جاباما
۹۸۸۸۵۱
۱۲ نظر
۵۰۱۳
۱۲ نظر
۵۰۱۳
پ

وزارت بهداشت: بستری بیماران کرونا نصف شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت از نصف شدن بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کشورمان خبر داد.

خبرآنلاین: علیرضا رییسی در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، گفت: در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، دو مرحله غربالگری را آغاز کردیم. در مرحله اول حدود ۷۱ میلیون نفر غربالگری شدند که به عنوان نمونه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها افراد پرخطر و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال بودند.

وی افزود: در مرحله دوم بسیج ملی مبارزه با کرونا، تا کنون ۲۳ میلیون نفر دوباره غربالگری شده‌اند. در مرحله دوم، کار بزرگی که در حال انجام آن هستیم، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سرپایی در کشور است و افراد مشکوک در بین این ۲۳ میلیون نفر به سمت این آزمایشگاه‌ها هدایت می‌شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مرحله اول غربالگری، حدود یک میلیون نفر مشورت گرفته‌اند و خیلی از آن‌ها به پزشک ارجاع داده شدند و ۱۲۰۰ مرکز ۱۶ ساعته برای کووید ۱۹ در کشور ایجاد کردیم و حدود ۷۸۰ هزار مورد ویزیت واقع شدند که ۵۷۰ هزار نفر دارای مشکلات جدی نبودند، برای حدود ۲۲ هزار نفر مراقبت در منزل در حال انجام است و از ۷۱ میلیون نفری که غربالگری شدند، ۹ هزار نفر نیاز به خدمات بیمارستانی و بستری داشتند.

رییسی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، میزان بستری روزانه در بیمارستان‌ها که حدد یک هزار مورد بود، حداقل به نصف کاهش یافته و روزانه حدود ۵۰۰ نفر بیمار کووید ۱۹ با شرایط عمومی مناسب، پیدا می‌کنیم و بیماریابی به شدت تقویت شده است و این افراد در منزل، ایزوله می‌شوند و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده اند را شناسایی و آزمایش می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۱۵ درصد از افرادی که به آزمایشگاه‌های سرپایی مراجعه کرده اند، مبتلای قطعی به این بیماری بوده اند و ۲۱ درصد از افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده اند نیز پاسخ آزمایش شان، مثبت بوده است. به عنوان نمونه در یکی از بازارهای هرمزگان، چهار بیمار کووید ۱۹ را شناسایی کردیم و وقتی افرادی که با آن‌ها در تماس بوده اند را شناسایی کردیم، تعداد آزمایش‌های مثبت به ۶۰ مورد افزایش یافت و وقتی از خانواده‌های آن‌ها آزمایش گرفتیم، تعداد موارد مثبت در این بازار به ۹۰ نفر رسید که آن‌ها در قرنطینه هستند و آن بازار نیز تعطیل شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۳۸۹ مرکز نمونه‌گیری سرپایی کووید ۱۹ در کشور ایجاد شده که تا هفته آینده به ۴۲۰ مرکز افزایش می‌یابد. مهم‌ترین استراتژی کشور ما، فعال کردن غربالگری و شناسایی افراد مشکوک و مبتلا قبل از ورود به بیمارستان‌ها و قرنطینه خانگی است.

رییسی اظهار داشت: در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، تمام مادران باردار را از نظر ابتلا به این بیماری، رصد کرده‌ایم و ارزیابی و غربالگری شده‌اند و در حال حاضر می‌دانیم که کدام مادر باردار در کدام استان کشور، دارای علائم بیماری است. پرونده الکترونیک سلامت به ما کمک کرد که بتوانیم کل کشور را رصد کنیم.

وی یادآور شد: برای اولین بار در کشور، دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صفی و صنعتی، ثبت و برای ۱۲ هزار شغل، پروتکل بهداشتی نوشته شد و برای هر شغل ثبت شده، بلافاصله از طریق سامانه، پروتکل اختصاصی و عمومی آن شغل برای فرد ثبت نام کننده، ارسال شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: در طرح بازگشایی اصناف و صنایع حدود یک میلیون نظارت انجام شده و در کشور بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۸۲ درصد از این واحدها، پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند که نشان از همکاری بسیار مناسب مردم، اصناف و صنایع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب این یعنی چه؟بریم بیرون یا نریم بیرون؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظر شما معنی این حرف این نیست که خیالتون راحت باشه و خطر کمه؟تکلیفتون رو با حودتون روشن کنید.تو یه بحران میشه تمامی احتمالات ناگوار رو پیش بینی کرد و بدل نتیجه هر یک از احتمالات ناگوار روطوری پیش بینی و اعلام کرد که توپ تو زمین طرف مقابل باشه بطوریکه اگر هر کدوم از اتفاقات بیفته و نتیجش برگرده به بی کفایتی شما اون موقع بگید دیدی گفتم خودتون رعایت نکردید.دیدی؟ما هم بلدیم ناقلا.مرد باش و مردونه بازی کن

      • بدون نام

        این حرفا برای اینه که تا روز قدس بریم راهپیمایی ولی
        بعداز اون بگن ملت رعایت نمی کنن

    • بدون نام

      تا راهپیمایی روز قدس همه چیز محو میشه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاااا...حتی ممکنه چندتا از مردگان هم زنده بشن

    • حمید معصومی نژاد

      پروردگارا به حرمت روز قدس قسمت میدم این بیماری منحوس را تا اونروز به پایان بفرما

    • مهدی

      اعتراف رو ببین.میگه روزی ۵۰۰بیمار کووید ۱۹ باشرایط مناسب پیدا میکنم . پس چرا تو آمار روزانه اعلام نمیکنن؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو آمار روزانه همه افرادی که ازمایش کرونا شون مثبت بوده اعلام میکنه دیگه نمیگه کی حالش خوبه کی حالش بده

      • نرگس

        چرا همش میخوای سوتی بگیرین آمار روزانه مجموع مریض ها ی یک روز رو میگه

      • بدون نام

        وا اعلام می کنن که

    • ncd

      دروغه

    • ر ی

      شکر خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج