون کردن ورفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ نگو بابا بسته

    • بدون نام

      درووووغ .باز هم دروغ

    • بدون نام

      هیچ ماهی وووووووووووووودیگه نیست که کشتی چینی یا؟ببیند

    • بدون نام

      هیچ ماهی وووووووووووووودیگه نیست که کشتی چینی یا؟ببیند

    • elahe

      باشه باور کردیم نفروختیدش بیچاره اون کسایی که تو اون مناطق ماهیگیری میکنن و منبع درآمد دیگه ای ندارند

    • ■●■●

      پس چین و هند چه غلطی میکنن؟

      پاسخ ها

      • ..........y.......Z.......

        '''' شاید موجودی ماهیان ته کشیده '' شده است!!

    • بدون نام

      به غیر از کشور های دوست و برادر چین ، هند

    • بدون نام

      تا انجایی که در اخبار اعلام شده چینی ها یک سری کامل سواحل جنوب را درو کردند اول مسئولین گفتند هیچ صیدی از طرف خارجی ها نیست بعد از چند ماه که چینی ها حتی علف های آبهای جنوبی را درو کردند همان مسئولین تکذیب کننده آمدند و اعلام کردند که چینی ها حضور داشتند و صید میکردند الان با این گزارش مبنی بر خوب نبودن صید و صیادی در جنوب معلوم میشود چینی ها چیزی برای ملت ایران باقی نگذاشتند.اقایون مسئولین در مقابل خدا و ملت ایران و آیندگان مسئولیت دارید

    • بدون نام

      مگه دریا و آب داخلی هم مونده هنو

    • بدون نام

      مگه چینی های رفیق جمهوری مقدس اسلامی چیزی برای صید باقی گذاشتن؟

    • بدون نام

      صید کردند تخمهای ماهیها رو هم بردند دیگه چی ببرند به جای فروشی که به نفع باشه اجاره داده میشه اش با جاش

    • بدون نام

      مگه آبی مونده

    • بدون نام

      این هایی که نون صیادهای جنوبی روآجرکردن پس توریست هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج