خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نداف کرمانی 1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
زمردی_داخلی1
ریزخور_3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_3
دکتر نداف کرمانی 3
کلاسینو_3
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
سفیر بار ساقدوش_4
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
سفیر بار ساقدوش_2
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۹۷۹۲۵۴
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
۵۸۱۴
مساله مشترک بیشتر کسانی که اضافه وزن دارند میل شدید که خوراکی‌های پرکالری و اغلب مضر است. شاید رژیم گرفتن و کمتر غذا خوردن کار خیلی سختی نباشد، ولی همیشه چیز‌هایی هستند که وسوسه خوردن‌شان دست از سرمان برنمی‌دارد و نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم. در ادامه به شما می‌گوییم چطور در برای هر کدام از این هوس‌ها مقاومت کنید.

برترین‌ها: مساله مشترک بیشتر کسانی که اضافه وزن دارند میل شدید که خوراکی‌های پرکالری و اغلب مضر است. شاید رژیم گرفتن و کمتر غذا خوردن کار خیلی سختی نباشد، ولی همیشه چیز‌هایی هستند که وسوسه خوردن‌شان دست از سرمان برنمی‌دارد و نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم. در ادامه به شما می‌گوییم چطور در برای هر کدام از این هوس‌ها مقاومت کنید.

۱. پیتزا

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

گاهی واقعا دلتان می‌خواهد پیتزا بخورید، ولی این بدان معنا نیست که مجبورید یک پیتزای کامل با خمیر ضخیم (سرشار از کربوهیدرات)، با پنیر اضافه و چهار مدل گوشت (پر از کالری و چربی‌های اشباع) بخورید. می‌توانید یک پیتزای سبزیجات با خمیر نازک و کم‌پنیر همراه با سالاد سفارش دهید تا بدون کالری اضافه مواد مغذی به بدن‌تان برسانید و در عین حال هوس پیتزا خوردن‌تان هم خاموش شود.


۲. چیپس

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

از آن چیز‌هایی است که نمی‌توانید فقط به خوردن یکی دو تا از آن رضایت دهید! وقتی به خودتان م آیید که کلی چربی و نمک و کربوهیدرات به بدن‌تان وارد کرده‌اید. وقتی دنبال یک میان‌وعده ترد و سرگرم‌کننده هستید بهتر است به‌جای چیپس، آجیل و خشکبار را امتحان کنید. مواد مغذی موجود در آجیل‌ها عملکرد سلول‌ها را بهبود می‌بخشند و چربی مفید آن‌ها هم شما را سیر نگه می‌دارد. فقط حواس‌تان به اندازه خوردن‌تان باشد، چون آجیل‌ها هم چربی دارند. پاپ‌کورن هم گزینه مناسبی است، چون فیبر بالا و کالری کمی دارد البته تا زمانی که سراغ مدل کره‌ای آن نروید. هر کدام از این‌ها -آجیل یا پاپ‌کورن- در مقایسه با چیپس احساس گرسنگی را بهتر رفع می‌کنند.


۳. پاستا

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

اگر هوس پاستا کردید، ولی می‌خواهید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید بهتر است سراغ انواع گیاهی آن بروید و با یک سس گوجه کم‌کالری، میزان کربوهیدرات دریافتی را به نصف برسانید. اگر دوست دارید می‌توانید قدری سینه مرغ کم‌چرب یا گوشت بوقلمون هم با آن همراه کنید تا مقوی‌تر شود. این غذا در مقایسه با پاستا‌های غوطه ور در سس آلفردو و خامه، به مراتب کمتر شما را چاق می‌کند.


۴. کورن‌فلکس

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

بسیاری از انواع آن‌ها سرشار از شکر و کربوهیدرات است. سعی کنید جوی دو سر را جایگزین کنید. فیبر موجود در جوی دو سر شما را سیر می‌کند و در عین حال سرعت جذب کالری در جریان خون شما را پایین می‌آورد. همین موضوع انرژی شما را در سطح خوبی نگه می‌دارد. علاوه بر این حتی ممکن است باعث شود در طول روز تمایل به مصرف کالری کمتری داشته باشید.


۵. شکلات

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

یک شکلات یا آبنبات ساده پر از قند و چربی ناسالم و مواد نگهدارنده است. اگر دلتان خوراکی شیرین می‌خواهد سراغ شکلات تلخ بروید. شکلات تلخ فشار خون را پایین می‌آورد، جریان خون در مغز و قلب را بهبود می‌بخشد و جلوی تخریب سلول‌ها را می‌گیرد. شکلات تلخ ۷۰ تا ۸۵ درصد ساده انتخاب کنید. البته باز هم مراقب باشید در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و روزانه بیش از ۳۰ گرم نخورید.


۶. سیب‌زمینی سرخ‌شده

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

اگر بتوانید قید روغن را بزنید و سیب زمینی را به جای سرخ کردن تنوری کنید، کلی کالری کم کرده‌اید. یک پرس کوچک سیب‌زمینی سرخ‌شده ۲۳۰ کالری دارد حال آنکه یک سیب‌زمینی تنوری با سایز متوسط حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کالری دارد. حتی می‌توانید خودتان از سوپرمارکت سیب‌زمینی نیمه‌آماده تهیه کنید و بعد آن را در فر بپزید. از سسی که کنار سیب‌زمینی تان سرو می‌کنید غافل نشوید. حتی سس کچاپ می‌تواند کالری و چربی زیادی به غذای شما اضافه کند.


۷. دونات

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

این بمب‌های شیرین پر کالری بی خاصیت نه تنها چاق‌تان می‌کند بلکه باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید. اگر دنبال صبحانه‌ای سالم و مقوی هستید که تمام روز سیر و پر انرژی نگه‌تان دارد بهترین گزینه تخم مرغ و در مرحله بعدی پنیر است. هر دوی آن‌ها غنی از مواد مغذی و پروتئین هستند که نه تنها شما را به خوبی سیر می‌کنند حتی برای مدت طولانی‌تری سطح انرژی‌تان را بالا نگه می‌دارند.


۸. نان سفید

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

فیبری که در نان سفید (نانی که از آرد سفید تهیه شده) وجود دارد کمتر از آن است که بتواند سرعت آزاد شدن و انتشار قند در خون را پایین بیاورد و در نتیجه به شما احساس سیری بدهد؛ بنابراین هنگام خرید نان بهتر است به دنبال نان‌هایی باشید که از آرد کامل (سبوسدار) درست شده‌اند و یا از دیگر غلات کامل در مواد اولیه آن‌ها استفاده شده است.


۹. بستنی

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

وقتی می‌خواهید شروع به خوردن بستنی کنید با خود می‌گویید خوب یکی دو قاشق کافی است، ولی وقتی به خودتان می‌آیید می‌بینید‌ای دل غافل تمام بسته را نوش جان کردید! بستنی حاوی مقادیر بالای چربی و قند و کالری است. اگر دنبال یک خوراکی خنک و کرمی هستید گزینه‌های بهتری هم وجود دارد؛ مثلا یخمک‌های میوه‌ای یا انواع ماست میوه‌ای که خودتان می‌توانید آن را با آجیل و تکه‌های میوه لذیذتر و مقوی‌تر کنید. علاوه بر این می‌توانید میوه‌هایی مثل موز و توت‌فرنگی را در فریزر منجمد کنید و بعد در مخلوط‌کن با وانیل، تکه‌ای شکلات تلخ یا کمی عسل آن‌ها را بزنید و نوعی بستنی سالم و کم‌کالری نوش جان کنید.


۱۰. سس کچاپ

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

این سس بیشترش از گوجه‌فرنگی درست شده؟ بله درست است، ولی شکر هم دارد. کلی شکر. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم ۴ گرم در هر قاشق غذاخوری. اگر سس گوجه می‌خواهید بهتر است خودتان درست کنید و با ادویه‌های دلخواه‌تان مزه‌دارش کنید.


۱۱. برنج سفید

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

برنج سفید در بدن فورا به قند تجزیه می‌شود و قند موجود در آن به سرعت در بدن پخش می‌شود. فراموش نکنید که برنج قهوه‌ای بهترین جایگزین است به خصوص اگر سبزیجات به آن اضافه شود و فیبر بیشتری به شما برساند.


۱۲. کوکی‌ها

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

انقدر دائم در پی خوردن شیرینی و کوکی نباشید که جز کربوهیدرات، قند، چربی اشباع و دیگر مواد نگهدارنده که در خوراکی‌های فرآوری شده موجود است چیز دیگری برای شما به ارمغان نمی‌آورد. اگر دنبال یک میان‌وعده شیرین می‌گردید بهترین گزینه بیسکوییت سبوس‌دار است. مخصوصا اگر قدری کره بادام‌زمینی روی آن بمالید حسابی مقوی و سیرکننده خواهد بود.

بنفشه رحمانی
انتشار یافته: 28
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
12:32 - 1399/01/24
سلام دوست عزیز
منم اینطوری بودم اما با تغییر فرمولهای ذهنی الان در صورت سیری میل ندارم به خوردن حتتی این خوشمزه هااا
اگر دوست داشتید دوره لاغری با ذهن استاد عطارروشن را سرچ کنید
Netherlands
13:12 - 1399/01/24
از سس کچاب انتظار نداشتم
Iran, Islamic Republic of
14:07 - 1399/01/24
پس چی بخوریم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
برو بابا داغ دلم را تازه کردی ...خیلی وقت بود نزدیک یکسال است به خاطر بی پولی هیچکدام ازاینها را نخوردم...جز سیب زمینی سرخ شده....نمیگید شاید یکی حامله باشد وشوهرش قدرت خرید نداشته باشه...
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
حامله جان نیا تو بخش غذا !!!!!
Iran, Islamic Republic of
14:55 - 1399/01/24
دیگه لب کلام بگو که سبزیجات بخورین
پاسخ ها
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
هیچ کدومو نمیشه ترک کرد مخصوصا بستنی وای
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خخخ دقیقا همبن الان سیب زمینی میخورماینو میخونم
Iran, Islamic Republic of
14:56 - 1399/01/24
پس ما زهرمار بخوریم؟؟
پاسخ ها
علیرضا
Bulgaria
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
کوفت بهتره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
جلو شکم گندتو بگیری سخته؟
Iran, Islamic Republic of
14:56 - 1399/01/24
چی بخوریم؟ای ک همش شد نخوریم
Iran, Islamic Republic of
15:08 - 1399/01/24
پس می فرمایید که فقط علف بخوریم.. گزینه خوبیه
Iran, Islamic Republic of
16:03 - 1399/01/24
دنیا دو روزه بابا...زندگی اونقدر بی ارزش و مسخره است که نمی ارزه برای چندسال بیشتر سالم موندن یا زنده موندن به خودمون ازین سختیا بدیم
Iran, Islamic Republic of
18:26 - 1399/01/24
اینقدر از اینجور مطالب بدم میاد خوبه خودش میگه بستنی هوس کردین اونوقت به جای بستنی بریم ماست بخوریم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
19:24 - 1399/01/24
ببین من داشتم به پایین لیست میرسیدم داد میزدم
وااااییییییی چرا ؟؟
این دیگه نه
Iran, Islamic Republic of
10:03 - 1399/01/25
میگی نباید بخورین اماتبصره گذاشتی!
Iran, Islamic Republic of
12:07 - 1399/01/25
تو ایران فقط میشه از خوردن لذت برد حالا این هم بگیری دیگه فقط مونده بگین برین بمیرین دیگه چرا نفس میکشین
Iran, Islamic Republic of
12:23 - 1399/01/25
شکلات وبستنی نخوریم بمیریم بهتره دیگه
Iran, Islamic Republic of
13:51 - 1399/01/25
ما نمیخوریم نه بخاطر سلامتیمونا چون اصلا نمیتوووونیم بخوریم :)) وگرنه میکردیم تو دماغمون
Iran, Islamic Republic of
19:15 - 1399/01/25
پول نداریم بخوریم،،،،،،
Iran, Islamic Republic of
05:21 - 1399/01/26
با این عکسهایی که شما گذاشتید مگه میشه نخورد
Iran, Islamic Republic of
12:16 - 1399/01/26
دیگه بگو هیچی نخوریم چرا دست دست میکنی
Iran, Islamic Republic of
04:31 - 1399/01/28
خب چه کاریه؟ لیست چیزایی که میتونستیم بخوریمرو میاوردین یه دفعه
Iran, Islamic Republic of
00:21 - 1399/02/09
من ۱۲ سال دارم و برای همین ضررات هیچ وقت آنها را نخورده ام.
حتی پیتزا و یا سس که شاید برای بسیاری از شما ها سخت با شد.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
عارفی_3
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
خرید باکس 2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو