جاباما
۳۵۱۸۹۵
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

كتلت من درآوردیِ بادمجان و سويا

یکی از انواع غذاهایی که از تنوع خیلی زیادی برخوردارند، دسته کتلت ها هستند. همچنین کتلت ها در خانواده غذاهای من درآوردی هم قرار می گیرند، به جرات می توان گفت که هر خانمی توانایی خلق یک نوع کتلت جدید را دارد. در این مطلب طرز تهیه کتلت بادمجان و سویا را به شما آموزش داده ایم.

مجله آشپزی مثبت - مريم دروديان: یکی از انواع غذاهایی که از تنوع خیلی زیادی برخوردارند، دسته کتلت ها هستند. همچنین کتلت ها در خانواده غذاهای من درآوردی هم قرار می گیرند، به جرات می توان گفت که هر خانمی توانایی خلق یک نوع کتلت جدید را دارد. در این مطلب طرز تهیه کتلت بادمجان و سویا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم:

  • ۲ عدد بادمجان
  • ۲ پيمانه سويا
  • ۱ پيمانه نخود آشي
  • ۵ شاخه پيازچه
  • ۱ عدد پياز كوچك
  • نمك و فلفل به ميزان لازم
  • ۲ عدد تخم‌مرغ
  • ۱ ق‌چ دارچين
  • روغن براي سرخ كردن به مقدار لازم

كتلت من درآوردیِ بادمجان و سويا

طرز تهیه:

۱. بادمجان‌ها را پوست كنده و بشوييد. حالا يك كاسه را از آب و مقداري نمك پر كرده و بادمجان‌ها را به مدت ۲۰ دقيقه در آب نمك بگذاريد تا تلخي آنها گرفته شود. پياز را هم پوست كنده بشوييد.

۲. نخود را در كاسه‌اي پر از آب به مدت ۳ تا ۴ ساعت خيس كنيد. چند بار در اين فاصله آب نخود را خالي كنيد و دوباره آب سرد روي آنها بريزيد. پيازچه‌ها را شسته و تميز كناري بگذاريد.

۳. سويا را در كاسه‌اي بزرگ ريخته، روي آن به اندازه چهار پنج پيمانه آب بريزيد و صبر كنيد تا سوياها، به خود آب جذب كنند. بعد از ۲۰ دقيقه آنها را در آبكش بريزيد و يك بار آب سرد از روي سوياها رد كنيد.

۴. حالا سوياها را در مشت فشار دهيد تا آب آنها با فشار دست‌تان بيرون بيايد و كم آب و خشك شوند. بادمجان‌ها را هم از آب بيرون آورده و با دستمال تميز خشك كنيد.نخود را هم بعد از خيس خوردن از آب بيرون آورده و همراه با سويا، بادمجان، پياز و پيازچه در چرخ گوشت يا غذاساز ريخته و خوب چرخ كنيد.

۵. مواد چرخ‌شده را در كاسه‌اي ريخته، نمك، فلفل و دارچين را هم اضافه كرده و با مواد خوب مخلوط كنيد. حالا تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد و به مواد اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا مايه كتلت آماده شود.

۶. در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. از مايه كتلت مقداري برداريد و در كف دست شكل دهيد و به آرامي در روغن داغ بگذاريد تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن يك طرف، طرف ديگر را سرخ كنيد. همه مايه كتلت را به همين روش در روغن سرخ كنيد و بعد در ظرف مورد نظر چيده و با سبزيجات دلخواه تزئين و سرو كنيد.

يه‌جور ديگه

مي‌توانيد مايه كتلت را در قالب هم بريزيد و كتلت‌هاي شكل‌دار قالبي درست كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج