۹۹۵۷۷۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

افت علیپور در لیگ نوزدهم

در لیگ نوزدهم درست است که پرسپولیس بیشترین گل زده را ندارد و تیم تهاجمی به حساب نمی‌آید، اما علیپور هم از روز‌های اوجش فاصله گرفته است.

خبرورزشی: در لیگ نوزدهم درست است که پرسپولیس بیشترین گل زده را ندارد و تیم تهاجمی به حساب نمی‌آید، اما علیپور هم از روز‌های اوجش فاصله گرفته است.

افت علیپوردر لیگ نوزدهم

لیگ‌های برتر پانزدهم و شانزدهم با آقای گلی مهدی طارمی به پایان رسید، اما محرومیت او در لیگ هفدهم اجازه نداد در آقای گلی‌های متوالی لیگ برتر رکورددار شود و این فرصت به علیپور رسید تا کفش طلا و عنوان آقای گلی را به نام خود ثبت کند. علیپور برای رسیدن به این عنوان ۱۹ گل زد، اما نتوانست مثل طارمی از عنوان آقای گلی‌اش دفاع کند.

لیگ هجدهم پرسپولیس با برد‌های اقتصادی قهرمان شد و بهترین خط حمله به سپاهان رسید و همین کافی بود تا علیپور نتواند رقابت پایاپایی با مهاجم برزیلی سپاهان داشته باشد و عنوان آقای گلی را از دست داد. کی‌روش در مقایسه با علیپور درصد کمتری از گل‌های تیمش را به ثمر رساند، اما بازی‌های تهاجمی سپاهان به او کمک کرد تا عنوان آقای گلی را کسب کند.

علیپور در فصل جاری هم از رقابت با آقای گل‌ها جا مانده و کمی با صدر جدول گلزنان فاصله دارد. فاصله‌ای که قابل جبران است، اما نه برای علیپوری که افت کرده و مثل سابق در پرسپولیس گل نمی‌زند. در لیگ نوزدهم درست است که پرسپولیس بیشترین گل زده را ندارد و تیم تهاجمی به حساب نمی‌آید، اما علیپور هم از روز‌های اوجش فاصله گرفته است. بیایید نگاهی به عملکرد بهترین گلزن پرسپولیس در سه فصل اخیر لیگ برتر بیندازیم تا دلیل ما بر افت این بازیکن را متوجه شوید.

آقای گلی به لطف بازی‌های تهاجمی

پرسپولیس با ۴۸ گل زده بهترین خط حمله لیگ هفدهم را در اختیار داشت. در این بین علی علیپور هم از فرصت استفاده کرد و ۱۹ گل برای تیمش زد. سهم علیپور از گل‌های پرسپولیس حدود ۴۰ درصد بود و او به لطف این خط حمله آتشین توانست تنها عنوان آقای گلی اش را به دست آورد.

علیپور در اوج بود، اما تیم دفاع می‌کرد

لیگ هجدهم برانکو به جای استفاده از سیستم ۲-۴-۴ لوزی با سیستم ۲-۴-۴ خطی به میدان می‌رفت و این یعنی بازی با یک هافبک دفاعی بیشتر و حاصل این سبک بازی گل‌های زده کمتر بود. علیپور در این فصل ۱۴ گل از ۳۶ گل پرسپولیس را به ثمر رساند و سهم ۳۹ درصدی در گل‌های زده تیمش داشت.

بهترین گلزن پرسپولیس حدود یک‌درصد افت داشت، اما تیمش حدود ۲۵ درصد کمتر نسبت به لیگ هفدهم گلزنی کرد و این یعنی اگر پرسپولیس میل تهاجمی بیشتری داشت، باز هم شاهد آقای گلی علی علیپور بودیم، اما عنوان آقای گلی و بهترین خط حمله لیگ برتر فدای هت‌تریک در قهرمانی تیم برانکو شد.

افت علیپور بعد از دو سال

علیپور در لیگ‌های هفدهم و هجدهم حرف اول را در خط حمله تیمش می‌زد، اما تا به اینجای کار در لیگ نوزدهم مهدی ترابی بهترین گلزن سرخپوشان در لیگ برتر است. البته ترابی این عنوان را به لطف پنالتی‌هایی که می‌زند، دارد و در لیگ‌های هفدهم و هجدهم این ضربات به علیپور می‌رسید.

با این حال حتی اگر سه پنالتی گل شده ترابی را هم در کارنامه علیپور قرار دهیم و او را به صدر جدول گلزنان برسانیم، باز هم افت این بازیکن به چشم می‌آید. پرسپولیس در لیگ نوزدهم نسبت به فصل قبل میانگین گل زده اش پیشرفت چندانی نداشته و فقط ۰/۱ گل در هر بازی بیشتر زد، اما افت علیپور در این تعداد گل‌ها محسوس است.

بهترین گلزن تیم در سال‌های اخیر که سهم ۴۰ درصدی از گل‌های تیمش را داشت در لیگ نوزدهم فقط حدود ۲۲ درصد گل‌های تیمش را زده و این یعنی او نقش مؤثر گذشته خود را در تیم ایفا نمی‌کند. علیپور هنوز هم مهاجم اول تیم است و تمامی توپ‌ها به او ختم می‌شود، اما فرصت‌سوزی‌هایش در ابتدای فصل به دلیل عدم تمرکز باعث ثبت این آمار ضعیف است.

علیپور آنقدر در این فصل توپ خراب کرد که در بازی با ماشین‌سازی و زمانی که جشن قهرمانی سوپرجام در حال برگزاری بود، از سوی هواداران هو شد و ترجیح داد در جشن قهرمانی شرکت نکند، اما در هفته‌های اخیر و با آمدن یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم روحیه مضاعفی گرفته و با انگیزه بیشتر برای آقای گلی می‌جنگد.

تلاش‌هایی که فعلاً به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده و با ازسر گیری مجدد بازی‌ها علیپور می‌تواند به رقابت آقای گلی بازگردد و فاصله ۳ گله‌اش با صدر جدول گلزنان را از بین ببرد و حتی شانس آقای گلی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج