۹۵۳۱۸۶
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

پمپئو، ایران را به اخاذی هسته‌ای متهم کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به تضریح مواضع دولت این کشور درباره مسائل مختلف پیرامون ایران و از جمله توافق هسته‌ای پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به تضریح مواضع دولت این کشور درباره مسائل مختلف پیرامون ایران و از جمله توافق هسته‌ای پرداخت.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ با طرح یک ادعای تکراری اقدامات کشورمان را حمایت از تروریسم، عامل بی‌ثباتی در منطقه و گستراندان سرطانی این اقدامات در منظقه متهم کرد.

او هم‌چنین مدعی شد: حزب‌الله نهادی تحت حمایت ایران است. وقتی به محدوده و وسعت آن‌چه ایران انجام داده است، نگاه کنید، نمی‌توانید این را فراموش کنید که آن‌ها سعی کرده‌اند کسی را در ایالات متحده آمریکا بکشند و در اروپا کارزارهای ترور به راه انداختند.

پمپئو در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که در دیدار اخیرش با مقامات اروپایی آیا توانسته است آن‌ها را با سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران همراه کند یا نه؟ گفت: بله. ببینید موضع ما روشن بوده است. ما دیدگاهی متفاوت در یک مسیر درست داریم و آن اطمینان یافتن از این است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و برنامه موشکی آن‌ها مهار، و این حکومت به عقب رانده شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: آن‌ها [اروپایی‌ها]هرگز از این اهداف مشترک صرف‌نظر نکرده‌اند. آن‌ها فقط دیدگاهی متفاوت درباره پیش‌برد این اهداف دارند. اما اگر شما آن‌چه را که ایران حتی در این چند هفته اخیر انجام داده است را در نظر بگیرید، [متوجه می‌شوید] یک اخاذی هسته‌ای است. آن‌ها حالا تهدید به خروج از ان‌پی‌تی می‌کنند.

او علاوه بر این گفت: [اروپایی‌ها]گامی تحت برجام برداشته‌اند که سازوکار حل اختلاف را فعال می‌کند. به نظرم نه فقط آن‌ها، بلکه حالا جهان می‌تواند نظاره‌گر این باشد که ایران هیچ تمایلی به پیروی از مفاد اصلی که در این توافق آمده است ندارد و جهان باید برای اطمینان حاصل کردن از این که ایران هرگزبه سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، متحد شود. من وقتی به آن‌چه رئیس جمهور مکرون[رئیس جمهور فرانسه] دیروز گفت نگاه می‌کنم، مطمئن می‌شوم که منظور او همین است. اکنون ما باید برای رسیدن به آن، باهم همکاری کنیم.

پمپئو رفتار حکومت با مردم در ایران را زیر سوال برد و در ادامه ادعاهایی مداخله‌جویانه خود افزود: حکومتی که، حتی همین حالا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش است که بفهمد مواد هسته‌ای چگونه در جاهایی پیدا شدند که مقامات ایران گفه بودند در این محل‌ها نخواهند بود و این یک خطر جهانی است.

او همچنین بیان کرد: رئیس جمهور ترامپ، شب پس از واکنش آمریکا، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. این هدف اصلی ما است. اما ما مجموعه گسترده‌تری از اهداف داریم هم داریم. فقط از آنها می خواهیم مانند یک کشور معمولی رفتار کنند و به جامعه ملل بپیوندند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره این در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا خود با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اقتصادی متعدد بر ایران، موجب گسترش تنش شده و نیز در تلاش بوده است تا شرکای دیگر برجام را به خروج از آن ترغیب کند.

علیرغم ادعاهای پمپئو درباره عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چند گزارش متوالی پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده بود.

یک سال پس از خروج آمریکا از برجام و در پی تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات‌شان در زمینه پیدا کردن راهکاری برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، ایران اعلام کرد که در چند گام تعیین‌شده، تعهدات داوطلبانه برجامی‌اش را کاهش خواهد داد و این اقدامات به محض عملی شدن تعهد اروپایی‌ها قابل بازگشت به حالت قبلی خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      شما کارگزاران بی سواد ایران هیچ بفکر این مردم بدبخت هستبد خداوند نابودتان کند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزدور امریکایی

      • بدون نام

        بدبختی تو و امثال تو به خاطر جهل است ! فکر کردی ایران اگر نوکر آمریکا بشه تو خوشبخت میشی؟!

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        اخاذ آمریکاست که به برجام عمل نکرده توافق جدید با موضوعات بیشتر میخواد ایران که به معاهده هسته ای پایبند بود نوکر ترامپ

    • بدون نام

      خدا آخرو عاقبته همه مارو به خیر کنه

    • بدون نام

      پس شما هم تو برنامه هسته ای دخالت نکنید

    • بدون نام

      داستان انرژی هسته‌ای و برجام، مثل کارتون «تام و جری» است، جری توآشپزخانه مرتب تام راتهدید می‌کند که ظرفهارامی شکند، شروع می‌کند یکی یکی به شکستن ظرفها..

    • جعفر

      اینها شاگردان یهودیت وصهیونیست هستنند خوب درسشان را یاد گرفتنند و دارنددرس پس می دهند که بدترین جنگ جنگ تبلیغاتی است که با پنپه سر می ببرند دارند در دنیا مظلوم نمای وحجمه می کنند .متاسفانه این شاگردان یهودیت وبهایت در ایران هم صهیونستها دارند گاه گداری درس پس می دهند . اشوبگری و عکس پاره می کنند بیت المال را اتش میزنند از شبکه جاسوس های فارسی زبان خارجی حرف شنوی دارند . بخدا قسم انسان نان شب نداشته باشد بهتر از خائین و جاسوس یا نفوذی باشد

    • سرباز ولایت

      بیبینید که چه کسی از تروریست و سلاح هسته ای و حقوق بشر و حق مردم ایران صحبت میکند واگر کسی نداند فکر میکند این مرتیکه پمپگوه فرشته مغرب درگاه الهی است، اول از اینکه تمام دنیا میدانند که داعش فرزند نامشروع عربستان سعودی و آمریکا و اروپا و اسرائیل است اینها ب تاسیس داعش و النصره و سایر گروههای وهابی و تکفیری قصد داشتند کشورهای محور مقاومت رو تحت سیطره خود دربیارند که با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ناکام ماندند دوم اینکه تمام دنیا میدانند که تنها کشوری که تاکنون از سلاح هسته ای بر علیه بشریت استفاده کرده است حکومت آمریکا میباشد که دوشهر ژاپن رو بخاک و خون کشیده اند همین آمریکایی ها هنوز دارد از اورانیوم ضعیف شده در بیشتر سلاح های راهبردی استفاده می کند سوم اینکه این ارتش تروریست آمریکا بود که با توطئه در چندین کشور باعث کوتا و سرنگونی رژیم های مردمی گردید غیر قابل شمارش است این کشور آمریکا در دویست سال اخیر فقط شانزده سال در حال جنگ نبوده است و بقیه مدت رو در حال تجاوز ویا دست درازی به کشورهای دیگر بوده است و شخص رئیس جمهور ش دستور ترور شخصیت ها و آزادیخواهان جهان که مخالف حکومت آمریکا هستند رو میدهد

    • سردار دلها

      خونخوار

    • بدون نام

      مزدور عرب ابران فروش

    • بدون نام

      دقیقا درسته .باج بگیر شدن .اگه تحریم برداشته نشه بمب اتم می سازیم. آمریکا باید یه کاری کنه .وگر نه اینا بمب اتم اول میزنم تو سر ما و بعدش کل دنیا

      پاسخ ها

      • م

        سیاستمداران ووزرای الکلی امریکا گویا نمیفهمند که ایران بارها حتی باتائید آژانس اتمی ؛ اعلام کرده ما دنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم ما نباید ساده باشیم آنها با کل ایران کار دارند تاریخ مهاجم بودن جمهوری اسلامی ایران را تا کنو ن
        ثبت نکرده بلکه برعکس این امریکای وحشی روی ملتها هجوم داشته ؛ چشمهاو گوشهایمان را دقیق تر بکار بگیریم.

    • بدون نام

      واقعا دروغگو است.

    • الاهوازی

      آخه چه بگیم به این مردک و امثالش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج