۹۸۲۴۷۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

جدایی قریب‌الوقوع علیپور در پایان فصل

طی چند روز گذشته رسانه‌ها از این خبر دادند که علیپور به پیشنهاد تیم مدیریتی فعلی پاسخ منفی داده و قصد جدایی دارد، اما واقعیت این است که خبری از پیشنهاد تمدید و صحبت با این بازیکن نبوده است.

ایران ورزشی: طی چند روز گذشته رسانه‌ها از این خبر دادند که علیپور به پیشنهاد تیم مدیریتی فعلی پاسخ منفی داده و قصد جدایی دارد، اما واقعیت این است که خبری از پیشنهاد تمدید و صحبت با این بازیکن نبوده است. گفته می‌شود هیأت‌مدیره فعلی پرسپولیس قصد دارد از هفته آینده با بازیکنانی که برای فصل بعد مدنظر گل‌محمدی هستند صحبت کند. در واقع آنهایی که یحیی تشخیص داده باید با آنها تمدید شود در لیست مذاکره قرار می‌گیرند که طبیعتاً علیپور باید یکی از آنها باشد، اما از حالا می‌توان حدس زد پاسخ شماره ۷۰ به درخواست احتمالی باشگاه منفی است.

هرچند علیپور بلد نیست با بولد کردن پیشنهادهای خارجی‌اش قیمت خود را نزد مدیران باشگاه بالا ببرد و رقم قرارداد او نسبت به ستاره‌های هم‌تیمی‌اش احتمالاً پایین‌ترین است (آخرین قرارداد علیپور یک‌میلیارد تومان بوده در حالی که برخی هم‌تیمی‌هایش دو تا سه‌برابر او قرارداد بسته‌اند)، اما پیشنهادی هم به او داده نشده تا برای ماندن یا رفتن دودلش کند هرچند به‌نظر می‌رسد او تصمیمش را برای جدایی گرفته است.

قرارداد علیپور تیرماه به پایان می‌رسد و باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند مثل بیرانوند از این ترانسفر درآمدی داشته باشد که این را هم می‌توان به نکات منفی کارنامه و عملکرد مدیران اخیر باشگاه اضافه کرد. البته علیپور در زمان مدیریت ایرج عرب با پیشنهاد مالی خوبی برای تمدید قراردادش مواجه شد و با وجود جلسه در باشگاه همراه مدیر برنامه‌های وقتش به این پیشنهاد پاسخ منفی داد. بعد از آن و با حضور محمدحسن انصاری‌فرد در رأس باشگاه پرسپولیس، مدیرعامل باشگاه در جلسه‌ای با حضور علیپور و یکی از نزدیکانش از او درخواست تمدید قرارداد کرد.

این اتفاق درست قبل از شروع فصل جاری رخ داد که آخرین تلاش باشگاه برای تمدید با بهترین گلزنش طی فصول اخیر بود. در آن جلسه علیپور به انصاری‌فرد گفت هواداران ارتباط خوبی با او ندارند و قصد دارد در فصل پیش‌رو ( فصل جاری) خودش را نشان دهد و توانایی‌هایش را به آنها اثبات کند. علبیپور گفت می‌خواهد بعد از ارائه یک فصل درخشان در پرسپولیس سر میز مذاکره بیاید و درباره تمدید صحبت کند اما شماره ۷۰ سرخ‌ها طی شش ماهی که فصل فوتبالی اخیر برگزار شده (اواخر مرداد تا اوایل اسفند) دوران پرنوسانی را پشت سر گذاشته و در برخی مسابقات فوق‌العاده و در برخی دیگر نمایشی ضعیف ارائه داد.

6 ماه پرنوسان با آمار گلزنی نسبتاً قابل قبول

علیپور که در دوره حضور کالدرون و بعد گل‌محمدی خیلی کم نیمکت‌نشینی را تجربه کرد و همواره یکی از نیروهای اصلی پرسپولیس بود، طی ۲۱ بازی لیگ برتر ۷ گل، در سه بازی جام حذفی ۲ گل و در دو مسابقه برگزارشده لیگ قهرمانان تا اینجا ۲ گل به ثمر رسانده است. در واقع علیپور در ۲۶ مسابقه برگزارشده این فصل پرسپولیس ۹ گل به ثمر رسانده و به‌صورت میانگین در هر سه بازی یک گل به نام خود ثبت کرده است. اگر به‌صورت دقیق‌تر بخواهید علیپور در ۲۰ بازی لیگ برتر به میدان رفته و یک‌بار روی نیمکت نشسته اما جمعاً ۱۷۳۹ دقیقه بازی کرده و سومین بازیکن تیمش به‌لحاظ قرار گرفتن در ترکیب تیمش بوده که طی این بازه زمانی ۷ گل به ثمر رسانده است.

او در جام حذفی از سه بازی برگزارشده تیمش دوبار نیمکت‌نشین بوده و در یک‌سوم پایانی مسابقه به میدان رفته، اما در تنها مسابقه‌ای که فیکس بوده (شهرداری ماهشهر) دبل کرده است. شماره ۷۰ مازنی سرخ‌ها از دو بازی برگزارشده در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نیز در ترکیب اصلی بوده که مقابل الدحیل کاری از پیش نبرد و یک‌سوم پایانی مسابقه روی نیمکت بود، اما مقابل شارجه در همان نیمه نخست دبل کرد و ۹۰ دقیقه در میدان بود. با مروری بر عملکرد علیپور در فصلی که نقطه پایانش مشخص نیست به‌نظر می‌رسد با وجود نوسان او در مسابقات مختلف، آمار گلزنی ضعیفی نداشته و همچنان مهره قابل قبولی برای کادر فنی و هواداران پرسپولیس به حساب می‌آید چراکه حالا رکورددار گلزنی این تیم در تاریخ لیگ برتر است و مهره مهمی برای یحیی خواهد بود، اما به‌احتمال فراوان خبری از تمدید نخواهد بود و علیپور رفتنی است.

فرصت کوتاه مدیران برای پول‌سازی

قرارداد علیپور با پرسپولیس تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد. او در ابتدای فصل گذشته دو سه پیشنهاد اروپایی خوب داشت و حتی تیم بلژیکی پول خوبی به باشگاه می‌داد که باشگاه اجازه جدایی به او نداد. اما جالب اینجاست که در زمستان گذشته یک تیم پرتغالی به علیپور پیشنهاد داد که باز هم مدیریت باشگاه به این بازیکن اجازه جدایی نداد و سه ماه دیگر بدون اینکه پولی دست باشگاه را بگیرد از جمع سرخ ها جدا می‌شود.

در این میان هرچند به‌نظر می‌رسد تصمیم علیپور برای جدایی سفت و سخت بوده، اما مدیران قبلی باشگاه برای تمدید قرارداد با او و درآمدزایی از بابت ترانسفر کوتاهی کرده‌اند؛ فرصتی که شاید همین حالا نیز در اختیار مدیران باشگاه باشد و علیپور هم راضی شود مثل طارمی و بیرانوند با انتقالش مبلغ قابل توجهی را نصیب پرسپولیس کند. علیپور خیلی خوب می‌داند اگر حالا که ۵/۲۴ سال سن دارد لژیونر نشود شاید بعد از این فرصتی برای رفتن به اروپا برایش فراهم نشود، اما او در صورت ترانسفر به اروپا و جدایی‌اش از پرسپولیس شاید فرصت جاودانه شدن در این باشگاه را از دست بدهد مگر اینکه در بازی‌های باقی‌مانده فصل جاری (و در صورت برگزار شدن مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی) کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد.

وداع شکوهمند با یک عنوان تاریخی؟

علیپور همین حالا ۶۶ گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده که ۵۱تا از آنها در لیگ برتر بوده و او را بالاتر از مهدی طارمی، بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در این مسابقات قرار داده است؛ عنوانی که تا چند سال آینده کسی نمی‌تواند به آن برسد. او در لیگ قهرمانان آسیا هم ۱۰ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن پرسپولیس در این رقابت‌هاست که عنوان قابل توجهی به‌نظر می‌رسد.

علیپور اما فعلاً پنجمین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است و با توجه به اینکه فاصله زیادی با فرشاد پیوس (۱۵۳ گل) و علی پروین (۹۵ گل) دارد اما می‌تواند با یک عنوان تاریخی (سومین گلزن تاریخ باشگاه) از این تیم جدا شود. در صورت برگزاری مسابقات، پرسپولیس ۹ بازی دیگر در لیگ برتر، ۴ مسابقه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و حداقل یک و حداکثر دو دیدار دیگر در جام حذفی خواهد داشت که اگر علیپور در این ۱۴ یا ۱۵ مسابقه ۶ گل به ثمر برساند از رکورد حسن کلانی (۷۱ گل) عبور کرده و عنوان چهارمین گلزن تاریخ باشگاه را مال خود می‌کند و چنانچه زننده ۸ گل باشد از رکورد مرحوم صفر ایرانپاک (۷۴ گل) عبور کرده و می‌تواند با ثبت عنوان سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه بعد از ۵/۵ فصل وداعی شکوهمند با پرسپولیس و هوادارانش داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک شهروند

      جمع کنید بازار گرمی رو هرفصل همینه نزدیک آخرا که میشه قراردادهای فیک میرسه بعد هیچجا هم نمیرن

      پاسخ ها

      • مهساااا

        خخخخ گل گفتی خواهری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج