۹۷۵۸۱۶
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

امیدواری دانشمندان به تاثیر حداکثری واکسن کرونا

پژوهشگرانی که در حال تحقیق بر روی توالی نوع وخیم بیماری ناشی از ویروس کرونا در سرتاسر جهان هستند، می‌گویند این توالی در سطحی دچار جهش نمی‌شود که به شکل چشمگیری آن را مرگبار کند. یافته‌های این تیم کارکشته تحقیقاتی باعث امیدواری در این باره شده که وقتی واکسن بیماری کووید-۱۹ کشف شود، روی بیشتر افراد موثر واقع شود.

برترین‌ها: پژوهشگرانی که در حال تحقیق بر روی توالی نوع وخیم بیماری ناشی از ویروس کرونا در سرتاسر جهان هستند، می‌گویند این توالی در سطحی دچار جهش نمی‌شود که به شکل چشمگیری آن را مرگبار کند. یافته‌های این تیم کارکشته تحقیقاتی باعث امیدواری در این باره شده که وقتی واکسن بیماری کووید-۱۹ کشف شود، روی بیشتر افراد موثر واقع شود.

دکتر وینیت منچری، متخصص همه‌گیری بیماری‌ها در بخش پزشکی دانشگاه تگزاس در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «وقتی به توالی‌های ژتنیکی موجود از سرتاسر جهان نگاه می‌کنید، آنچه می‌بینید این است که یک جهش مسلط وجود ندارد.»

او گفت: «خبر خوب این است که، چون جهش قابل ارزیابی نیست، می‌توانیم نتیجه بگیریم که واکسن می‌تواند در مورد هرگونه توالی موجود موثر واقع شود.»

امیدواری دانشمندان به تاثیر حداکثری واکسن کرونا

دکتر منچری ده سال است که روی ویروس‌های کرونا تحقیق می‌کند، از جمله ویروس سارس. بیشتر تحقیقات او بر تعامل میان ویروس‌ها و سیستم ایمنی میزبان تمرکز داشته است. او همچنین بر تهدید ویروس‌های خفاش و آنچه که آن را قابل سرایت به انسان می‌کند تحقیق کرده است.

گروه تحقیقاتی او شاید در فهم بهتر انتشار ویروس مرگبار کرونا نقش حیاتی ایفا کند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید دست‌کم ۲۰ نوع واکسن ویروس کرونا در جهان تولید شده است. اولین دور آزمایشی آن بر انسان، تحت مدیریت شرکت بیوتکنولوژی مدرنا، مستقر در بوستون در سیاتل آغاز شده است.

هرچند سرعت رسیدن واکسن به مرحله آزمایش تقریبا بی‌نظیر بوده است، اما کارشناسان می‌گویند قرار گرفتن واکسن در دسترس عموم مردم، احتمالا حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد.

به گفته دکتر منچری، برخی ویروس‌ها می‌توانند به دارو‌ها و واکسن‌ها مقاوم باشند. اما یافته‌های اولیه حاکی است که سرعت این مقاومت آنقدر نیست که میزان کشندگی ویروس کرونا را افزایش دهد. او گفت: «این خبر خوبی است.»

امیدواری دانشمندان به تاثیر حداکثری واکسن کرونا

دکتر منچری افزود: «این گفته به این معنی نیست که چنین اتفاقی محال است، اما اگر بتوانیم واکسن یا داروی آن را تولید کنیم، می‌توانیم بر اکثریت بزرگی از مردم در بیشتر زمان‌ها موثر واقع شویم.»

دکتر منچری می‌گوید علی‌رغم آن که از سال ۲۰۱۰ بر روی ویروس‌های کرونا کار و تحقیق می‌کند، اما میزان شیوع فعلی بیماری او را غافگلیر کرده است.

او گفت: «نمی‌دانم که آیا باید چنین میزان و سطحی از این وضع را پیش‌بینی می‌کردم یا نه. پیش‌بینی می‌کردم که در مقیاس کوچکتری رخ دهد، مانند انتشار اولیه سارس که هشت هزار نفر را مبتلا کرد و آن زمان شیوع چشمگیری بود.»

او گفت: «این شیوع از نظر نحوه سرایت و سرعت انتشار قابل توجه بود. انتظار داریم که اینجا ظرف کمتر از سه ماه، بیش از نیم میلیون مورد ابتلا داشته باشیم.»

شمار کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان احتمالا تاکنون از نیم میلیون نفر گذشته است. شمار موارد تایید شده ابتلا در جهان حدود ۴۵۰ هزار نفر اعلام شده، اما گفته می‌شود که بسیاری از افراد بدون آن که مورد آزمایش و ثبت قرار گیرند به آن مبتلا شده‌اند.

ایالات متحده به سرعت در حال تبدیل شدن به کانون شیوع است. در این کشور حدود ۶۰ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده‌اند، که یک مرض دستگاه تنفسی در نتیجه ابتلا به ویروس است و مشخصا سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای را هدف قرار می‌دهد. ویروس کرونا در آمریکا تاکنون دست‌کم ۸۱۲ نفر را کشته است.

منبع: independent

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ده تا داروخونه و سوپرمارکتو می گردیم تا یه ژل یا ماسک گیر میاد
      مثلا واکسنش ساخته شد به قشر مستضعف می رسه
      چینیش میاد بزنی سنکوپ می کنی می میری
      هر روز هم 20:30 می خواد از تلاش برادران در کشف و معدوم سازی واکسن تقلبی بگه
      ولکِن آقا ولکِن

    • بدون نام

      برو سر اصل مطلب کی میاد

      پاسخ ها

      • ضحا

        هروقت نسل آدم روزمین منقرض شدمیاد!

      • ضحا

        هروقت نسل آدم روزمین منقرض شدمیاد!

      • ضحا

        هروقت نسل آدم روزمین منقرض شدمیاد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج