۹۸۱۰۸۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

نقش مثبت پلیس امنیت اقتصادی در تحقق شعار سال

فرمانده ناجا گفت: حوادث آبان ماه را که بعد از افزایش قیمت بنزین در ایران رخ داد ناجا به خوبی هدایت کرد، ناجا خط مقدم این صحنه بود و توانست صف مردم را از اراذل جدا کند.سردار اشتری

خبرگزاری مهر: سردار حسین اشتری فرمانده ناجا امشب در برنامه تلویزیونی نگاه یک اظهار کرد: سال ۹۸ یک سال پر حادثه بود، یعنی غیر از برنامه‌های تقویمی مانند ایام نوروز، مراسم ارتحال امام (ره)، اربعین، روز قدس و… حوادث غیرمترقبه زیادی هم داشتیم. هم مردم درگیر این حوادث بودند و هم ناجا. چند روزی از شروع سال ۹۸ نگذشته بود که سیل در استان‌ها جاری شد و درگیری برای همه به وجود آورد.

وی افزود: قرارگاه نوروزی ما از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین سال بعد فعال است و خدمت ارائه می‌دهد به همین دلیل در سیل ناجا به دلیل آمادگی توانست خدمات خوبی را در امدادرسانی، امنیت و پیشگیری از آسیب به مردم ارائه دهد.

فرمانده ناجا گفت: شهادت سردار سلیمانی بزرگترین خسارت برای ایران بود ولی حضور مردم و تشییع باشکوه ایشان یک افتخار برای کشور بود چراکه ثابت کرد مردم پای ارزش‌های کشور ایستاده‌اند و تمام مأموران ناجا با کمال میل امنیت این مراسم را تأمین کردند.

سردار اشتری بیان کرد: حوادث آبان ماه را که بعد از افزایش قیمت بنزین در ایران رخ داد ناجا به خوبی هدایت کرد چراکه ناجا خط مقدم این صحنه بود و توانست صف مردم را از اراذل جدا کند.

وی ادامه داد: سقوط هواپیما، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی بود که ناجا توانست به وظایف خود به خوبی عمل کند و موضوعی بعد کرونا بود که بعد از کادر پزشکی، ناجاییها بیشتر در معرض خطر قرار گرفت.

به گفته سردار اشتری بیش از ۳ میلیون نفر سال گذشته از کشور به نیت زیارت اربعین اباعبدالله خارج شدند و به کشور هم برگشتند.

۴۰ درصد از طرح هوشمندسازی در ناجا اجرا شده است

رئیس پلیس کشور با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی در ناجا گفت: در بحث هوشمندسازی پلیس و استفاده از هوش مصنوعی کار را شروع کردیم البته از صفر شروع نکردیم و از قبل هم در ناجا اقداماتی انجام شده است؛ برای هوشمندسازی اول ما باید کارکنانی داشته باشیم که بتوانیم این خدمات را ارائه بدهند و بعد باید به فکر زیرساخت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف کار شده و الان حدود ۴۰ درصد کار هوشمندسازی را پیش برده‌ایم و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم این طرح را کامل کنیم. به عنوان مثال برای تعویض پلاک در این ایام کرونایی کارها را الکترونیک کردیم و فرد تنها یک روز برای کارهای نهایی به مرکز مراجعه می‌کرد.

سردار اشتری بیان کرد: کار دیگر دست‌افزارهایی است که در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است که پلیس آنلاین کروکی می‌کشد و برای بیمه و دیگر جاها ارسال می‌کند و طرفیت تصادف را همان لحظه مرخص می‌کند البته این طرح فعلاً در پایتخت اجرایی شده و ان شاء الله تا پایان سال در استان‌های دیگر هم اجرایی می‌شود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که به هوشمندسازی ناجا ارتباط دارد بحث سرقت است که اپلیکیشنی طراحی می‌شود که فرد با کدملی (تأیید هویت) می‌تواند در لحظه سرقت را به پلیس اعلام کند، همچنین بحث ترخیص خودرو و موارد دیگر هم در دستور کار ما است.

حضور ناجا در ۱۲ گمرک کشور

وی گفت: امسال ناجا ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داده است، ۶ میلیون گواهینامه صادر سده و یک و نیم میلیون اثرانگشت در ناجا ثبت شده است، این خدمتی که به مردمی ارائه دادیم را اگر هوشمند ارائه دهیم در وقت مردم صرفه جویی می‌شود.

سردار اشتری با اشاره به راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی و اهداف این پلیس گفت: پلیس امنیت اقتصادی هم پیشگیری می‌کند از جرایم اقتصادی و هم به افراد مؤثر در این حوزه کمک می‌کند، پلیس امنیت اقتصادی می‌تواند در محقق شدن شعار سال اقدام کند، اگر در حوزه اقتصادی تولید امنیت کنیم و از قاچاق جلوگیری کنیم و در گمرکات حضور کامل داشته باشیم می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: الان ناجا در ۱۲ گمرک حضور دارد و پلیس گمرک راهن اندازی شد و بنا داریم تا پایان امسال در اکثر گمرکات حضور داشته و ورود و خروج کالا را کنترل کنیم. البته باید تجهیزات کامل داشته باشیم و دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی داشته باشیم که تا به الان یک بخشی از آن محقق شده است. ۵۰ درصد سامانه‌های اطلاعاتی در اختیار ناجا قرار گرفته ولی هنوز تجهیزاتی نداریم.

وی ادامه داد: ناجا بیش از ۴۰ درصد از اطلاعات لازم را دارد اما تجهیزات کنترلی را ندارد، اگر در گمرک بار قاچاقی گرفته شود دیگر نیاز نیست در تهران و بندرعباس و دیگر استان‌ها کالاهای قاچاق کشف شود.

۳۵ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰

رئیس پلیس کشور بیان کرد: اگر امروز یک کلانتری راه اندازی شود در اصل به مردم خدمت شده است. پلیس جمهوری اسلامی ایران نیازمندیش از سازمان‌های دیگر بیشتر است.

سردار اشتری گفت: تقریباً ۶۰ درصد کاهش سفرهای نوروزی داشتیم که دلیل اصلی آن هم بیماری کرونا بوده است و بیش از ۶۵ درصد کاهش جانباختگان تصادفات جاده‌ای را داشتیم یعنی حدود ۶۰۰ نفر کمتر در تصادفات جاده‌ای کشته شده اند.

فرمانده ناجا بیان کرد: سفر زیاد شده، خودروها زیادتر شده است اما تجهیزاتی به پلیس اضافه نشده است، در تمامی دنیا پلیس با تجهیزات کار می‌کند و در ایران پلیس با عشق و کار جهادی کار می‌کند.

به گفته وی در سامانه ۱۱۰، حدود ۳۵ میلیون تماس گرفته شده که ۶۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده و ۳۰ درصد مشورت گرفتند، البته بوده است چند درصدی که مزاحمت ایجاد کرده اند.

مراجعه ۳۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌های ناجا

رئیس پلیس کشور گفت: از روز اولی که کرونا وارد کشور شد، ناجا به میدان وارد شد و در کنار نیروهای مسلح، ارتش و سپاه تمام توان خود را تحت عنوان قرارگاه امام رضا (ع) به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: تمامی مراکز درمانی و بهداری را در حالت آماده باش قرار داریم و اعلام کردیم هر بیماری که به شما مراجعه می‌کند را باید درمان کنید و تا به امروز حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های ما مراجعه کردند و حدود ۲۸۰۰ نفر در بیمارستان‌هایمان بستری شدند.

فرمانده ناجا بیان کرد: از این ۲۸۰۰ نفر حدود ۵۰۰ نفر افرادی بودند که وضع حالی بدی داشتند و الان تنها ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌هایمان بیمار کرونایی بستری است و ما در مراکز درمانی تخت خالی داریم.

سردار اشتری بیان کرد: اولین نهادی بودیم که از تجهیزاتمان برای ضدعفونی کردن معابر استفاده کردیم و بیش از ۷۰۰ نقطه در شهرهای مختلف توسط یگان ویژه ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار انبار و داروخانه را رصد کردیم که از این تعداد ۳ هزار انبار و داروخانه به دلیل احتکار پلمب شدند؛ همچنین بیش از ۱۳۶۵ مورد پلیس فتا برخورد کرده که
از این موارد ۱۳۶۵ نفر دستگیر و مابقی اخطار تلفنی داده شده که این اقدام پلیس فتا ۹۰ درصد تأثیر مثبت در پاکسازی فضای مجازی از شایعات کرونایی داشته است.

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: به نسبت سال گذشته تا روز ۱۳ فروردین پیک خوبی از نظر عدم حضور مردم را داشته و بعد از آن تا ۶۰ درصد افزایش نسبت به روزهای قبل داشته ایم اما نسبت سال قبل همچنان کاهش ترددهای بین شهری داشته ایم.

آمادگی داریم در کمترین زمان معتادان را مجدد جمع کنیم

فرمانده انتظامی ناجا در مورد آزادسازی معتادان در زمان کرونایی گفت: برخی از این معتادان که در این ایام ازاد شدهداند، دوره ۳ ماهه درمانیشان را طی کرده و ما باید طبق قانون آزادشان می‌کردیم البته به دنبال این هستیم این مدت را زیاد کنیم بتوانیم فرد معتاد را نگهداری کنیم تا این بیماری از بدنش کامل خارج شود.

به گفته وی پلیس آمادگی دارد تا هر لحظه که اعلام شود تمامی معتادانی که برای مبتلا نشدن به کرونا آزاد شده اند را جمع آوری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاوه گویی های همیشگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج