adexo3
۲۳۵۵۷۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

آخ جون پاناکوتا!

آشپزی مردانه!

ما مردها عاشق شیرینی و شکلاتیم. مخصوصاً بعد از یک شام چرب و چیل یه ظرف دسر شکلاتی بزرگ و هیجان‌انگیز شادی شبمون رو تکمیل می کنه. واسه همینم هست که می خوام بهتون دسر شکلاتی پاناکوتا رو آموزش بدم.

آشپزی مردانه!
مجله آشپزی مثبت: ما مردها عاشق شیرینی و شکلاتیم. مخصوصاً بعد از یک شام چرب و چیل یه ظرف دسر شکلاتی بزرگ و هیجان‌انگیز شادی شبمون رو تکمیل می کنه. واسه همینم هست که می خوام بهتون دسر شکلاتی پاناکوتا رو آموزش بدم.

یه دسر خوشگل و خوشمزه که وقتی از یخچال بیاریش بیرون همه دندوناشون می ریزه. همینه دیگه تو دسر درست کردن هم باید سرآمد باشی؛ یعنی می خوام این دسر رو طوری درست کنی که بهت لقب سوپر قناد بدنا. پس بزن بریم دسر سازی. اونم با شکلات.

آشپزی مردانه!

مواد لازم برای ۲ نفر

  • ۳۰۰ میلی‌لیتر خامه
  • ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر
  • ۱۰۰ گرم شکلات تخته‌ای
  • ۸۰ گرم شکر
  • ۱ ق چ وانیل
  • ۲ ق م پودر ژلاتین

طرز تهیه:

1. اول‌ازهمه یه ظرف مناسب بذار روی گاز. خامه و شیر رو بریز توش و باهم مخلوط‌کن. باید خوب هم بزنی تا خامه قشنگ تو شیر حل بشه.

2. ‌ حالا همین‌طور که شیر و خامه دارن تو هم می جوشن، شکر رو هم اضافه کن و با یک قاشق چوبی هم بزن. باید مدام و مدام هم بزنی تا شکر حل بشه.

3. ‌ روش بن ماری رو که بلدی. همون حرارت غیرمستقیم و اینا. پودر ژلاتین رو با کمی آب سرد روی حرارت غیرمستقیم حل کن و بذار کنار. حواست باشه تو یه ظرف دیگه ها. به ظرف شیر و خامه‌کاری نداشته باشی ها.

4. خب حالا برو سراغ شیر و خامه تا وقتی دیدی به جوش اومد سریع از روی حرارت برش دار و بذارش کنار تا یه کم خنک بشه. یه کم ها. یخ نزنه یه وقت.

5. ‌ حالا شکلات تخته‌ای رو به شیر و خامه اضافه کن و اونقدر بزن تا اثری از تخته‌های شکلات نباشه و کلاً با شیر یکی شده باشه.

6. ‌ حالا وانیلتو بریز تو ژلاتین و خوب هم بزن تا باهم یکی بشن و دست‌به‌دست هم بدن. بعدش ژلاتین رو که خیلی منتظره، بریز تو شیر و خامه و شکلات.

7. ‌ از این ظرفای جینگیلی مستونی هستن، ازون قشنگا که واسه ژله ازش استفاده می کنن. حالا همه موادتو بریز تو اون ظرف قشنگا. اگه نداری هم برو بخر. بدو. بعد که موادتو ریختی تو ظرف قشنگ باید بذاریشون تو یخچال. فریزر نه، فقط یخچال. 5 ساعت هم کافیه. باید بذاری خوب خودشو بگیره. همچین که خودشو گرفت ظرفو از یخچال بیار بیرون تا خیلی هم خودشو نگیره برات. بعد با چاقو دور ظرفو جدا کن و یک بشقاب بذار روی ظرفو عملیات برعکس کنون رو انجام بده و دسرتو تحویل بگیر.

8. ‌ حالا با هر میوه‌ای که داری یا پودر قهوه یا خامه روی دسرتو تزیین کن و بذار جلوی مهمون. به چشماشونم نگاه کن. اوه اوه. کی باورش میشه؟ پاناکوتا! ایول.

نکته

اگر قهوه دوست داری یک قاشق چای خوری قهوه همون اول بریز تو شیر و خامه که دارن می جوشن. طعمش خیلی بی نظیر میشه.

نکته

اگه مهمونات اهل کالری و کالری بازی هستن به جای شکلات پر کالری از شکلات تلخ استفاده کن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گلنا

      فوق العاده بود.. فقط همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج