۱۰۴۲۸۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت رئیس‌جمهور آذربایجان از درگیری در قره‌باغ

رئیس‌جمهور آذربایجان در گفت‌وگو با یک رسانه قطری به بیان ریشه‌های درگیری این کشور با ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ پرداخت.

خبرگزاری فارس: «الهام علی‌اُف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در گفت‌وگویی با شبکه خبری «الجزیره» روایت خود از ریشه درگیری‌ها در قره‌باغ را مطرح کرد.

او ارمنستان را علت اصلی بحران قره‌باغ کوهستانی دانست و مدعی شد ایروان به دنبال صلح نیست. رئیس جمهور آذربایجان گفت: «عدم اعمال فشار به ارمنستان برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، دیگر دلیل بحران مذکور است».

رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با الجزیره گفت: «ارمنستان به دنبال اشغال اراضی ما برای همیشه است؛ برای همین این بحران بین دو کشور از مدت‌ها پیش تا به امروز ادامه دارد».

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از یکشنبه این هفته وارد دور جدید از درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی شدند که تا امروز نیز ادامه داشته است. دو طرف یکدیگر را به آغاز جنگ و اعزام نیرو از خارج به منطقه درگیر متهم کرده‌اند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج