جاباما
۷۱۶۸۷۱
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگر‌های آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگر‌ها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

وب سایت سر آشپز پاپیون: زمانی بود وقتی هوس خوردن بعضی از غذاها که به سرمان می‌زد باید ماشین را آتش می‌کردیم و راه می‌افتادیم به سمت آن رستورانی که در پخت آن غذای خاص تخصص داشت. حالا همه چیز فرق کرده. تخصص وارد خانه‌های ما شده است. باور ندارید؟

به عنوان مثال همین درست کردن همبرگر؛ از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگرهای آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگرها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

11) برگر سیب زمینی و عدس

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

یک پیمانه عدس را بپزید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود، سپس آن را خوب له کنید. دو عدد سیب‌زمینی را بپزید، پوست بگیرید و له کنید. عدس پخته و سیب زمینی‌های له‌شده را همراه با سیصد گرم گوشت قرمز چرخ‌کرده داخل ظرفی بریزید.

یک عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، یک حبه سیر له‌شده، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره، دو قاشق سوپ‌خوری گشنیز خردشده، دو قاشق سوپ‌خوری نعنای خردشده، نصف پیمانه پنیر فتای ریز خردشده، دو عدد تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه برگر آماده شود. مقداری از مخلوط را بردارید و گرد کنید، سپس آن را فشار دهید تا شبیه برگر شود. هر تعداد که می‌شود برگرها را به همین شکل آماده کنید.

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس دو طرف برگر‌ها را داخل آن سرخ کنید. برگرهای آماده را داخل نان‌های همبرگری قرار دهید و همراه با سس باربکیو و سبزیجات مورد علاقه‌تان سرو کنید.

12 ) سویا برگر پنیری

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

چهارصد و پنجاه گرم سویا را حدود یک ساعت خیس کنید، سپس داخل سبدی بریزید. وقتی کاملا خشک شدند آن‌ها را چرخ کنید یا داخل غذاساز کاملا له کنید. سویای له‌شده را داخل ظرفی بریزید. دو عدد پیاز رنده‌شده، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر جوز هندی و مقداری نمک و فلفل هم بریزید. یک قاشق سوپ‌خوری ترخون خرد‌شده هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید.

اگر مایه برگر شل بود، مقداری پودر سوخاری اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید. مقداری از مایه را بردارید و روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر به شکل برگر درآورید. هر تعداد که می‌شود برگر‌ها را به همین شکل آماده کنید

برگر‌ها را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید، سپس آن‌ها را داخل تابه در مقداری روغن سرخ کنید. وقتی دو طرف برگر‌ها سرخ شدند، دو ورقه پنیر گودا روی هر کدام از آن‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرهای پنیری را داخل نان همبرگری قرار دهید. چند برگ کاهو و مقداری خیارشور و گوجه‌فرنگی خردشده هم داخل نان بریزید. برگرها را با سس باربکیو سرو کنید.

13 ) برگر تن ماهی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

چهارصد و پنجاه گرم تن ماهی را که از قبل به مدت بیست دقیقه جوشانده‌اید داخل ظرف مناسبی ریز خرد کنید. یک عدد سفیده تخم‌مرغ، سه عدد پیازچه خرد‌شده، دو قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده، یک و نیم قاشق سوپ‌خوری سس سویا، یک قاشق چای‌خوری سس خردل و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود.

مایه را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید. برگرها را روی کباب‌پز، باربکیو یا داخل تابه آماده کنید، سپس آن‌ها را داخل نان‌های همبرگری قرار دهید و همراه با چند برگ کاهو، مقداری خیارشور و گوجه‌فرنگی خردشده سرو کنید. برای این برگر می‌توانید از سس فرانسوی استفاده کنید.

14 ) چیز برگر مکزیکی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

ششصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را داخل ظرفی بریزید. یک عدد تخم‌مرغ، یک‌چهارم پیمانه بلغور ذرت نیمه‌آماده، یک‌چهارم پیمانه پنیر چدار رنده‌شده، سه قاشق سوپ‌خوری فلفل سبز خردشده، یک‌چهارم پیمانه گشنیز خردشده، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر پیاز، یک دوم پیمانه فلفل پاپریکا، یک دوم پیمانه پودر زیره و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مایه را به چهار یا شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید

برگر‌ها را روی کباب‌پز یا باربکیو کباب کنید. آن‌ها را همچنین می‌توانید داخل تابه همراه با مقداری روغن سرخ کنید. وقتی دوطرف برگرها آماده شدند، یک ورقه پنیر چدار یا گودا روی آن‌ها قرار دهید تا کمی آب شوند، سپس آن‌ها را داخل نان همبرگری قرار دهید. یک عدد آووکادو را رنده کنید و روی برگرها بریزید. چند تکه گوجه‌فرنگی و مقداری کاهوی خرد‌شده هم داخل نان قرار دهید. ساندویچ‌ها را با سس موردنظرتان سرو کنید.

15) مینی چیکن برگر زنجبیلی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۳)

دویست گرم فیله مرغ را خرد کنید و داخل غذاساز بریزید. دو حبه سیر خرد‌شده، دو عدد بپیازچه خرد‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری زنجبیل خردشده، یک و یک دوم قاشق چای‌خوری پودر کاری و یک‌چهارم پیمانه گشنیز خرد‌شده را هم داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا خرد شوند. یک عدد سفیده تخم‌ مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مخلوط را داخل ظرفی بریزید و خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. حدود دو قاشق سوپ‌خوری از برگر را بردارید و آن را به شکل برگر کوچک درآورید. با این مقدار ده عدد برگر خواهید داشت. برگرها را داخل روغن سرخ کنید. یک دوم پیمانه سس مایونز را با دو قاشق چای‌خوری رنده پوست لیمو و دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو مخلوط کنید.

نان همبرگری‌های کوچک را آغشته به سس لیمویی کنید، سپس برگر‌ها را داخل نان‌ها قرار دهید. مقداری مخلوط گشنیز و کاهوی خرد شده روی هر برگر قرار دهید، سپس آن‌هارا با بقیه سس سرو کنید.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج