جاباما
۱۲۵۸۴۳۴
۳ نظر
۵۵۰۳
۳ نظر
۵۵۰۳
پ

اولتیماتوم دردسرساز برای کسب‌وکارهای اینترنتی

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت یا همان «شاپرک» که متولی شبکه پرداخت کشور محسوب می‌شود، به‌تازگی در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های پرداخت‌یار گفته است درگاه پرداخت کسب‌وکارهای اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد از ۲۴ آبان، یعنی سه روز دیگر، از طرف خود شاپرک قطع خواهد شد.

ارز دیجیتال: شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت یا همان «شاپرک» که متولی شبکه پرداخت کشور محسوب می‌شود، به‌تازگی در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های پرداخت‌یار گفته است درگاه پرداخت کسب‌وکارهای اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد از ۲۴ آبان، یعنی سه روز دیگر، از طرف خود شاپرک قطع خواهد شد.

این در حالی است که وضعیت قانونی صرافی‌های ارز دیجیتال هنوز در کشور مشخص نشده است و این پلتفرم‌ها مانند گذشته امکان دریافت اینماد ندارند.

اولتیماتوم دردسرساز برای کسب‌وکارهای اینترنتی

شاپرک در نامه خود گفته است: به اطلاع می‌رساند از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد در طی ۶ هفته از تاریخ فوق، راساً از سوی شرکت شاپرک غیرفعال خواهد گردید و مسئولیت هرگونه اختلال و تبعات ناشی از آن بر عهده آن شرکت خواهد بود.

شاپرک حدود یک سال پیش نیز داشتن اینماد را برای کسب‌وکارهای متقاضی درگاه پرداخت جدید الزامی کرده بود. اکنون اما، با این تصمیم تمامی کسب‌وکارها، از جمله پایانه‌هایی که از قبل و بدون داشتن اینماد درگاه پرداخت دریافت کرده بودند، ملزم به داشتن اینماد برای استفاده از درگاه پرداخت خود و پیشگیری از غیرفعال‌شدن آن توسط شاپرک خواهند بود.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور به‌طور کلی امکان دریافت اینماد را ندارند. از طرفی، طبق دستورالعمل‌های قبلی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در رابطه با فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال، کسب‌‌وکارهای فعال در حوزه‌‌های مالی جدید که تاکنون مقررات‌گذاری برای آنها انجام نشده است، تا زمان تعیین‌تکلیف وضعیت قانونی‌شان، می‌توانند با ثبت دامنه خود در سامانه اینماد و بدون دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، درگاه پرداخت دریافت کنند.

از آنجایی که هنوز مقررات‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های مبادله این دارایی‌ها در کشور صورت نگرفته است، صرافی‌های داخلی نیز قاعدتاً نباید برای داشتن درگاه پرداخت ملزم به ارائه اینماد باشند. با این حال، روشن‌نبودن مقررات و تصمیم نهادهای مسئول در زمینه پرداخت و تجارت الکترونیک، سبب شده است تا وضعیت درگاه پرداخت صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

اولتیماتوم دردسرساز برای کسب‌وکارهای اینترنتی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کدوم اینترنت؟!!!!

    • سالار

      وزیر پست تلگراف و تلفن جناب آقاب دکتر زارع پور کمر همت بسته کل کسب و کارای مجازی رو نابود کنه

    • حدیث

      وصل کندددددددددد حداااقل وات سااپ رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج