جاباما
۹۸۱۷۶۳
۶ نظر
۱۱۶۶۲
۶ نظر
۱۱۶۶۲
پ

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

یکی از سالاد‌های بسیار معروف و پر طرفدار در بین ایرانی‌ها سالاد اندونزی است این سالاد در کنار سالاد‌های معروفی مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی یکی از پر طرفدارترین سالاد‌های خارجی در کشور ما است. این سالاد خوشمزه با موادی تهیه می‌شود که با ذائقه ایرانیان سازگار است و به همین جهت جای خود را در میان سالاد‌های ایرانی باز کرده است و به پای ثابت سفره ایرانی‌ها تبدیل شده است.

وب‌سایت فرارو: سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند اگر به رستوران‌های بزرگ سری بزنید خواهید دید در منوی آن‌ها سالاد‌های بسیاری وجود دارد که حتی گاهی اوقات از غذا‌های اصلی گران‌تر و متنوع‌تر هستند سالاد‌ها اغلب به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

سالاد‌ها اغلب از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و ... تشکیل می‌شوند سالاد‌ها معمولا به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و ... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی آن‌ها بیشتر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز آن‌ها را میل کرد.

یکی از سالاد‌های بسیار معروف و پر طرفدار در بین ایرانی‌ها سالاد اندونزی است این سالاد در کنار سالاد‌های معروفی مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی یکی از پر طرفدارترین سالاد‌های خارجی در کشور ما است. این سالاد خوشمزه با موادی تهیه می‌شود که با ذائقه ایرانیان سازگار است و به همین جهت جای خود را در میان سالاد‌های ایرانی باز کرده است و به پای ثابت سفره ایرانی‌ها تبدیل شده است در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه را برای شما در نظر گرفته ایم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این سالاد خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم

  • کلم برگ سفید ۲ پیماه
  • کلم برگ بنفش ۱ پیمانه
  • کالباس یا مرغ پخته ۱ پیمانه
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • نخود سبز ۲/۱ پیمانه
  • هویج ۲ عدد
  • خیارشور نگینی خرد شده ۱ پیمانه
  • سس مایونز ۱/۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • آبلیموی تازه به میزان لازم

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

طرز تهیه

۱. نکات مربوط به مرغ

اگر خواستید در تهیه سالاد اندونزی از مرغ به جای کالباس استفاده کنید برای اینکه مرغ خوش طعم‌تر شود به جای آب آن را با استاک، ساقه کرفس، پیاز و هویج بپزید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند.

استاک‌ها در انواع سوپ ها، انواع سس‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارند می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

۲. نکات مربوط به کلم برگ

خیلی از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند بنابراین مهم‌ترین نکته در خصوص تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است برای این منظور کلم‌ها را به روشی که در ادامه گفته خواهد شد خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ بریزید بعد داخل صافی بریزید و اجازه دهید آب آن کشیده شود با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و در نهایت سالاد خوش طعم و خوش عطری خواهید داشت.

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

۳. نکات مربوط به کالباس

در تهیه انواع سالاد‌ها کالباس به نسبت مرغ گزینه مناسب تری است چرا که اولاً عطر و طعم بسیار بهتری به سالاد می‌دهد ثانیاً خیلی سریع‌تر آماده می‌شود، اما ما معمولاً وقتی سوسیس و کالباس می‌خوردیم دچار عذاب وجدان می‌شویم پس اگر جزء این افراد هستید باید یا از مرغ یا از کالباس خانگی استفاده کنید یا اینکه کالباسی با برند معتبر و از یک مکان معتبر تهیه کنید.

۴. نکات مربوط به نخود فرنگی

نخود فرنگی جزء سبزیجات خیلی پر طرفدار در بین ما ایرانی‌ها نیست و معمولاً در سبد غذایی ما جایگاه ویژه‌ای ندارد، اما اگر خواص آن را بدانید شاید نظرتان نسبت به این سبزی پر خاصیت عوض شود قبل از هر چیزی باید بگوییم که نخود فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین C. است.

دوستدار قلب است و بسیار کم کالری و کم چربی است در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند غلاف نخود فرنگی مرغوب به رنگ سبز تیره است دانه‌های آن کاملاً گرد و به رنگ سبز چمنی است.

نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، اما اگه می‌خواهید رنگ سبز نخود فرنگی حفظ شود بهتر است ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید بعد نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند آن‌ها را آبکش کنید.

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

۵. نکات مربوط به سس مایونز

سس مایونز کالری بسیار بالایی دارد و چاق کننده است بنابراین باید به میزان محدود به مصرف برسد لذا سس مایونز را حساب شده و مشخص اضافه کنید اگر طعم خامه را نمی‌پسندید می‌توانید آن را حذف کنید، چون طعم دهنده اصلی این سالاد سس مایونز است.

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده‌ای می‌پرسند می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

طرز تهیه سالاد اندونزی

۱. ابتدا کلم را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید آن را تمیز بشویید سپس به صورت رشته‌ای نازک آن را برش بزنید. برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاید و در نهایت سالاد زیبایی داشته باشید ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم برگ را جدا کنید سپس دور تا دور مغز کلم را با چاقویی تیز برش بزنید.

سپس مغز کلم را خارج کنید در مرحله بعد برگ‌های کلم را جدا کنید کلم برگ را به صورت لوله‌ای بپیچانید و آن را خرد کنید بدین ترتیب برش‌هایی هم اندازه و زیبا خواهید داشت.

۲. در ادامه هویج‌ها را هم تمیز بشویید پوست آن را بگیرید و همانند کلم به صورت نوار‌های نازک طولی و رشته‌ای برش بزنید همچنین می‌توانید هویج‌ها را با رنده درشت رنده کنید.

۳. خیار شور و کالباس را هم به صورت نواری خرد کنید اگر خواستید به جای کالباس از مرغ استفاده کنید سینه مرغ را با پیاز، هویج، کرفس، نمک، زردچوبه و استاک مرغ بپزید بعد از پخت آن را ریش ریش کنید.

۴. در نهایت همه مواد را در ظرف مناسب با هم مخلوط کنید سپس سس مایونز + خامه + نمک + فلفل + آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید. سالاد را حداقل ۳ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها کاملا به خرد هم بروند. به این نکته توجه داشته باشید که هر قدر میزان استراحت سالاد در یخچال بیشتر باشد در نهایت سالاد خوشمزه تری خواهید داشت.

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

سالاد اندونزی قالبی

۱. اگر می‌خواهید این سالاد را به صورت قالبی سرو کنید اول باید در نظر داشته باشید که باید سالاد کمی سفت‌تر از حالت معمولی باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید البته اگر مواد را طبق دستور داده شده اضافه کنید نیازی به تغییر در میزان سس نیست، اما ممکن است خیلی از افراد دوست داشته باشند سالادی که میل می‌کنند نسبتا پر سس باشد لذا اگر جزء این دسته از افراد هستید در ابتدا سس را کمتر بریزید سپس وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بیشتری بزنید.

۲. در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

۳. پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

۴. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد قالب را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج شود سپس کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

طرز تهیه‌ی سالاد اندونزی؛ سالادی ساده و مجلسی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی سنگینه من که یبار درست کردم دیگه درست نکردم

    • بدون نام

      عاشق همچین سالادایی ام

    • بدون نام

      من زیاد درست میکنم، خیلی دوست دارم

      پاسخ ها

      • دریا

        آره طعمش عالیه

    • zahraaa

      عالیه اما یه خورده سنگینه

    • هاله

      منم درست می کنم خیلی خوشمزست البته بدون کالباس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج