۱۱۲۳۶۲۱
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

شربت توت‌فرنگی تازه یکی از آن شربت‌های پرکاربرد است که هم می‌توان آن را به صورت نوشیدنی استفاده کرد و هم روی انواع دسرها، پنکیک‌ها و کیک‌های خانگی استفاده کرد.

مجله قرمز: شربت توت فرنگی تازه یکی از آن شربت‌های پرکاربرد است که هم می‌توان آن را به صورت نوشیدنی استفاده کرد و هم روی انواع دسرها، پنکیک‌ها و کیک‌های خانگی استفاده کرد. این شربت خوشمزه علاوه بر طعم و بوی عالی، قند کمتری هم نسبت به بسیاری از شربت‌ها دارد.

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

به هنگام هوای گرم، تمایل به خوردن شربت و دسر‌های خنک بیشتر می‌شود. شربت لیموناد یکی از اولین گزینه‌های انتخابی اکثر ماست، اما خوردن شربت‌های میوه‌ای دیگر مثل توت فرنگی و آلبالو هم خالی از لطف نیستند. به خصوص که در فصل توت فرنگی هم به سر می‌بریم.

همانطور که قبلا گفته شد توت فرنگی یکی از آن میوه‌های کم قند و خوش عطری ست که خواص بسیاری دارد. از این میوه خوش رنگ و بو علاوه بر استفاده مستقیم، استفاده‌های غیر مستقیم بسیاری می‌شود مثل طعم دهی به انواع دارو‌ها و وسایل بهداشتی مثل شامپو و صابون تا استفاده از اسانس آن در صنعت عطرسازی و اخیرا هم که روسیه واکسن کرونا با طعم توت فرنگی را روانه بازار کرده است؛ بنابراین موارد مصرف توت فرنگی تنها منحصر به خوراکی و آدامس‌های خوش طعم نمی‌شود.

اغلب ما تصورمان نسبت به شربت توت فرنگی، شربتی کاملا صاف و کمی غلیظ است که با افزودن آب به آن، به صورت یک نوشیدنی گوارا در می‌آید، در صورتی که شربت توت فرنگی با میوه کامل به طوری که پالپ تکه تکه شده در آن کاملا مشخص است، نوع دیگری ست که برای ریختن روی انواع پنکیک و وافل درست می‌شود. ما در زیر هر دو نوع را به شما آموزش خواهیم داد.

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

شربت توت فرنگی

مواد لازم

توت فرنگی: ۱ کیلو

آب: ۴ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

طرز تهیه

توت فرنگی‌ها را تمیز شسته، سپس قسمت بالای آن‌ها را با یک چاقوی باریک با چرخاندن چاقو دور ساقه، جدا کرده و ساقه را دور بریزید.

توت فرنگی‌ها را به تکه‌های کوچکتر خرد کنید.

تکه‌های توت فرنگی را داخل قابلمه‌ای متوسط بریزید.

۴ پیمانه آب را روی آن بریزید و بگذارید روی گاز تا به جوش اید. حرارت را کاهش دهید تا به حالت قل آرام دربیاید و بگذارید توت فرنگی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. کف روی ان را بگیرید و دور بریزید.

بعد از ۲۰ دقیقه، توت فرنگی‌ها بیشتر رنگشان را از دست می‌دهند و آب باید به رنگ صورتی مایل به قرمز دربیاید. قابلمه را از روی حرارت بردارید.

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

با استفاده از یک الک ریز، تکه‌های توت فرنگی را از شربت جدا کنید و شربت را داخل ظرف دیگری خالی کنید. قطعات جامد توت فرنگی را به منظور جدا کردن آب بیشتر، فشار ندهید انجام دادن‌ این کار باعث کدر شدن رنگ شربت می‌شود.

وقتی مایع توت فرنگی جدا شد، تکه‌های توت فرنگی را دور ریخته یا داخل شیرینی بریزید. ۲ پیمانه شکر به مایع توت فرنگی اضافه کنید. آن را روی گاز گذاشته و بگذارید بجوشد، مرتب به هم بزنید تا شکر داخل شربت حل شود. بگذارید شربت توت فرنگی به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم باشد تا شکر به طور کامل حل شود. هر گونه کفی که روی آن ظاهر می‌شود، با کفگیر بردارید و دور بریزید.

آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کاملا خنک شود. شربت توت فرنگی به دست آمده را داخل ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و کاملا درب آن را ببندید. این شربت را می‌توان به مدت چند هفته در یخچال نگهداری کرد.

نکته: اگر به دنبال شربتی غلیظتر برای پنکیک یا وافل هستید، می‌توانید آن را چند دقیقه بیشتر بجوشانید تا حجم مایع آن کم شود و غلیظتر شود. غلظت موجود برای تهیه نوشیدنی خوب است.

شربت توت فرنگی مخصوص وافل و پنکیک

احتمالا موقع تماشای تصاویر پنکیک‌ها در اینترنت، نمونه‌هایی را مشاهده کردید که آغشته به شربت توت فرنگی هستند درحالی که قطعات توت فرنگی هم روی آن‌ها به عنوان تزئین قرار دارد. این نوع شربت توت فرنگی برای تزئین درست می‌شود و قطعات جامد توت فرنگی در آن، دور ریخته نمی‌شود و از غلیظ کننده هم استفاده می‌شود. این روش به صرفه‌تر نیز هست.

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

مواد لازم

توت فرنگی: ۱ کیلو (تکه تکه شده)

آب لیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۶ تا ۸ قاشق غذاخوری

آب: ۴ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری (۱۰ گرم)

طرز تهیه

داخل قابلمه‌ای بزرگ، توت فرنگی، آب لیمو، شکر و ۲ قاشق غذاخوری آب را ریخته و بگذارید روی حرارت متوسط به بالا بجوشد، مرتب بهم بزنید.

حرارت را کمی کاهش داده و بگذارید تا بجوشید تا زمانی که آب توت فرنگی‌ها خارج شود و توت فرنگی‌ها نرم شوند، حدود ۶ تا ۸ دقیقه و همزمان مرتب بهم بزنید.

داخل یک کاسه کوچک، ۲ قاشق باقیمانده آب و نشاسته ذرت را بهم بزنید تا زمانی که یکدست شود. مخلوط نشاسته ذرت را داخل مخلوط توت فرنگی بریزید و بگذارید بجوشد، تا یک دقیقه مرتب بهم بزنید.

آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. داخل ظرفی دردار ریخته و به مدت ۳ روز بگذارید نگه دارید. خلی ساده خیلی عالی!

شربت توت‌فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر

نکات مهم

برای اینکه طعم بهتری داشته باشد از توت فرنگی تازه استفاده کنید، اما اگر در فصل توت فرنگی نیستید، از توت فرنگی یخ زده هم می‌توان استفاده کرد.

اگر می‌خواهید یک شربت صاف و یکدست داشته باشید، می‌توانید محتویات قابلمه را پس از پخته شدن، داخل مخلوط کن بریزید. موقع پوره کردن، یک حوله آشپزخانه را روی درب مخلوط کن بریزید تا محتویات آن بیرون نریزید. بعد آن را از الکی ریز رد کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Haj

      خیییلی خوشمزس.
      ما خودمون توت فرنگی کاریم، خییلی خوب و خوشمزس. به علاوه ی شربت و مربا ی توت فرنگی، لواشک توت فرنگی هم خوبه.

    • بدون نام

      بسیارخوش رنگ و خوش طعم وگوارا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج