۹۷۹۶۹۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کنایه آقای نماینده به وزیر پیشنهادی کشاورزی

دو عضو فراکسیون امید اولین موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بودند.

خبرآنلاین: دو عضو فراکسیون امید اولین موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بودند.

در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کار به اظهار نظر موافقان و مخالفان رسید و اولین موافق و مخالف نمایندگان از فراکسیون امید بودند یعنی اختلاف نظر امیدی‌ها به آخرین روزهای مجلس هم کشیده شد و در این راستا محمود صادقی به عنوان اولین موافق و محمدعلی وکیلی دیگر نماینده تهران به عنوان اولین موافق پشت تریبون قرار گرفتند.

کنایه صادقی به تصویب بودجه در جلسه رای اعتماد

محمود صادقی نماینده مردم تهران اولین فردی بود که در مقام مخالف وزیر پشت تریبون قرار گرفت. او با کنایه به تصویب لایحه بودجه گفت: با توجه به تصویب لایحه بودجه دیگر چه نیازی به برگزاری این جلسه بود؛ خب تائید صلاحیت وزیر پیشنهادی را هم از راه‌های دیگر انجام می‌دادید.

صادقی ادامه داد: حکم حکومتی از اختیارات رهبری است که بسیار ارزشمند و بسیار راهگشا اما نباید برای مسائلی پیش پا افتاده مانند تصویب بودجه از آن استفاده کنیم.

در همین لحظه مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را به عهده داشت به صادقی تذکر داد که باید در موضوع صحبت کند و اجازه بیان بحثی خارج از آن را ندارد.

محمود صادقی بعد از تذکر پزشکیان به دلایل خود برای مخالفت با وزیر پرداخت. او در بخشی از مخالفتش گفت: در بیوگرافی و اجرایی آقای خاوازی اغراق شده است به طوری که عنوان شده وی مجری و مشاور ۱۰۰ طرح کشاورزی بوده است؛ فصول کشاورزی ما کوتاه است و وی هم فردی جوان بوده و مشخص نیست که چگونه وی در این طرح‌ها مشارکت کرده است.

او همچنین گفت: چاپ ۱۵۰ مقاله بعد از فارغ‌التحصیلی وی در بیوگرافی وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی عنوان شده که کار بسیار سختی است من دانشگاهی هستم و مشخص نیست وی چگونه این کار را کرده است؟

سابقه اجرایی یعنی بیل و کلنگ؟

محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه اولین موافقی بود که بلافاصله بعد از محمود صادقی پشت تریبون قرار گرفت. او در بخشی از صحبت‌های خود صادقی را مخاطب قرار داد و گفت: آقای صادقی اگر امروز رئیس جمهور آقای خاوازی را به عنوان رئیس دانشگاه معرفی می‌کرد باز هم می‌گفتید فاقد سابقه اجرایی است؟ آیا سابقه اجرایی بیل و کلنگ است؟! سابقه اجرایی را بیل و کلنگ دانستیم که موجب هدر رفت منابع شد.

او ادامه داد: مشکل امروز کشاورزی کشور نبود یک دانشمند در راس آن است .

وکیلی خطاب به محمود صادقی گفت: آقای صادقی این را کم بها نکنیم. از اول هم جهاد کشاورزی نیاز به یک روحیه جهادی داشت اما در طول این سال ها مافیا و امضاهای طلایی مانند در این وزارتخانه مانند دیگر وزارتخانه‌ها شکل گرفت و برخی از زحمات آقای حجتی به دلیل همین کارهای معیوبی که اطراف ایشان شکل گرفت مخدوش شد.

او گفت: خاوازی بدون تکیه بر آقازادگی و رانت با توجهی که آقای حجتی به ایشان داشته توانسته پله ها را بالا بیاید.

وکیلی صحبت‌های پایانی خودش را با انتقاد از مخالفت‌ها با مجلس پرداخت و گفت: مجلس دهم ثانیه‌های آخر خود را به سر می‌برد و از دولت هم یک‌سال بیشتر باقی نمانده است. در این سال‌ها هرچه خواستند کردند و به سر این مجلس آوردند تا این مجلس را از چشم مردم بیاندازند می‌خواهم بگویم اجازه بدهید حداقل این دولت این یک سال باقی مانده را با این همه بحران بی دغدغه بگذراند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه این دولت ترکوند...حتی توی تغییر وزیر... نمیدونم این اسم ها رو از کجا میارن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج