adexo3
۱۰۲۲۶۰۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رمی جمرات با سنگ‌های استریل شده

مراسم رمی جمرات با جمع اندکی از حاجی‌ها، درحالی که ماسک به صورت زده و از یکدیگر فاصله گرفته بودند و از سنگ‌های استریل‌شده استفاده می‌کردند، به پایان رسید.

ایسنا: رمی جمرات یکی از ارکان حج است. زائران پس از احرام بستن و طواف مکه، از شهر خارج می‌شوند تا اعمال حج را در سرزمینی معروف به «مشاعر» ادامه دهند. زائران روز را در صحرای عرفات سپری می‌کنند، شب تا طلوع صبح را در بیابان «مشعر» و صبحگاه به منا می‌روند تا به نمادهای شیطان سنگ بزنند و قربانی دهند.

منا در ۷ کیلومتری شمال شرقی شهر مکه قرار دارد و به بزرگ‌ترین شهر چادر در جهان معروف است. چادرهای این شهر تا سال گذشته جمیعتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر را پوشش داده است. امسال به علت کووید-۱۹ عربستان تصمیم گرفت حج را با جمعیت محدودی از ساکنان مقیم در این کشور برگزار کند. مقامات سعودی گفته‌اند حج با حدود یک هزار نفر برگزار شده است اما منابع خبری این کشور اعلام کرده‌اند تعداد حجاج از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

در منا، سه ستون بزرگ سنگی وجود دارد که نماد شیطان است. حاجی‌ها در روز اول، سنگی که به شیطان بزرگ معروف است را هفت مرتبه سنگ می‌زنند و در روزهای دوم و سوم، به هر سه ستون، سنگ پرتاب می‌کنند. به این مراسم رمی جمرات یا پرتاب سنگ به شیطان می‌گویند که تجدید نمادین از حج حضرت ابراهیم (ع) است. در بین مسلمانان روایت است، منا سرزمینی بود که شیطان بر ابراهیم ظاهر شد و او به فرمان فرشته جبرئیل، برای مقابله با وسوسه نافرمانی از خدا، در این سه نقطه هفت مرتبه به شیطان سنگ زد.

مراسم رمی جمرات سه روز طول می‌کشد اما گاهی برخی زائران روز چهارم هم در جمرات حضور دارند و مراسم پرتاب سنگ را تکرار می‌کنند.

رمی جمرات با سنگ‌های استریل شده

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج