۱۰۲۷۰۷۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فلج اندام؛ عارضه نادر، اما خطرناک کووید ۱۹

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، التهاب و آسیب حاد عروق نخاع و سندروم «گیلن باره» را به عنوان علائم نادر، اما خطرناک ویروس کووید - ۱۹ معرفی کرد.

ایرنا: متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، التهاب و آسیب حاد عروق نخاع و سندروم «گیلن باره» را به عنوان علائم نادر، اما خطرناک ویروس کووید - ۱۹ معرفی کرد.

دکتر فرزاد اشرفی اظهار کرد: بیماری کرونا علاوه بر عوارض سیستم اعصاب مرکزی به صورت سردرد، اختلال بویایی و ‌چشایی، سکته مغزی، سرگیجه و ‌تشنج می تواند باعث آسیب نخاع و در نتیجه فلج موقت یا دایم و حتی پیشرونده اندام ها شود.

وی، اختلال حسی، مشکلات ادراری، ‌جنسی، زخم‌بستر و در موارد شدید پیشرفت ضایعه به سگمان های فوقانی نخاع را از دیگر علائم این بیماری عنوان کرد.

اشرافی افزود: در بیمارستان شهدا دو بیمار آسیب نخاع به دنبال کووید - ۱۹ بستری شدند که علایم بیماری یک مورد به رغم مصرف داروهای مختلف بازگشت نداشت. البته امید است با درمان های توانبخشی و مکمل تا حدودی بهبودی حاصل شود.

وی با بیان اینکه ۲ مورد بیمار دچار گیلن باره نیز به دنبال کووید - ۱۹ در بیمارستان شهدا بستری شدند، توضیح داد: درگیری اعصاب محیطی از اندام‌ تحتانی و ‌پیشرفت به سمت دست‌ها و در مورد شدید درگیری عضلات تنفسی از علایم بیماری گیلن باره است.

این متخصص در باره علت این عارضه توضیح داد: علت واکنش خود ایمنی بدنبال ویروس کرونا و آسیب به اعصاب محیطی است که متاسفانه در یک مورد با پیشرفت سریع درگیری عضلات تنفسی و آسیب به سیستم اتونوم باعث ایست قلبی و فوت بیمار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج