درشت‌مغذی‌ها و نقش آن‌ها در کاهش وزن
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
ادیب_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۹۹۱۳۵۹
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۳۴۸۸
نسبتی از درشت‌مغذی‌ها که برای همه مناسب باشد، وجود ندارد و این بر اساس وضعیت سلامت فعلی و اهدافی که فرد در تلاش برای تحقق آن‌ها است، تعریف می‌شود.

وب‌سایت عصرایران: نسبتی از درشت‌مغذی‌ها که برای همه مناسب باشد، وجود ندارد و این بر اساس وضعیت سلامت فعلی و اهدافی که فرد در تلاش برای تحقق آن‌ها است، تعریف می‌شود. ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی معمولا بیشترین میزان توجه را به سوی خود جلب می‌کنند، اما درشت‌مغذی‌ها نیز به همان اندازه اهمیت دارند.

درشت‌مغذی‌ها و نقش آن‌ها در کاهش وزن

درشت‌مغذی‌ها شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی، گروه‌های تغذیه‌ای هستند که آن‌ها را در مقادیر زیاد مصرف می‌کنیم و بیشترین نقش را در تامین انرژی مورد نیاز ما دارند. ما برای بقا و و رشد خود به هر سه درشت‌مغذی نیاز داریم.

کربوهیدرات‌ها چه هستند؟

کربوهیدرات‌ها ترکیباتی هستند که از مولکول‌های قند کوچک‌تر تشکیل شده اند. کربوهیدرات‌ها منبع انرژی مطلوب بدن ما هستند. زمانی که موضوع تامین انرژی پایدار مطرح می‌شود، برخی کربوهیدرات‌ها نسبت به دیگران گزینه‌های بهتری هستند. کربوهیدرات‌های دیرسوز - گوارش و افزایش قند خون در نتیجه مصرف آن‌ها به آرامی صورت می‌گیرد، زیرا اغلب حاوی فیبر نیز هستند - شامل سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، حبوبات و غلات کامل می‌شوند. این نوع کربوهیدرات‌ها به طور کلی برای تامین انرژی پایدار توصیه می‌شوند، در شرایطی که نان سفید، کلوچه ها، شکر و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر به شدت پردازش شده و معمولا موجب نوسانات ناگهانی قند خون می‌شوند.

کربوهیدرات ها، شمارش درشت‌مغذی‌ها و کاهش وزن

برخی افراد برای کاهش وزن خود میزان درشت‌مغذی‌ها را محاسبه می‌کنند. این روشی انعطاف پذیرتر برای غذا خوردن است که اجازه می‌دهد افراد تا زمانی که مقدار مشخصی کالری مصرف کرده و یک نسبت از کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی را رعایت می‌کنند، هر آنچه را دوست دارند، مصرف کنند.

در شرایطی که برخی برنامه‌های کاهش وزن کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات‌ها را هدف قرار می‌دهند، همه کربوهیدرات‌ها شرایطی یکسان را ایجاد نمی‌کنند. نوع کربوهیدرات انتخابی شما در کاهش وزن نقش دارد. انتخاب غلات کامل فواید سلامت بیشتری را ارائه کرده و همچنین در کسب احساس سیری عملکرد بهتری نسبت به موارد تهیه شده از آرد سفید پالایش شده ارائه می‌کند. پس، انواع مختلفی از غلات کامل و مقادیر متوسط از میوه‌ها و سبزیجات نشاسته‌ای را در رژیم غذایی خود جای دهید.

درشت‌مغذی‌ها و نقش آن‌ها در کاهش وزن

پروتئین

همانند کربوهیدرات ها، تمام پروتئین‌ها شرایطی مشابه را رقم نمی‌زنند. برخی منابع پروتئین حاوی چربی ناسالم هستند. برای تقویت سلامت قلب و کاهش دریافت چربی، مصرف منابع پروتئین کم چرب مانند گوشت مرغ، ماهی، بوقلمون، لوبیا‌ها یا لبنیات کم چرب را مد نظر قرار دهید. پروتئین‌ها برای حفظ، ترمیم و بهبود بافت‌های پروتئینی در بدن استفاده می‌شوند. از دیگر منابع خوب برای پروتئین می‌توان به عدس، لوبیاها، حبوبات، سویا، و تخم مرغ اشاره کرد. بهتر است از مواردی مانند گوشت قرمز، پنیر و گوشت‌های فرآوری شده، از جمله سوسیس و کالباس، پرهیز کرده یا مصرف آن‌ها را محدود کنید.

چربی‌ها

همانند کربوهیدرات‌ها و پروتئین ها، برخی چربی‌ها برای انسان گزینه‌هایی سالم‌تر نسبت به موارد دیگر هستند. برخی انواع چربی‌ها فوایدی را برای سلامت قلب ارائه می‌کنند. مصرف چربی‌های تک و چند غیر اشباع از منابعی مانند سبزیجات، ماهی، و مغزدانه‌ها را مد نظر قرار دهید.

دسته بندی غذا‌ها بر اساس درشت‌مغذی‌ها

متخصصان تغذیه مواد غذایی را بر اساس فراوان‌ترین درشت مغذی دسته بندی می‌کنند. برخی مواد غذایی در بیش از یک دسته درشت‌مغذی جای می‌گیرند. به عنوان مثال، ماهی یک پروتئین است، اما می‌تواند حاوی مقداری چربی نیز باشد. یک وعده سه اونسی (۸۵ گرم) ماهی سالمون وحشی پخته ۲۱ گرم پروتئین و حدود ۷ گرم چربی ارائه می‌کند.

انتخاب درشت‌مغذی‌ها

نسبتی از درشت‌مغذی‌ها که برای همه مناسب باشد، وجود ندارد و این بر اساس وضعیت سلامت فعلی و اهدافی که فرد در تلاش برای تحقق آن‌ها است، تعریف می‌شود. اگر در تلاش برای عضله سازی هستید، قصد شرکت در یک مسابقه دو ماراتن را دارید یا بهبود یک آسیب دیدگی را هدف قرار داده اید، میزان نیاز شما به درشت‌مغذی‌ها متفاوت خواهد بود. به طور کلی، دستورالعمل غذایی برای شهروندان آمریکا دریافت ۴۵ تا ۶۵ درصد کالری از کربوهیدرات ها، ۱۰ تا ۳۵ درصد از پروتئین و ۲۰ تا ۳۵ درصد از چربی را برای بزرگسالان پیشنهاد می‌کند.

موارد مختلف توزیع درشت‌مغذی می‌توانند در کاهش وزن موثر باشند. عامل کلیدی برای موفقیت بلند مدت انتخاب‌های پایدار است که میزان مناسب از درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها را ارائه می‌کنند.

خطر حذف درشت‌مغذی‌ها

معمولا رژیم‌های غذایی که درشت‌مغذی‌ها را حذف کرده یا مصرف آن‌ها را به شدت محدود می‌کنند، در بلند مدت کارایی ندارند. افراد ممکن است با این نوع مداخلات غذایی در کوتاه مدت کاهش وزن خود را تجربه کنند، اما معمولا قادر به حفظ وزن از دست داده برای مدت زمانی طولانی نیستند. همچنین، در صورت مصرف بلند مدت، رژیم‌های غذایی که برخی گروه‌های غذایی را به طور کامل حذف می‌کنند می‌توانند خطر کمبود ویتامین‌ها را افزایش دهند. یک رژیم غذایی با محتوای کربوهیدرات بسیار کم احتمالا به طور قابل توجهی مصرف بیشتر میوه‌ها و غلات را ممنوع یا محدود می‌کند که ممکن است خطر کمبود ویتامین B را افزایش دهد.

افزودن فیبر را فراموش نکنید

درشت‌مغذی‌ها و نقش آن‌ها در کاهش وزن

فیبر بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است و پژوهش‌ها نشان داده اند که رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر تولید اسید‌های چرب زنجیره کوتاه را افزایش می‌دهند. این مولکول‌های مفید از تخمیر فیبر توسط باکتری‌ها در روده حاصل می‌شوند و با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و بیماری‌های دیگر پیوند خورده اند.

اگر در پی کاهش وزن خود هستید، مواد غذایی سرشار از فیبر که تمام سه گروه درشت‌مغذی‌ها را ارائه می‌کنند، مانند لوبیا‌ها و عدس‌ها برای پروتئین، مغزدانه‌ها برای چربی سالم و غلات کامل برای کربوهیدرات‌ها را انتخاب کنید. بنابر نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، تنها تمرکز بر مصرف فیبر بیشتر نیز می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

منبع: thehealthy

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
تنورستان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
تنورستان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کلینیک النا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
روشا فارمسی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر لاجوردی_فوتر
اورانوس_فوتر2
رستوران پارسیان_فوتر