۱۳۹۵۲۰۰
۲۰۴۳
۲۰۴۳
پ

اسنک مرغ و سیب زمینی، یک فست فود خانگی خوشمزه

اسنک مرغ و سیب زمینی یکی از انواع فست فودهای خوشمزه است که می‌توانید آن را با روشی ساده و سالم در منزل تهیه کنید.

فرارو: امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود.

اسنک مرغ و سیب زمینی، یک فست فود خانگی خوشمزه

در این میان سوخاری‌ها یکی از انواع محبوب فست فود‌ها هستند که طرفداران زیادی دارند. اسنک مرغ و سیب زمینی نوعی سیب زمینی بسیار ترد و سوخاری و بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. اسنک مرغ و سیب زمینی از آنجا که دارای مرغ پخته و سیب زمینی در ترکیباتش است و در منزل تهیه می‌شود، برای کودکانی که دوست دارند مدام از غذا‌های فست فودی بازاری استفاده کنند، گزینه مناسبی است. این اسنک از ترکیب سیب زمینی و مرغ پخته با آرد ذرت و ادویه‌های طعم دهنده مانند پودر سیر تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه است. اگر دوست دارید این اسنک خوشمزه و خیلی راحت را با روشی ساده در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی آبپز: ۲ عدد
سینه مرغ پخته و خرد شده: ۱ پیمانه
آرد ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این اسنک خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌های آبپز را خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس سینه مرغ پخته و پوره شده را همراه با آرد ذرت، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به آن اضافه کنید و با دست همه مواد را خوب ورز بدهید تا یک خمیر یک دست حاصل شود. خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و مواد را داخل کیسه پهن کنید و با کف دست مواد را خوب صاف کنید. حالا کیسه را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خمیر سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از این مدت زمان خمیر را از فریزر خارج کنید و از روی کیسه کمی وردنه بکشید تا خمیر صاف شود. حالا با چاقو کیسه را پاره کنید و خمیر را بیرون بیاورید و روی میز کار قرار بدهید. کمی آرد ذرت روی خمیر بپاشید و با چاقو به اندازه ۵ سانت یا بزرگتر به صورت نواری خمیر را برش بزنید. یک ماهی تابه روی اجاق گاز بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید تا روغن داغ شود. حالا هر دو طرف اسنک‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و بعد آن‌ها را روی دستمال مخصوص جذب روغن بچینید تا روغن اضافه‌اش کشیده شود. در این مرحله اسنک مرغ و سیب زمینی خوشمزه شما آماده است که می‌توانید آن را با هر نوع سسی که دوست دارید، میل کنید. نوش جان.

نکته مهم

۱ ـ توجه داشته باشید که آرد ذرت متفاوت از نشاسته ذرت است. نشاسته ذرت عامل غلظت است و برای تهیه انواع دسر‌ها و غذا‌های غلیظ از آن استفاده می‌شود و رنگ سفیدی شبیه به آرد گندم دارد و وقتی مقداری از آن را بین دو انگشتتان مالش می‌دهید، ذرات ریزی را احساس می‌کنید. اما آرد ذرت عامل غلظت نیست و برای انسجام از آن استفاده می‌شود که رنگ مایل به زرد دارد؛ بنابراین هنگام خرید به این نکات توجه کنید تا آرد ذرت را به جای نشاسته ذرت خریداری نکنید؛ زیرا کاربرد این دو با هم متفاوت است.

۲ ـ برای درست کردن این اسنک سعی کنید از سینه مرغ یا فیله مرغ به جای قسمت‌های دیگر مرغ استفاده کنید.

۳ ـ اگر آرد ذرت در منزل ندارید، می‌توانید به جای آن از آرد سوخاری ساده استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج