جاباما
۲۷۶۰۲۹
۱ نظر
۵۰۶۲
۱ نظر
۵۰۶۲
پ

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

۹ دسر گرم فوق العاده را به شما معرفی می کنیم تا در این روزهای سرد زمستانی لحظات گرم تر و لذتبخش تری را در کنار خانواده خود تجربه کنید.

وب سایت لاپلاس: 9 دسر گرم فوق العاده را به شما معرفی می کنیم تا در این روزهای سرد زمستانی لحظات گرم تر و لذتبخش تری را در کنار خانواده خود تجربه کنید.

كيك فنجاني پنج دقيقه‌اي

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

۳۵ گرم آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات، كمي نمك و یک و يك‌دوم قاشق غذاخوري شكر قهوه‌اي را با هم مخلوط كنيد. در كاسه‌اي ديگر یک عدد تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوري شير، یک قاشق غذاخوري كره و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري وانيل را مخلوط كنيد، سپس مواد خشك را به مواد ‌تر اضافه كنيد، آن را در يك ماگ ۵۰۰ ميلي ليتري بريزيد و براي ۷۰ تا ۹۰ ثانيه در مايكروفر با درجه بالا بگذاريد تا كيك بالا بيايد و پخته شود.


پودينگ ليمويي

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

فر را روي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. ۱۵۰ گرم كره، دو قاشق چاي‌خوري رنده پوست ليمو، يك‌سوم پيمانه آب ليمو، یک و نيم پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، يك و نيم پيمانه شير و چهار زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد. سفيده‌ها را با همزن برقي بزنيد و آرام به مخلوط بالا اضافه كنيد. خمير به دست آمده را در ظروف مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي ۲۵ تا ۳۰ دقيقه داخل فر بپزيد تا طلايي شود.


فوندانت شكلات داغ

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

فر را روي دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. ۱۲۵ گرم شكلات تلخ همراه ۱۵۰ گرم كره را با روش بن‌ماري آب كنيد. با همزن برقي سه تخم‌مرغ و نصف پيمانه شكر قهوه‌اي را بزنيد تا پف كند. يك‌سوم پيمانه آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات و مايع شكلات آب‌شده را با تخم‌مرغ زده شده مخلوط كنيد. فوندانت را براي ۱۰ تا ۱۲ دقيقه بپزيد.


فاستر موز

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

دو قاشق غذاخوري كره را همراه نصف پيمانه شكر قهوه‌اي و يك‌چهارم پيمانه شربت افرا براي چهار تا شش دقيقه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي شود. سه عدد موز را به اندازه دلخواه خرد كنيد و به مخلوط بالا اضافه كنيد. اجازه دهيد براي یک تا دو دقيقه بپزد تا طلايي شود. یک اسكوپ بستني وانيلي را در كاسه بريزيد و به آن موز و سس كاراملي اضافه كنيد.


كاسترد كارامل

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

سه‌چهارم پيمانه شكر را در يك قابلمه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي و طلايي شود. كارامل را ته ظرف‌ها بريزيد. در يك كاسه شش عدد تخم‌مرغ، سه پيمانه شير، دو قاشق غذاخوري اسانس وانيل و سه‌چهارم پيمانه شكر را مخلوط كنيد و آن را در ظرف‌ها روي شكر كاراملي‌شده بريزيد. اين دسر را به روش بن‌ماري در حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد داخل فر براي ۴۰ تا ۴۵ دقيقه بپزيد.


پودينگ عسل و برنج

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

سه و يك‌دوم پيمانه شير را با نصف پيمانه برنج، دو قاشق غذاخوري شكر، یک قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل و كمي نمك بجوشانيد، سپس شعله را كم كنيد و براي ۲۰ تا ۲۵ دقيقه مخلوط را هم بزنيد تا برنج نرم و مايع جذب آن شود. ظرف را از روي شعله ‌برداريد و يك‌چهارم پيمانه شير و سه قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد، سپس دسر را در ظرف‌هاي مورد نظر ريخته و با عسل سرو كنيد.


كيك سيب داغ

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

دو پيمانه سيب خردشده را با یک پيمانه شكر مخلوط كنيد و كنار بگذاريد. ۱۰۰ گرم كره را آب كنيد. یک پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، دو قاشق چاي‌خوري بكينگ پودر، یک قاشق چاي‌خوري دارچين و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري نمك را با هم مخلوط كنيد. سه‌چهارم پيمانه شير و یک عدد تخم‌مرغ را با هم بزنيد و بعد مواد ‌تر و خشك را مخلوط كنيد و در ظرف مورد نظر بريزيد، سپس سيب‌ها و كره را روي خمير بريزيد و آن را در دماي ۱۶۰ درجه سانتي‌گراد براي ۵۰ تا ۶۰ دقيقه بپزيد.


گلابي داغ كاراملي

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

چهار عدد گلابي را نصف كنيد و هسته‌هايش را در بياوريد، سپس آنها را در سيني چرب‌شده فر بچينيد. در يك قابلمه كوچك دو سوم پيمانه آب و يك‌چهارم پيمانه عسل را مخلوط كنيد و براي سه دقيقه بجوشانيد، سپس آن را روي گلابي‌ها بريزيد. در مرحله بعد روي آنها دارچين، پودر ميخك، پودر هل و شكر بپاشيد و اجازه دهيد در دماي ۲۰۰ درجه سانتي‌گراد براي ۴۵ تا ۵۵ دقيقه بپزند. گلابي‌هاي داغ را همراه خامه يا بستني سرو كنيد.


كرم بروله

دسرهای گرم برای روزهای سرد!

فر را روي دماي ۱۶۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. یک فنجان خامه را در مايكروفر با حرارت متوسط گرم كرده و بعد يك و نيم قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل به آن اضافه كنيد. پنج زرده تخم‌مرغ و يك‌سوم فنجان شكر را با همزن برقي مخلوط كرده، سپس خامه گرم را به آن اضافه كنيد. مخلوط به دست آمده را در ظرف‌هاي مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي نيم ساعت در فر بپزيد، سپس روي آنها را با شكر قهوه‌اي بپوشانيد و اين بار سه دقيقه شعله بالايي فر را روشن كنيد تا روي دسر قهوه‌اي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون دسر های خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج