جاباما
۹۶۷۹۸۷
۲۱ نظر
۵۷۲۵
۲۱ نظر
۵۷۲۵
پ

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

در این مطلب می‌خواهیم دکوراسیون خانه ییلاقی فروزان فرهادى در شمال شهر تهران را معرفی کنیم که فضایی دوست داشتنی به سبک کلبه‌های جنگلی دارد.

وب‌سایت چیدانه - صدف حقیقت: حس و حالی که در خانه‌های قدیمی و ویلایی وجود دارد، در کمتر آپارتمان امروزی دیده می‌شود. حضور طبیعت در خانه و منظره کوه و جنگل ارتباط مستقیمی با روحیه انسان دارد و زندگی را جاری‌تر و زیباتر جلوه می‌کند. همیشه ساختمان‌های بلند و مدرن نباید هوش و حواس شما را ببرند، گاهی همین خانه‌های زیبای قدیمی می‌توانند زمان را به عقب برگردانند و یادآور روز‌های خوش کودکی باشند. در این مطلب می‌خواهیم دکوراسیون خانه ییلاقی فروزان فرهادى در شمال شهر تهران را معرفی کنیم که فضایی دوست داشتنی به سبک کلبه‌های جنگلی دارد. این مطلب را از دست ندهید.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

خانه فروزان در یک نگاه

تعداد افراد ساکن: ١ نفر

تحصیلات: کارشناسى مهندسى معمارى و کارشناس ارشد معمارى

موقعیت شهر: تهران/ محله: زعفرانیه

متراژ فضا: ۹۰ متر مربع فضای داخلی و ۹۰ متر مربع بالکن

٤٥ سال ساخت

طبقه دوم

ملک اجاره‌ای

تعداد اتاق خواب: دو خوابه

تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد مشترک

سبک دکوراسیون: پست مدرن و بوهمى استایل

مدت زمان طراحی داخلی و تکمیل خانه: ۶ سال

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

دکوراسیون خانه ییلاقی از کجا شروع شد؟

دکوراسیون خانه خود را در چند کلمه توصیف کنید.

مهمترین خصیصه خانه من این است که یک بالکن بسیار بزرگ رو به رو کاخ سعد آباد دارد. گاهی اوقات فراموش مى کنم در تهران هستم و این خانه برایم مثل یک کلبه جنگلى مى ماند.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

اولین دلیلی که من این خانه را اجاره کردم، جنگل روبرو و منظره درخت‌های کاخ سعدآباد است و می‌دانم که هرگز ساخت و سازی در مقابل آن انجام نمی‌شود. منظره این خانه برایم بسیار جذاب است. بهار، پاییز و زمستان هر کدام به یک شکل نمود پیدا می‌کنند. منظره کوه‌ها به عنوان نمادی از شهر تهران و جنگل باعث شد این خانه را انتخاب کنم. من از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برم و این یک حس دوست داشتنی برای من است.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

زمان زیادی را برای پیدا کردن خانه‌ای در این خیابان سپری کردم. در خیابانی که من زندگى مى کنم، خانه خالى به ندرت پیدا می‌شود. من هم چند سال این کوچه را گشتم تا خانه‌ای که مى خواستم را پیدا کردم.

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

کسى که صاحب این خانه بوده و همچنان صاحبخانه من هم هست، در ایران زندگی نمی‌کند. در گذشته این زمین و زمین کناری آن برای او و برادرش به صورت خانه ویلایی ساخته شده که حتی بعد از گذشت ٤٥ سال همچنان ساختمان کاملا سالمی دارد، چون شخصى ساز بوده است.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

دکوراسیون خانه ییلاقی به شکل کلبه جنگلی

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

روزی که به این خانه آمدم، همه چیز مانند کلبه بود. دیوار‌های سنگی و کفپوش چوبی و ویوی رو به جنگل و کوه. من سعی کردم آنچه در دکوراسیون استفاده می‌کنم در راستای حال و هوای همین خانه باشد. با اینکه در طراحی دست سازه‌های خودم سبک مینیمال را انتخاب می‌کنم، خانه‌ای که سبک بوهمی داشته باشد را دوست دارم و سعی می‌کنم چیدمانی را در نظر بگیرم که هر فردی به خانه وارد می‌شود، فضا در ذهنش ماندگار شود. سعی کردم وسایل چوبی را هماهنگ با کفپوش و فضای خانه استفاده کنم.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

من کلا عاشق گل و گیاه و طبیعت هستم، از متریال و وسایل طبیعى، کف چوبى و دیوار سنگى لذت مى برم و برایم جذاب هستند. زمانی که وسیله‌ای را خودم بسازم و در خانه قرار دهم، از آن لذت مى برم. به نظرم مشخص است خانه‌ای که کم کم هویت گرفته و صمیمى شده، وسایلش دست ساز هستند. با وجود آنکه دکوراسیون خانه من بسیار ساده است، دوستانم که به خانه می‌آیند چند روزی پیش من می‌مانند. به نظرم خود خانه هم انرژى بسیار خوبی دارد.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

من مدت ٦ سال است که در این خانه ساکن هستم و تغییرات دکوراسیون به مرور در آن انجام شده است. رنگ هاى غالب براى هر بخش از خانه متفاوت است. مثلا در قسمتى رنگ هاى گرم‌تر و در قسمت دیگر رنگ هاى سردتر استفاده شده تا بتوانم در خانه کوچکم دو حس مختلف را تجربه کنم. البته وجود گیاه که مهمترین عنصر در خانه من است، رنگ سبز را در همه قسمت‌های خانه منعکس مى کند.

در مطلب رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن، ۸ پیشنهاد وسوسه انگیز! آمده یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در خانه، رنگ در دکوراسیون نشیمن است. طبیعتا یک رنگ مناسب می‌تواند در انتقال حس و حال متفاوتی به شما کمک کند. این بدان معناست که یک انتخاب یک رنگ درست حتی می‌تواند در انتقال حس مثبت یا منفی نیز کارساز باشد. علاوه بر این انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل می‌تواند تا حدودی نیز بازتاب دهنده روحیات شما نیز به حساب رود.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

من کارشناسی ارشد دومم را در ایتالیا گذرانده ام. هاستلی که من اجاره کرده بودم و در آن زندگی می‌کردم، حس و حال دوست داشتنی داشت و سعی داشتم احساس مشابه با آن را در این خانه به وجود آوردم.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

در مورد هزینه‌ها باید بگویم از آنجایی که بسیاری از وسایل را خودم ساخته ام، این هزینه حداقل بوده است. برای مثال از یک پارچه فروشی توانستم به عنوان خرده پارچه کوبلنی را پیدا کنم که در حال حاضر به عنوان تابلوی قاب شده در بالای شومینه وجود دارد که در کل ۱۲۰ هزار تومان هزینه برداشت.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

برای من بسیار مهم بود که وسایل خانه قیمت پایینی داشته باشد یا اصلا قیمتی نداشته باشد. زمانی که پروانه‌ها به تهران حمله کرده بودند، در محل زندگی من هم تعداد زیادی از آن‌ها دیده می‌شد. گنجشک‌هایی که پروانه‌ها را می‌خوردند، بال‌های آن‌ها را در بالکن خانه رها می‌کردند. من این بال‌ها را جمع آوری کردم و توسط آن‌ها تابلویی ساختم که بافتی از بال‌های پروانه دارد و هزینه‌ای برایم نداشت.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه ییلاقی

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می‌دهد؟

مهمترین ویژگی خانه من گیاهان آپارتمانی به عنوان موجودات زنده‌ای هستند که آن‌ها را آبیاری می‌کنم. به طور کلی من در دکوراسیون داخلی از چوب استفاده بیشتری داشته ام، چون حس زنده بودن بیشتری برایم دارد و متریالی زنده است. هرچند در دست سازه‌های خودم از آهن استفاده می‌کنم و از آن بسیار راضی هستم. من به گیاهان اهمیت زیادی می‌دهم.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

داشتن چه فضا یا وسیله‌ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

برای من مهم بود که تا کوچکترین تابلوی خانه را هم خودم بسازم.

اولین مسئله‌ای که در زمان خرید تابلو برای پذیرایی باید مدنظر داشته باشید سبک دکوراسیونی پذیرایی تان است. شما باید با توجه به سبک دکوراسیونی فضا به دنبال تابلو‌هایی متناسب با آن بروید. برای مثال اگر دکوراسیون پذیرایی شما لوکس است شما نمی‌توانید برای تابلو به دنبال نمونه‌های مدرن و یا مینیمال بروید چراکه هیچگونه تناسبی که در فضا ایجاد نمی‌شود هیچ، هیچ کدام از اجزای دکوراسیونی تان نیز نمی‌تواند خود را نشان دهد.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می‌کنید؟

بسیاری از وسایل و حدود ۹۰ درصد آن‌ها را خودم ساخته ام و این طراحی داخلی به صورت تدریجی به وجود آمده است و به همین دلیل تکمیل شدن دکوراسیون خانه ییلاقی ۶ سال زمان برد، چون من در کنار کارهایم وسایل لازم را هم برای خودم می‌ساختم.

بسیاری از وسایل خریداری شده خانه را از جمعه بازار پاساژ پروانه و با قیمت‌های بسیار پایین و کمتر از ۱۰۰ هزار تومان خریداری کرده ام.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

فضای مورد علاقه ام بالکن است که از آن بسیار لذت می‌برم. زمستان کرسی پهن می‌کنم و در تابستان هم استخر آبی راه می‌اندازم. من گل و گیاهانم را بسیار دوست دارم. این گیاهان حال و هوای من را خوب می‌کند.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

دست سازه‌های فروزان در دکوراسیون خانه ییلاقی او

آخرین وسیله‌ای که برای خانه خریده اید، چیست؟

آخرین وسیله خانه که خودم آن را درست کرده ام، تابلوی مداد رنگی زمان کودکی ام است که برایم بسیار عزیز بود.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

آنچه دوست دارم تغییر بدهم، ولی به دلیل بودجه اش این کار را نمی‌کنم، بالکن است. دوست داشتم بالکن را به صورت پاسیو در می‌آوردم و آن را به ناهارخوری تبدیل می‌کردم که با دوستانم در آن فضا جمع می‌شدیم. کل پنجره‌های رو به منظره کاخ را هم ارسی می‌کردم که با محیط همخوان شود.

دکوراسیون کلبه‌ی جنگلی فروزان در تهران!

با تجربه‌هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

اگر فضا و دکوراسیون خانه به صورتی باشد که دوست دارید، تاثیر بسیار زیادی در حس و حال شما می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوشین

      زیبا بود. هم مدرن هم دل باز

    • ماریا

      خانه زیبایی فروزان خانم،درجه یک، صلح درون

    • من

      جزکله گوزن همه چی شیک وزیبا وووووو

      پاسخ ها

      • نونا

        دقیقا

    • بدون نام

      ما تو خونه استيجاري يه ميخ هم نميزنيمةچون مال خودمون نيست اين خانم خوب تونسته اين همه وقت و هزينه بزاره...اميدوارم بتونه بعدا بخرتش

    • بدون نام

      چه زشته هرچیزی اعتدالش خوبه گیاهم در حد اعتدال خوبه نه این همه

    • مریم

      اه اه حاام بد شد

    • بدون نام

      خیلی زیبا بود ،پنجره ها بزرگ و آفتابگیر،گلدانهای بزرگ و سرحال،فوق العاده بود.وای بالکن که ۹۰ متر بدون مشرف،کاش قسمت ما بشه

      پاسخ ها

      • دارا

        آمین.به زودی دوست عزیز.با آرزوی بهترین ها

    • لیلیانو

      خیلی خوب بود۰۰۰حتما ایشون خانم پولداری هستن ک تونستن همچین خونه ای اجاره کنن۰۰۰مبارکشون باشه

    • بدون نام

      اگر این خونه مال من بود و میتونستم اثاثیه خودم را توش بچینم چی میشد. در اصل به انتخاب این خانم برای محل سکونتش آفرین میگم. دکوراسیونش سبک مورد علاقه من نیست ولی خود خونه چرا.

    • بدون نام

      یاحال بود

    • بدون نام

      قشنگ بود ولی عکسها تکراری و فقط از نشیمن بود

    • مریم

      خیلی قشنگ بود.

    • بدون نام

      واقعا عالی بود

    • بهار

      یه بی نظمی خاصی داشت فکر میکنم این نوع سبک از دکوراسیون سلیقه عموم نباشه و همه اونو نپسندن من دوست نداشتم

    • قلقلی

      خونه زعفرانیه معلومه که اینجوریم چیده میشه

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      جالب نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج