جاباما
۹۹۸۷۸۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد تند نخست‌وزیر سابق اسرائیل از نتانیاهو

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در انتقادی تند از نخست‌وزیر فعلی این رژیم او را به منفعت‌جویی و ارجحیت دادن منافع شخصی به منافع داخلی این رژیم متهم کرد.

خبرگزاری فارس: «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با مطبوعات با تشبیه کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی به یکی از شخصیت‌های یک فیلم هالیوودی گفت که نتانیاهو «آماده است اسرائیل را به آتش بکشاند تا دستگیر نشود».

به گزارش وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به سخنرانی روز گذشته بنیامن نتانیاهو گفت: «سخنرانی پیش از جلسه نتانیاهو را دیدم و احساس کردم که صحنه‌ای از فیلم «God father» (پدرخوانده) است؛ رئیس یک سازمان جنایتکار که در اطراف او افرادی برای اجرای دستوراتش حضور دارند...آنچه دیروز اتفاق افتاد نوعی اغتشاش بود که برخی مجرمان تحت فرمان نتانیاهو آن را انجام دادند».

یائیر لاپید رهبر احزاب اپوزیسیون کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز با اشاره به جلسه دیروز محاکمه بنیامین نتانیاهو در این ارتباط گفت: «روز یکشنبه، [نتانیاهو] در اولین جلسه محاکمه‌اش [دیگران را] علیه پلیس، دادستانی کل، دادگاه و رسانه‌ها شوراند». لاپید افزود: «محاکمه نتانیاهو با نوعی تحریک سرکشانه علیه حکم قانون آغاز شد. او خود می‌داند که این اقدام با خشنونت به پایان خواهد رسید؛ اما با این حال، این مسئله برایش اهمیتی ندارد»

ایهود اولمرت همچنین در گفت‌و‌گویی دیگر گفت: «نتانیاهو حاضر است تا اسرائیل، دادگاه‌ها و پلیس به آتش کشیده شود به شرط آنکه دستگیر نشود». اولمرت در ادامه احتمال داد که نتانیاهو چندین سال زندانی شود.

از سویی دیگر، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی اشتباه قلمداد کرد و در این ارتباط گفت: «خیلی زود باید توافق صلحی با فلسطینی‌ها امضاء کنیم». وی مدعی شد: «کرانه باختری به طور کاملا نظر تاریخی و بعد احساسی برای ماست؛ اما آیا ما سرزمینی می‌خواهیم در آن میلیون‌ها فلسطینی زندگی می‌کنند؟ برای ایجاد صلح باید بخشی از سرزمین‌مان را واگذار کنیم چون ما تروریسم ‌مستمر نمی‌خواهیم».

ایهود اولمرت در ادامه مدعی شد: «تمام فلسطینی‌ها صلح نمی‌خواهند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به دنبال صلح است آن هم در شرایطی که بسیاری از اسرائیلی‌ها نمی‌توانند آن را قبول کنند».

اولمرت با ابراز ترس از سیاست کنونی رژیم صهیونیستی، گفت: «به مدت ده سال، نتانیاهو به دنبال توافق صلح نبود و با محمود عباس دیدار نمی‌کرد. هر کس راه حل دو دولتی را تأیید نکند، حقیقتا اهمیتی به صلح نمی‌دهد».

وی همچنین ادعا کرد: «با قبول راه حل دو دولتی اسرائیل در هیچ بخشی از امنیتش ریسک نمی‌کند زیرا اسرائیل بسیار قوی است؛ قوی تر از تمام دشمنانش. هیچ کس در خاورمیانه نمی‌تواند اسرائیل را تهدید کند یا در وجود آن شک کند».

این اظهارات ایهود اولمرت در حالی شکل می‌گیرد که پلیس رژیم صهیونیستی، پیشتر در سال ۲۰۰۹، درباره متهم کردن وی به فساد هشدار داده بود. به دنبال این هشدار، وی ریاست رژیم صهیونیستی را رها کرد؛ با این حال بعدها محاکمه و به دریافت رشوه و ۲۷ ماه زندان محکوم شد؛ اما او در کمتر از یک سال و نیم از زندان آزاد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      به زودی همتون توی آتش اسراییل که از آتش شیطانه خواهید سوخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج