۲۰۵۸۸۰
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

شیرینی هایی که میتوانید به خوبی قنادها درست کنید

شیرینی های نقلی خانگی (۴)

كره را با پودر قند در كاسه‌اي ريخته و با همزن برقي به مدت هفت دقيقه هم بزنيد. در كاسه‌اي ديگر زرده‌هاي تخم‌مرغ را با وانيل مخلوط كرده و با همزن خوب هم بزنيد تا كرم‌رنگ و يكدست بشود.آرد را الك كرده و كنار بگذاريد.

شیرینی های نقلی خانگی (4)
مجله آشپزی مثبت:

مطالب مرتبط:


شیرینی اتریشی

شیرینی های نقلی خانگی (4)

مواد لازم :

  • ۲۰۰ گرم كره
  • ۸۰ گرم پودر قند
  • /۱ ق‌چ وانيل
  • ۴ عدد زرده تخم‌مرغ، ۲۵۰ گرم آرد
  • ۵۰ گرم شكلات تخته‌اي
  • ۵۰ گرم پودر نارگيل

طرز تهیه:

۱. كره را با پودر قند در كاسه‌اي ريخته و با همزن برقي به مدت هفت دقيقه هم بزنيد.

۲. در كاسه‌اي ديگر زرده‌هاي تخم‌مرغ را با وانيل مخلوط كرده و با همزن خوب هم بزنيد تا كرم‌رنگ و يكدست بشود.آرد را الك كرده و كناري بگذاريد. تخم‌مرغ زده‌شده را به كره و پودر قند اضافه كنيد و آنها را با ليسك (قاشق مخصوص شيريني‌پزي) خوب مخلوط كنيد.

۳. حالا آرد را كم‌كم به مواد اضافه و خوب با آنها مخلوط كنيد تا خمير يكدستي داشته باشيد. فر را با درجه حرارت ۱۲۵ درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. سيني فر را آماده كنيد و شيريني‌ها را در آن بچينيد.

۴. خمير آماده‌شده را در قيف با ماسوره شكوفه ريخته و با فشار دست خمير را بيرون آوريد. اندازه هر شيريني به طول چهار سانتي‌متر مناسب است. البته شكل و فرم شيريني به دلخواه شماست. در اينجا شيريني با همان فرم شكوفه‌اي به صورت مستطيل است. شيريني‌هاي كوچك انگشتي‌شكل را روي سيني فر با فاصله بچينيد.

۵. وقتي تمام خمير را به شكل شيريني روي سيني گذاشتيد، سيني را در طبقه وسط فر قرار دهید و ۲۰ دقيقه صبر كنيد تا شيريني‌ها بپزند. بعد از پخت سيني را از فر درآوريد و صبر كنيد تا شيريني‌ها خنك شوند. در اين فاصله شكلات تخته‌اي را خرد كرده و روي حرارت غيرمستقيم (مانند بخار كتري) آب كنيد. شيريني‌هاي آماده و خنك‌شده را برداشته و يك طرف آنها را در شكلات فرو ببريد تا شكلاتي شوند، بعد روي آنها پودر نارگيل بپاشيد.

شيريني كره‌اي بادامي

شیرینی های نقلی خانگی (4)

مواد لازم :

  • ۲۵۰ گرم آرد سفيد
  • ۲۰۰ گرم كره
  • ۷۰ گرم مغز بادام چرخ شده
  • ۷۰ گرم پودر قند

طرز تهیه:

1. كره را در دماي اتاق قرار دهيد تا نرم شود. سپس با همزن آن را بزنيد. پس از آن پودر قند را اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد.

2. آرد و بادام را اضافه كرده و اين‌بار با دست شروع به مخلوط كردن كنيد. به همين راحتي مايه خمير اين شيريني آماده است. فقط كافي است آن را در قيف مخصوص ريخته و به شكل دلخواه روي سيني فر بچينيد. سپس با خلال بادام روي آنها را هم تزیين كنيد.

3. سيني حاوي شيريني‌ها را به مدت 15 دقيقه در فر اجاق گاز كه از قبل با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم شده است حرارت دهيد تا سطح زير شيريني‌ها كمي طلايي رنگ شود.اگر احساس كرديد اين دما زياد است مي‌توانيد آن را به 150 درجه سانتي‌گراد هم كاهش دهيد.

نارگيلي مغزدار

شیرینی های نقلی خانگی (4)

مواد لازم :

  • ۲ پيمانه پودر نارگيل
  • ۱ پيمانه پودر قند
  • ۲ ق س كره
  • ۳ ق س خامه
  • ۳ ق س شير
  • چند عدد مغز دلخواه خرد شده
  • مقداري كنجد و پودر گردو يا پودر پسته براي تزیين

طرز تهیه:

1. در ظرفي پودر نارگيل، پودر قند، كره وخامه را ريخته و با هم مخلوط كنيد. شير را هم به ظرف افزوده و خوب همه مواد را با هم تركيب كنيد.

2. حالا اين ظرف را روي بخاركتري بگذاريد تا به روش بن‌ماري (حرارت غيرمستقيم) كره آب شود و دائم هم بزنيد تا همه مواد با همديگر مخلوط شده و خميري يكدست داشته باشيد. ظرف را برداريد تا مخلوط كمي از حرارت بيفتد.حالا مقداري از آن را برداشته (به اندازه يك گردو يا كمتر) در كف دست به شكل توپ درآوريد.

3. يك يا چند تكه مغز به دلخواه خود در مركز شيريني فرو كنيد و دوباره با دست به شيريني شكل توپ بدهيد و گرد كنيد. حالا اين شيريني را در پودر گردو ، پسته يا كنجد بغلتانيد و شيريني آماده‌شده را در صورت دلخواه در كپسول‌هاي كاغذي كوچك بگذاريد و سرو كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج