۹۸۹۰
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

توصيه‌هايی براي كاهش وزن

رژيم‌هاي غذايي ممنوعه

نتايج غيرقابل ترديد و توصيه‌هاي كاربردي براي افرادي كه به جاي احساس از تفكر و انديشه خود استفاده مي‌كنند.

رژيم‌هاي غذايي ممنوعه
رژيم‌هاي غذايي ممنوعه
  1. با كاهش ميزان زيادي از انرژي دريافتي يا تك‌خوري‌هاي غيرمنطقي و غيراصولي و فاقد هر نوع اثر مفيد و پايدار و افزايش ناگهاني ميزان فعاليت بدن به‌طور صاعقه‌آسا وزن و سايز كاهش پيدا مي‌كند ولي اين دستاورد ديري نمي‌پايد و در فاصله نه‌چندان دور وزن كاسته شده با بهره بيشتري بازمي‌گردد ولي عوارض ايجاد شده پابرجا و مشكلات جديدي را براي فرد ايجاد مي‌كند.
  2. كاهش ايجاد شده در وزن و سايز بعد از بروز عكس‌العمل بدن در قبال گرسنگي كه سوخت پايه بدن كاهش داده مي‌شود، در مدت ادامه رژيم حتي با كاستن بيشتر از ميزان انرژي دريافتي و افزودن به سرعت و مدت فعاليت بدني هيچ نتيجه ملموسي را به عمل نمي‌آورد و وزن ثابت باقي مي‌ماند و ولع خوردن و سيري ناپذيري پديدار مي‌شود كه تقريبا غيرقابل كنترل بوده و كماكان فرد را به بيش‌خوري وامي‌دارد.
  3. در حالت گرسنگي و احساس قحطي در سيستم‌هاي كنترل تداوم حيات تغييراتي پديدار مي‌شود كه ذخيره چربي را بدون هيچ كم و كاستي حفظ كرده يا براي جبران كمبود انرژي فرمان تحليلي عضلات صادر و اسيدي شدن بدن تحت‌تاثير سوخت ناقص و تجزيه پروتئين عضلات بدن، كلسيم اسكلت وارد جريان خون شده و با تعديل PH محيط خون و افزايش ميزان دفع ادرار تلاش لازم براي ايجاد تعادل در بدن پديدار مي‌شود.
  4. افزايش دفع آب بدن از ذخاير خود، گرچه وزن و سايز را كاهش مي‌دهد ولي با معيار علمي دانش تغذيه لاغري محسوب نمي‌شود. درست مثل سونا كه در يك روز حتي تا 4 يا 5 كيلوگرم از وزن بدن را كم كرده و سايز را كاهش مي‌دهد ولي بلافاصله آب‌هاي دفع شده با نوشيدن متوالي مايعات جبران و سايز كاهش يافته به ميزان قبلي بازمي‌گردد.هر روشي كه به سرعت وزن را كاهش بدهد بسيار زيان بار و عارضه‌ساز بوده و آثار آن دير يا زود ظهور مي‌كند.
  5. وزن و اندام ناشي از اين رژيم‌ها پايدار نبوده، به‌زودي خيلي بيشتر از قبل به وزن و سايز افراد افزوده شده و موفقيت‌هاي ظاهري به دست آمده در طول زمان كوتاهي از بين خواهد رفت ولي عوارض جانبي و زيان بار آن صدمات جدي به سلامت جسمي و توان فكر و انديشه رژيم گيرنده وادار خواهد كرد. افرادي كه به‌طور متناوب چنين رخدادهايي را تجربه كرده‌اند مي‌توانند فهرست بلندبالايي از بروز عوارض جدي را بر شمارند از قبيل؛ ريزش مو، گرفتگي عضلات، كم خوني، افزايش چربي‌هاي خون، تحريك‌پذيري و عصبانيت، دردهاي مفاصل، كم خوابي و بي‌خوابي، ولع خوردن و ناخنك زدن، افزايش مقاومت بدن در قبال تصميمات جديد براي كاهش وزن، كم سويي چشم، سرگيجه و سردرد و موارد متعدد ديگر كه در ارتباط است با شدت ‌تعادل نداشتن ريزمغذي‌هاي رژيم به‌كارگرفته و طول مدت اجراي چنين برنامه‌هايي كه در تنظيم آن‌ها به اصل تناسب، تعادل، تنوع غذاهاي توصيه شده با بذل عنايت توجه نشده است و از پيامدهاي اجراي چنين برنامه كامل بوده.
  6. متاسفانه باورهاي غلط در قبال رژيم‌هاي مختلف و سادگي و زودباوري رژيم گيرندگان و اعتماد به تبليغات گسترده و دور از واقعيت و ملاك قرار دادن اثرات مخرب چنين برنامه‌هاي فاقد ارزش علمي بازار سودجويان را رواج كامل داده و درآمدهاي ميلياردي را سرازير جيب مافياي تجارت پرسود توليدات كمك لاغري كرده است كه با اقدامات غيراصولي و احساس مسئوليت نداشتن صدمات جبران‌ناپذير و پايداري را نصيب به دام‌افتادگان خود كرده است.
  7. پيشگيري از اضافه وزن و اقدام به موقع به‌منظور كشف و برطرف كردن اشتباهات تغذيه‌اي قبل از آغاز چاقي‌هاي درجه يك و 2 و 3 امكان‌پذيرتر، سهل‌تر و كم هزينه و بدون هيچ عارضه‌اي است.
  8. در كاهش اضافه وزن و رفع چاقي‌هاي احتمالي خود اگر صبور، واقع‌گرا و مصمم نيستيد، بهتر است همين وضعيت موجود خود را تثبيت و از افزايش خزنده اضافه وزن آن با تعديل سبك زندگي، ميزان خورد و خوراك و آغاز فعاليت سبك در قالب پياده‌روي، شنا، حركات كششي ذهن و جسم (يوگا)، انقباض و انبساط عضلات و ترك ناخنك زدن و هله‌هوله خوردن جلوگيري كنيد.
  9. هرگز به فكر استفاده از رژيم‌هاي خيلي كم كالري، تك‌خوري و حذف وعده‌هاي سه‌گانه و ميان وعده‌ها نيفتاده و سلامت و سرزندگي‌تان را دچار مخاطره نكنيد. وزني كه تحت هر اقدامي به سرعت كاهش يابد در زمان كوتاهي نه تنها مثل قبل كه حتي بيشتر از قبل برگشت پيدا كرده و با عوارض جانبي متعددي اجرا‌كنندگان را دچار زحمت بيشتر و حسرت افزون‌تري مي‌كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رژيم‌هاي غذايي ممنوعه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج