۹۵۶۶۲۳
۷۴ نظر
۵۰۱۰
۷۴ نظر
۵۰۱۰
پ

یارانه ۷۲هزار تومانی به ضرر مردم است

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد بر مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد بر مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند.

حسین میرزایی در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: وزارت رفاه مسئول شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی و جزئی از پروژه اعطای بسته معیشتی است.

چرا نمایندگان طرح ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را ارائه کردند؟

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی ما در پایگاه اطلاعات ایرانیان، یک شناسنامه اقتصادی و اجتماعی برای هر خانواده تعیین و بر اساس رتبه مالی شان نسبت به سایر افراد جامعه مشخص کردیم که بسته حمایت معیشتی را به چه کسی داده و به چه کسی ندهیم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه کمیسیون تلفیق مطرح کرد این بود که چون وزارت رفاه نتوانست شناسایی را به طور درست انجام دهد ما پیشنهاد ادغام یارانه نقدی و یارانه معیشتی را ارائه کردیم که باید عرض کنم در گام اول نقد ما به همین اظهارات است.

تعیین رتبه‌مالی برای خانوارهای ایرانی

وی با بیان اینکه ما مکانیسم وسع سنجی و سنجش وضعیت مالی خانوارهای ایرانی را بارها در رسانه‌ها توضیح دادیم و در این‌راستا از دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درخواست و دعوت کردیم که فرایند را مشاهده کرده و حتی نیروی مستقر در وزارت رفاه بگذارند که بر کل فرایندها نظارت کنند گفت: این کار با این گستردگی اولین بار است که در کشور انجام می شود و طبعا برای رشد ‌و توسعه آن می بایست همراهی همه دستگاه‌ها را جلب کرد.

وی ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس به این استناد کنند که به عنوان مثال فردی به ایشان مراجعه کرده و اظهار کرده به خاطر دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی، بسته معیشتی دریافت نکرده است را کاملاً رد می‌کنم؛ چرا که مجموعه‌ای از شاخص ها باعث حذف اینگونه افراد شده است.

میرزایی تاکید کرد: علاوه بر این، بسیاری از افراد هیچ اموالی به نامشان نیست ولی گردش مالی دارند که نشان دهنده این است که کار اقتصادی می‌کنند یا به نیابت از شخص دیگری چنین کاری را انجام می دهند. ما بر اساس یک سری شاخص‌ها در پایگاه اطلاعات افراد را با یکدیگر مقایسه کردیم که مبنای دریافت یا عدم دریافت بسته معیشتی قرار گرفته است. اگر این مکانیسم مورد نقد است باید مکانیسم اعطای تسهیلات بانکی نیز مورد نقد قرار بگیرد.

برخی مسئولان خواهان برچیده شدن رویه تعیین وسع مالی خانوارها هستند

وی گفت: هنگام دریافت تسهیلات نیز استعلام های مختلفی از افراد به عمل می آید تا مشخص شود می توانند وام دریافت کنند یا خیر و به خوداظهاری صرف، بسنده نمی شود. به زعم برخی از مسئولین، باید رویه‌هایی که وسع مالی اعتبار ارزیابی می شود، برچیده شوند!.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با بیان اینکه در این طرح، مدیریت شناسایی افراد به منظور توزیع ۳۰ هزار میلیارد تومان که به وزارت رفاه واگذار شده، مبلغ کمی نیست و وزارت رفاه خود را متعهد می‌داند بر اساس چهارچوب های کارشناسی جلو رفته و طبق پروتکل های فنی و اقتصادی استاندارد عمل کند گفت: ضمن آنکه راه بر نظارت دستگاه‌های ذیربط نیز بسته نیست. از روز اول عده‌ای سوال می‌کردند که چرا برخی نیازمندان بسته معیشتی دریافت نکردند؟، سوال اینجاست که شما نیازمند را چطور تعریف می کنید؟، آیا مرجع تشخیص نیازمندی افراد خود اظهاری آنهاست یا باید بر اساس اطلاعاتی که ما در بانک داده خود داریم باید این موضوع را بررسی کنیم؟.

نتایج جالب بررسی لیست نیازمندانی که توسط نمایندگان مجلس به وزارت رفاه ارجاع شد

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از افرادی که در لیست‌های مختلف ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس از حوزه‌های انتخابیه به دست ما رسیده، کسانی بودند که بسته معیشتی را گرفته بودند، اما مجددا با مراجعه به نمایندگان مجلس اظهار کردند این بسته دریافت نکرده‌اند افزود: همچنین تعدادی از آنها یعنی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز اساساً نباید بسته معیشتی می‌گرفتند، اینها متمول بودند ولی تلاش داشتند در لیست نیازمندان قرار بگیرند که ما دلیل آن را نمی دانیم.

وی ادامه داد: نشان رفتار حرفه‌ای و بررسی دقیق و دوری از اجحاف وزارت رفاه، بررسی دقیق و ریزبینانه معترضین بود که تا کنون، سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در فرآیند اعتراض و بررسی مجدد شناسایی شدند و بر اساس شاخص‌های مالی موجود به لیست بسته معیشتی بگیران افزوده شدند و تمامی معوقات را نیز دریافت کردند. رساندن‌ بسته حمایت معیشتی به نیازمندان واقعی بالاترین اولویت وزارت رفاه است که تاکنون توانسته است این کار را به انجام برساند.

هشدار؛ پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره دادن کارت بانکی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی افزود: تعدادی از افراد نیز اعتراض شان به این بوده که چرا اطلاعات مالی کل خانواده بررسی شده و فقط اطلاعات سرپرست خانوار مورد بررسی قرار نگرفته است؟ نمی توان این طور بررسی کرد زیرا عضو کوچک یک خانواده محروم کپرنشین با عضو کوچک یک خانواده نیاوران نشین با یکدیگر برابر نیستند. ملک و سایر امکانات رفاهی برای همه اعضای خانوار به اشتراک گذاشته می شود و ما بر حسب خانوار جلو رفتیم.

وی در ادامه به ذکر یک مصداق پرداخت و گفت: ما پیرمردی داشتیم که به عدم دریافت بسته اعتراض کرده بود و در بررسی اطلاعاتش مشخص شد وی در سال ۹۷ بالای یک میلیارد تومان به یکی از حسابهای بانکی‌اش واریزی داشته و ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان تراکنش مالی دارد ولی خودش اذعان کرد که از یکی از اقوامش ۸۵۰ هزار تومان گرفته و یکی از کارتهای بانکی‌اش را اجاره داده است. ما باید چه کنیم آیا باید به این فرد بسته معیشتی بدهیم یا خیر؟. این فرد یک تخلف بزرگ را مرتکب شده و به پولشویی و فرار مالیاتی کمک کرده است.

میرزایی تاکید کرد: استناد نمایندگان مجلس بر وجود اشتباهات، استناد نادرستی است زیرا ما مکرر اعلام و نامه‌نگاری کردیم که به وزارت رفاه آمده و زیر ساخت‌های داده‌هایمان را از نزدیک مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات و رایزنی‌های لازم آغاز شده و در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که زیرساخت‌های اطلاعاتی وزارت رفاه از سوی دستگاه‌های ذیربط دیده شود گفت: این زیرساخت‌های اطلاعاتی مربوط به کل کشور است نه یک دستگاه و یک دولت. ۴۰ درصد بودجه کشور که به حوزه حمایت های اجتماعی اختصاص داده شده است، می تواند از طریق همین داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه به صورت هدفمند و بهینه توزیع و هزینه شود.

مغایرت مصوبه کمیسیون تلفیق با قانون و به ضرر یارانه‌بگیران

وی با بیان اینکه ما ۶۰ میلیون نفر نیازمند را شناسایی کرده و در قالب ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی به آنها اعطا می کنیم که طبق جداول اعلام شده قبلی به عنوان مثال خانوار تک نفره ۵۵ هزار تومان دریافت می‌کند گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند. هدف ما این بوده است که حمایت بیشتری از نیازمندان صورت بگیرد، اما خانوار ۵ نفره که تا کنون ۴۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده است در جمع با مصوبه کمیسیون تلفیق ۳۶۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد و این به ضرر وی تمام خواهد شد. در واقع این مصوبه به نام فقرا و به کام کسانی است که وضع مالی بهتری داشته و در سه دهک بالای درآمدی هستند.

وی با بیان این که از سوی دیگر در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸، دولت موظف شده سه دهک پردرآمد را نیز از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند گفت: این مصوبه به معنای این است که همین ۱۸ میلیون نفری که ما را مکلف کرده بودند از فهرست بسته یارانه بگیران حذف کنیم، مجدد با این طرح به فهرست معیشتی بگیران نیز اضافه خواهند شد و دو یارانه را یکجا دریافت می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجبی یکی حرف دل ماروزده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ایران 60 میلیون فقیر داره درصورتی که به قول کارشناسان 180 میلیون نفر تو ایران میتونن راحت و با ارامش زندگی کنن چقدر مدیریت قوی داریم این همه منابع ثروت فقط زیر 20 میلیون نفر استفاده میکنن

      • باقی

        آخه این سخنگوی بیسواد نمی فهمد 12 میلیون نفر از اون 18 میلیون نفری که یارانه معیشتی نمی گیرند فقرا هستند حداقل با آیت طرح مجلس حدود 27 هزار تومان میگیرند

      • بدون نام

        کلا یارانه به ذرر ملته ما حاضریم ماهی 100 تومان بدیم بنزین بشه 4صد تومان پراید بشه 7میلیون نان بشه 100ت.مان خودتون مقایسه کنید یارانه چه بلایی سرمون اورده

      • بدون نام

        اصلاح طلبا چه بلاییه سر مردم بدبخت که درنیاوردن تورو خدا موقع رای دادن چشماتونو باز کنید اصلاح طلبا مرفه هستن از درد ونداری مردم چیزی نمیفهمن

      • .........Z.......Y...........

        '''' بله یارانه ۷۲هزار تومانی' به ضرر مردم است'' امکان سکته قلبی و مغزی میرود!!

    • بدون نام

      هر چیزی از دولت به مردم بیاد ضرره این از یارانه اون از مسکن مهر و....

    • seyed mosavi

      ب نفع ماهایی که نه ثروتمندن نه پولدار .اجاره نشین هم هستن .
      یارانه معیشتی نمیدند...
      اینجوری ب نفع ماهستش.

      پاسخ ها

      • رضا

        این نماینده ها باید همشون رد صلاحیت میشدن چون اصلا به نفع مردم کار نمیکنن 33تومن از کمک دولتی کم میکنن بعد اسمشو میزارن افزایش یارانه ملتو چی حساب کردین خودتونید

      • بدون نام

        رضا تو که همیشه سنگ اینها رو به سینه میزنی چه شده طرف ملت فقیر گرفتی

      • بدون نام

        همه بهانه است برای ندادن پول ندارن شاید شاید خزانه خالیست کم نکنند حق فقرا را

      • رضا

        من فقط نظر خودمو میگم وآرزومه ملت ایران تو رفاه کامل باشن واز فساد بعضی از مسئولین هم کاملا مطمئنم

    • بدون نام

      موقع رای دادن ما همه ایرانیم ولی موقع تقسیم منابع کشور فقط یک عده شامل میشن

    • بدون نام

      مردم رو چی حساب میکنید دیگه کم کم نفس کشیدنم ازمون بگیرید .خانواده من سه نفره نزدیک ۶۰.۰۰۰ با ...
      زرنگ تشریف دارید

    • علی

      اصلا معیار شناسایی دقیقی وجود ندارد بنده یه مغازه تعمیراتی دارم که در ماه حدود ده میلیون تومن باهاش خرید میزنم که چیزی در حدود سه تومن درامد من میشه ولی همون ده تومن رو به عنوان درامد حساب میکنن این که نشدمعیار اتفاقا اینطور به نفع مردم هست و به ضرر خودتون شما به فکر مردم نیستید

    • بدون نام

      خداذلیلتان بکندبرای دروغ گویی های مستمرتان دولت ومجلسی که عرضه ندارندروحرفشان بایستندچرا گورشان راگم نمیکننداگه میخواهیدلطف کنیدچراازجیب دهک های پایین میدهیدمگردولت گداست که مرتب ازجیب مردم میزنه آخه بزین لیتری سه هزارتومان درتوان کیه الان ما چندماهه زندگیمون لنگلنگلنگ شده

    • بدون نام

      آیا کسی که ماشین نداره در کشوری که دم از فراوانی انرژی و سوخت داریم ...حقی از سهمیه بنزین نداره ....یا پولش رو بدید یا سهمیه ش ‌....یارانه معیشتی دیگه چه صیغه ای هست ....عدالتم آرزوست .

      پاسخ ها

      • دهقان

        دقیقا گفتی .اول میگن یارانه میشه 72تومن که معیشتی هم سرجاش باشه بعد یچیز دیگه میگن توی کشوری که صبحش بادروغ مملکتداران شروع میشه چطور میشه توی انتخابات شرکت کرد بعد هم گفت جمهوری‌اسلامی یک لحظه پیش وجدان خودتون خلوت کنید که با این مردم چه کردین وچه میکنین بعد انتظار مشارکت مردم را داشته‌باشد. بخداوند قسم که بی ملاحظه اید

    • مرضیه شکری

      چه بررسی که من شوهرم 2میلیون حقوقش هست بسته معیشت نگرفت

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با این مدیریت کردنتون
      خسیس های بی وجدان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا‌ که‌ انشاله‌ خدا‌ همتونو‌ به‌ درد‌ نداری‌ و بدبختی‌ دچار کنه‌ مدیریت‌ و معیارتونم‌ به‌ درد‌ خودتون‌ میخوره‌ هزاران‌ بار تف‌ و لعنت‌ به‌ شما

      • بدون نام

        کسی که نه ماشین و نه خونه و نه شغل و درامد ..بهش گفتن خانمت دوسال پیش رفته ترکیه و امده پس چون سفر خارج داشتین یارانه بنزین تعلق نمیگیره ..خاک بر سرشون با این استدلالشون این هم شد دلیل ...

      • بدون نام

        به‌ خدا‌ باید خجالت‌ بکشید‌ من‌ یک‌ دو دانگ‌ خانه‌ دارم‌ ارزشش‌ ۴۰۰‌ میلیونه‌ کارگر‌ ساده‌ هستم‌ هیچی‌ دیگه‌ ندارم‌ چرا‌ پس‌ به‌ من‌ ندادید‌ لعنت‌ خداوند‌ به‌ شماها‌ ‌ واقعا‌ که‌ ادم‌ چی‌ باید بگه‌ چه‌ جوری‌ بررسی‌ کردید‌ اخه‌ تا‌‌ کی‌ درغگویی‌ اخه

      • بدون نام

        مملکت نماینده مجلس داره اصلا تو چه کاره ای آقای
        میرزایی که نطر صدتا یک غاز می دهید برو کشکت
        بساب

    • بدون نام

      ...مجلس بنفع ملت است بنفع تو نیست

    • بدون نام

      به جای این مزخرافات بنزینو تک نرخی کنین حداقل بکننیش دوهزارتومان یارانه تونم توسرتون بخوره

    • بدون نام

      گدا پروری مردم توسط دولت ناامید

    • لطفی

      اتفاقا برعکس چون شما به هیچکس معیشتی ندادید اینجوری حداقل مجبور میشید

    • بابک دلجانی

      آخه گناه من چیه که کارت بانکی برای خرید شرکت به عنوان کارپرداز زدنند بنامم تازه ۵ ماهه که موجودی کارت صفر . من باید تاوان چی رو بپردازم . اینه سنحیدن وسق منِ حداقل بگیر مستاجر. عدالتم ارزوست

    • بدون نام

      یارانه حق همه است و مبلغ 72000 تومان عادلانه تر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه حق همه هست اما ۷۲ تومن ستم به مردم است

    • بدون نام

      همینطوری ملت دارن ضرر میکنن که دوباره این ضرر هم اضافه شده چرا ملت اینقدر سرگردان میکنین مسئولان محترم ...ضرر چند برابر باید تحمل کنیم

    • بدون نام

      چه عجب یکی پیدا شد و اصل قضیه رو گفت....بجا اینکه قشر کم درآمد افزایش داشته باشه زحمت کشیدن کاهش دادن تا بریزن تو جیب پولدارها....دمتون گرم واقعا با این طرحاتون

    • بدون نام

      ما مجلس را قبول داریم یارانه حق همه است

    • بدون نام

      خوب نیست مردمو اذیت نکنین

    • بدون نام

      خوب نیست مردمو اذیت نکنین

    • مهدی

      ما که چیز از شما ندیدم طرف ریس بانک کمک معیشت رو گرفته منم کارگرم مستاجرم گیرم نیومده

    • بدون نام

      مگه پول بیت المال نیست‌ بنزین رو که گرون کردید حالا بین مردم دیگه چرا فرق میندازید. یارانه و معیشت باید به همه مردم پرداخت بشه

    • بدون نام

      خوبه که روحانی مجلس رو از تصمیماتش مطلع نکرد چون که نتیجه اش رو داریم میبینیم که مجلس داره به ضرر مردم کار میکنه

    • حسین

      باسلام خدمت دوستان فقط خدا نسل این کثافت هارو از روی زمین ریشه کن کنه ای کاش قدرت داشتم گردن یکی یکی شونو از پشت میبریدم

    • علی پرسپولیسی.

      ماک هیچی از مال دنیا نداریم یارانه معشیتی نمیدین پس ب نفع ماست این کار

    • ماشالله

      اشتباه گران کردن بنزین را با اشتباهی دیگر مثل کمک معیشتی ماستمالی کردید و حالا باز هم با اشتباهی دیگر طرح یارانه 72 هزار تومانی را مطرح کردید یعنی دیگه ثابت کردید که ما را چی فرض کردید، و اینکه شما فکر درست کردن اوضاع نابسامان خودتان هستید نه مردم خیلی واضح و روشنه

    • محمد افخمی

      سلام آقای میر زایی شما پیگیر آن هایی هستید که وا قعأ نیاز مند می باشند ونیاز مند آنهایی هستند که خود وخانواده کمتر از سه میلیون درامددارد وخودوزن و فر زندش یک ملک مسکونی داردو یک ماشین داخلی اینحق این قشر است که خدا هم راضی است و اینرا هم می شود شناسایی کرد از سر شما ری آمار وشهر دا ریها وشو راههای شهر روستا وبسیج مردمی تاحق به حقدار بر سد باپیروزی وسلام/ _

    • علی پرسپولیسی.

      من چهل میلیون وام گرفتم برا همون معشیتیو قطع کردن

    • بدون نام

      اگرب همه 72 هزار بدن خیلی خوبه اصلا اقای سخنگوی یارانه معیشتی حرفهاش دروغه من بازنشسته ام با سه میلیون حقوق چهار نفر عایله.بهم یارانه معیشتی ندادن به همسایه من خودش وخانمش کارمند دوتا حیاط وماشین وملکهای دیگر یارانه تعلق گرفته.اقای میرزایی بدون تجربه این عدالته

    • آرارات

      این است دولت تدبیر وامید از جیب فقراذمی زنه که یارانه‌ به ثروتمندها هم برسه خوبه والا اونرهیی که کمیته بهزیستی هستن اونقد بهشون می رسه روش بخابن ولی کارگرهای بدبخت چی که نه کار دارن نه گمیته بهشون کمک می کنه

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه تو اون شصت میلیون برسی کردی یا دست کردی توی کیسه هرچه افتاد دستت بالا آوردی ولا اون دنیا اگر راست باشد جواب داره

    • باقر محمدزاده

      واقعا یکطرفه میرید قاضی وعنوان میکنید که شامل شما نمی شود بر مبنای چه استدلالی خودتان میبرید ومیدوزید وحق دفاع به کسی نمی‌دهید

    • بهروز

      چرا ارسال نمیشه؟

    • بدون نام

      شما وظیفه ات شناسایی افراد نیازمند است به کار خودت برس با مبلغ چیکار داری .من بازنشسته هستم خونه هم ندارم در روستا ساکن. یارانه ندارم باشه عیبی نداره محتاج اون صد تومن شما نیستم اما من جزو دهک اول کشور نیستم اینو بفهمید

    • بدون نام

      هرچی تا الان رسیده ضرر بوده

    • بدون نام

      یارانه معیشتی ناعادلانه تقسیم شده اینو بفهمید و قبول کنید بطور مساوی برای همه عادلانه تر هست

    • بدون نام

      بابا تکه تکه دادن یعنی چه همه رو با هم بدن حداقل چششون به یه چیزی بیوفته ادم خودش برنامه ریزی میکنه

    • حسن شریفی

      چگونه تاکنون متوجه ناکارآمدی ستاد هدفمندی درحذف یارانه نقدی ومعیشتی نشده اید.لطفا ازکارمندان متخصص ودبیروسخنگوبامعلومات استفاده شود.اگر درمورد هزارنفرهم اشتباه شده باشد بهتراست همه شامل دریافت شوند صوابش بیشتره .

    • بدون نام

      طرح شفاف سازی شده و عادلانه ای است

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب که منتقد یارانه احمدی نژاد بود حالا خودش یارانه می دهد؟؟؟!!؟؟!؟؟!؟!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      با این شیوه ی پرداخت یارانه بنده خدا میرزایی ار تاج وتخت افتاد

    • سید

      مگه چیزی و کاری هم به نفع مردم انجام میشه؟؟؟

    • م.م

      شما اول برین فقیرو غنی رو از هم تشخیص بدین بعد تصمیم بگیرین الان ما که کارگریم معیشتی ندادین حالا یارانمونم میخواین قطع کنین فقط خدا لعنتتون کنه انقد به مردم سخت میگیرین توقع دارین رای هم بدیم

    • بدون نام

      من کارفرما یارانه معیشتی میگیرم اما کارگرم نمیگیره واقعا درست تفکیک شده

    • ،،..؟؟؟

      معیشتی رو ناعادلانه دادن ،شما نگاه کن طرف داره کجا زندگی میکنه بعد معیشتی بهش نده اینو بفهمین لطفاتو دهات کوره زندگی کردن شده جزو ثروتمندا

    • ع،ر

      مملکت.سرتاسرکلاه.برداری.شده

    • ایلیا

      خدا لعنتشون کنه با این مصوبه های به نفع پولدارا .هیچوقت بفکر قشر کم درآمد وفقیر نبودن ونیستن .

    • فرزاد

      بماکه وضع مالی چندان خوبی نداریم چندساله یارانه نمیدن ولی خوشحال بودم که به هموطنام یارانه حداقلی میدن که اونم سرشونو انگاردارن کلاه میذارن

    • فرزاد

      پدر من دوتاخونه4میلیاردی ویه مغازه 6میلیاردی و...داره پدرخانومم هم ازپدرم بیشتر داره ولی چون بازنشسته هستن یارانه شون قطع نشده ولی یارانه کارگرشون که تازه بابدبختی خونه خریده قطع شده منکه بدم نمیادبابام یارانه بگیره ولی میگم اصلاعدالت انجام نمیشه

    • شادی

      تشخیص اشتباه بوده ؛ ما ثروتمند نیستیم درآمد متوسط به پایین داریم ولی معیشتی نگرفتیم ... این طرح اشکال داره و از اساس اشتباهه ...

    • بدون نام

      خدا مرگ بده نماینده ها مجلس هروز یه کلکی سوار میکنن وبازم میگن بیایید رای بدید

    • س

      مگر کسی هست به نفع مردم ایران کار کند همیشه به زارر مردم کار کردن که هیچ بلکه دست شان همیشه تو جیب مردم را خالی کردن

    • محمد

      اگه قرار باشه یارانه رو یا معیشتی رو زیاد کنن بقیه دولت مردان روحانی و مجلس از کجا بیارن بخورن . چجوری دزدی کنن . انتخابات مجلس هواسمون باشه به کیا رای بدیم . بعدش نوبت انتخابات ریاست جمهوری.

    • بدون نام

      نمایندگان مفت خور خبر از مردم نداریین!!!!!!

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغ چقدر دروغ

    • تا

      اینم ندید ضرر داره

    • علی12

      ادغام کنند به همه بدند به عدالت نزدیکتره به من باحداقل حقوق معیشتی ندادند

    • علی

      شناسایی خانوارها برای کمک معیشتی به خوبی انجام نشده.یکی میلیاردها تومان زمین دارد ولی یارانه معیشتی می گیرد چون مالکیتش در جایی ثبت نشده و یکی که صند ق وام خانوادگی را اداره می کند چون حسابش کار می کند مشمدلداین کمک نمی شود .
      به نظر می رسد طرح مجلس منصفانه تر است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج