اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۸۹۳۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

زمستان پرسپولیس از راه رسید

باشگاه پرسپولیس که طی سال‌های اخیر با مربیان و بازیکنان خارجی متعددی قرارداد بسته بود، به واسطه آن حالا درگیر یک بدهی بزرگ میلیاردی شده است.

ایسنا: با وجود اینکه زمستان در نیم کره شمالی روزهای آخرش را طی می‌کند، اما برای پرسپولیسی‌ها روزهای سرد و برفی تازه از راه رسیده‌اند هرچه سال‌های شیرنی قهرمانی‌ها و نتایج درخشان در آسیا، هواداران این تیم را خوشحال کرده بود، حالا بدهی‌های میلیاردی نگرانی بزرگی را برای آنها ایجاد کرده است.

طی سال‌های اخیر پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به قهرمانی‌های متعدد در لیگ و البته کسب پیروزی‌های ارزشمند در لیگ قهرمانان آسیا، برانکو ایوانکوویچ را به ایران آوردند اما در سال آخر همکاری، با توجه به افزایش قیمت ارز و ایجاد مشکلات اقتصادی، شرایط برای پرداخت دستمزد مربی کروات فراهم نشد. برانکو در سال آخر فعالیت خود در ایران، از قرارداد یک میلیون و ١۴٠هزار یورویی‌اش (٨٠٠هزار یورو اصل قرارداد و ٣۴٠هزار یورو آپشن) فقط ۵٢۴ هزار یورو دریافت کرد و در نهایت هم با وجود اینکه یک فصل دیگر باسرخ‌ها قرارداد داشت، با ناراحتی این باشگاه را ترک کرد و برای رسیدن حق و حقوق خود، دست به دامن فیفا شد.

البته دستیاران مرد کروات هم راهی جز شکایت جلوی پای خود ندیدند. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد از میان سه دستیار کروات برانکو، فعلا رای ایگور پانادیچ صادر شده که بر اساس آن پرسپولیس باید ٧۶ هزار و ۴٨٠ یورو بابت اصل قرارداد و ٨۶هزار یورو نیز بابت غرامت به او بپردازد. با این حال طی روزهای آینده هم رای پرونده مارکو استیلینوویچ و زلاتکو ایوانکوویچ نیز صادر خواهد شد.

از طرف دیگر ماریو بودیمیر هم که برای حل مشکل گلزنی پرسپولیس آمده بود، پس از یک نیم فصل به کشورش برگشت و توانست فیفا را راضی کند تا حقوق فصل بعد خود را نیز از پرسپولیس بگیرد تا به نوعی مصائب جدیدی برای سرخ‌های تهرانی ایجاد کند. حالا که پرسپولیس مشکلات عدیده‌ای برای تامین دستمزد بازیکنان و کادر فنی‌اش دارد، با احکام صادره از سوی فیفا فعلا محکوم به پرداخت یک میلیون ۶٩٢ هزار و ۴٨٠ یورو شده که به این مبلغ باید ۵ درصد سود دیرکرد را نیز اضافه کرد. یعنی با یک حساب ساده (بر حسب یورو ١٧هزار تومانی) انصاری‌فرد طی ٣٠ روز آینده باید حدود ٣٠میلیارد تومان تامین کند تا پرسپولیس بتواند بدهی سال قبل خود را بپردازد.

البته این فقط بخشی از بدهی سنگین سرخ‌ها است. این باشگاه که محکومیت‌های مختلفی را از سوی فیفا تجربه می‌کند، خود را باید آماده کند که طی ماه‌های آینده، از رای صادره در پرونده طلب گابریل کالدرون استقبال کند. این مربی آرژانتینی با وجود اینکه یک نیم فصل در پرسپولیس فعالیت کرد و ٣٠٠هزار دلار دریافتی داشت، اما به لطف هنرنمایی مدیران باشگاه، به فیفا شکایت کرده و خواهان مبلغ ۵۵٠ هزار دلار دیگر شده است.

بررسی پرونده‌های پرسپولیس در فیفا و البته آرای صادره نشان می‌دهد، این باشگاه در اواخر لیگ نوزدهم درگیر یک بحران بی سابقه مالی شده است. فشار فیفا برای تسویه بدهی‌ خارجی‌ها و همین‌طور مطالبات بازیکنان حال حاضر قطعا فشار عجیبی روی کادرمدیریتی باشگاه ایجاد خواهد کرد، از قرار معلوم انصاری‌فرد به بازیکنان و کادر فنی قول داده پیش از ٢۵ اسفند ماه، مبلغ قابل توجهی از قراردادشان را پرداخت کند اما با شرایط حال حاضر بعید به نظر می‌رسد قول آقای مدیرعامل عملی شود.

در نخستین روزی که انصاری‌فرد حکم مدیرعاملی‌اش را دریافت کرد، در جمع خبرنگاران صراحتا قول داد پرونده برانکو ایوانکوویچ و البته سایر خارجی‌ها را با مذاکره حل تا این موضوع به فیفا کشیده نشد. با وجود اینکه پای سفیر ایران در کرواسی هم به این پرونده باز شد، اما شرایط به گونه‌ای رقم نخورد تا نخستین وعده مدیرعامل پرسپولیس رنگ واقعیت به خود بگیرد.

حالا با توجه به آرای صادره شده، پرسپولیس برای فرار از جرایم کمیته انضباطی فیفا، فقط ٣٠ روز فرصت دارد تا بدهی خارجی‌های سابق خود را پرداخت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد دانیالی

      عیب نداره شیخ دیاباته و مطهری و قائدی رو میفروشن پول لنگو میدن

      پاسخ ها

      • آنتی کیسه

        فعلا که همین آشغالهایی که کیسه خریده از پول پاداش نایب قهرمانی آسیا که پول پرسپولیس بوده پرداخت شده ، کیسه اگر پول داره بدهیهای خارجی و داخلی خودش رو بده ، شما جیب ما رو نزن ، پرسپولیس میتونه خودش بدهیهاش رو پرداخت بکنه

      • Marcokarizma

        بافروش اینا لنگه دمپایی وانبردست هم نمیشه خرید!

    • بدون نام

      گذر موست به دباغ خانه افتاد.
      به هر حال جواب ظلم و بی عدالتی و حق خوریها را باید بدهند.
      هرچند که وزیر از بودجه بیت المال پرداخت می کند.

      پاسخ ها

      • آنتی کیسه

        ببین پاداشهای پرسپولیس در آسیا توسط کیسه خورده شد ، وگرنه بدهی الان نداشت

      • Marcokarizma

        کیسه چرک هم ۲۸ملیاردبدهی داره آقای موست ودباغ خونه هه

    • بدون نام

      گل بگیرین درشو لطفاً
      فوتبال می خوایم چیکار
      تعطیلش کنید
      والسلام

    • بدون نام

      جای هیچ نگرانی نیست بابا مسعود میده

    • بدون نام

      من اگر جای حسن انثاری فرد بودم از حالا برای گرفتن بودجه فصل بعد برای پرداخت مطالبات دست به دامن اسپانسر میشدم و در عوض با جایگزین کردن بازیکنان امید باشگاه با بازیکنان فعلی فصل بعد را میبستم یک فصل بد بهتر است از کسر امتیاز و پنجره های بسته و .... والسلام

      پاسخ ها

      • حامد بخشی زاده

        راست میگه

      • حامد بخشی زاده

        راست میگه

      • حامد بخشی زاده

        راست میگه

      • حامد بخشی زاده

        راست میگه

      • علی

        ایشالله چند بازیکن استقلال میفروشن بدهی صاف میشه

      • بهزاد

        اصلا جای نگرانی نیست کسی مثل کوه پشت پرسپولیسه که میتونه مربی بیاره تیمهای دیگه را نابود کنه بودجه فدراسیونهای دیگه را کم میکنه حاج حسن را 10 امتیاز بیشتر داره خوشحال بنازم به این پشتوانه

      • بدون نام

        مطهری .قائدی دیاباته دوریال شما اگر بیل زن هستین باغچه خودتون بیل بزنین .پرسپولیس سرورتون

    • مجید

      تیتر الکی خواهشا نزنید.
      3 برابر این بدهی رو هم که پرسپولیس و استقلال بالا بیارن، دولت از مالیات اخذ شده از ملت مستضعف که گاهی لنگ 2 میلیون تومن پول و وام میشن خواهد داد.

      لعنت به فوتبال دولتی

    • یوسف دهقان

      به خدا خسته شدیم از بس خبرهای بد شنیدیم هر مدیری اومد بدهکاری گذاشت رو دست باشگاه وکک هیشکی هم نمیگزه پارسال اونهمه درامد اسیایی رو حیف ومیل کردن اخرشم معلوم نشد چی شدهمه طلبکارن مربی طب داره بازیکن طلب داره

    • .

      اگر فروشی هستند بدهی خودتون بدهید

    • .

      مدیریت را به فوتبالیست با سواد و کاردان که مشاور حقوقی دارد بسپارید نه افراد نالایق و چابلوس

    • رضانجفی

      استوک شون هم که شصت درصد گرفته در رفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج