جاباما
۱۰۴۷۶۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ترامپ: نمی‌خواهم با رئیس‌جمهور چین صحبت کنم

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه تصریح کرد که تمایل ندارد با رئیس‌جمهور چین صحبت کند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ضمن امتناع از توضیح درباره زمان آخرین مکالمه‌اش با رئیس‌جمهور چین گفت نمی‌خواهد با او صحبت کند.

رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر این، در مصاحبه تلفنی با «فاکس‌بیزنس» ضمن تکرار این ادعا که از هر رئیس‌جمهور دیگر در برابر چین قوی‌تر بوده گفت چنانچه رقیبش، «جو بایدن» در انتخابات پیروز شود، چین آمریکا را تصاحب خواهد کرد. او گفت: «اگر بایدن خوب‌آلو پیروز شود، چین آمریکا را تصاحب خواهد کرد؛ من این روال را برگرداندم و شما این را بهتر از هر کسی می‌دانید.»

ترامپ مدعی شد ۱۰ سال پیش، پیش‌بینی‌ها این بوده که اقتصاد چین در سال ۲۰۱۹ از اقتصاد آمریکا بزرگتر خواهد شد. ترامپ گفت که این اتفاق رخ نداده چون او در انتخابات پیروز شده و روال را تغییر داده است.

ترامپ همچنین ادعا کرد که چین تمایل دارد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی برسد.

او در بخش دیگری از مصاحبه‌اش به سئوالی درباره مبتلا شدنش به بیماری «کووید-۱۹» پاسخ داد.

ترامپ در پاسخ به سئوال مجری فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه آیا از او هر روز تست گرفته می‌شود گفت: «هر روز تست گرفته نمی‌شود، ولی از من زیاد تست می‌گیرند. بعد از آنکه [از بیماری کووید-۱۹] خلاص شدم از من خیلی تست گرفتند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با بیان اینکه پزشک‌ها کارشان را برای درمان او فوق‌العاده انجام داده‌اند بار دیگر مطابق معمول به تبلیغ درباره یک داروی شرکت «ریجنران» پرداخت و از آن تمجید کرد.

ترامپ گفت: «ریجران شرکت فوق‌العاده‌ای است. آنها شگفت‌انگیزند. فکر می‌کنم کمک زیادی به کم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش به حدی در تمجید از داروی این شرکت پیش گرفت که گفت مبتلا شدنش به کرونا لطف خدا بوده تا با این دارو آشنا شود.

در حالی که هنوز درمانی برای ویروس کرونا یافت نشده ترامپ چند روز پیش با انتشار ویدئویی در توئیتر گفت: «: «حالم فوق‌العاده است. عالی هستم. فکر می‌کنم این لطف خدا بود که این بیماری را گرفتم. یک لطف پنهان بود. این بیماری را گرفتم، درباره این دارو شنیدم و گفتم بگذار امتحانش کنم و کاری کرد که باورنکردنی بود، باورنکردنی.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم اگر من به این بیماری مبتلا نشده بودم به این دارو مثل بقیه داروها نگاه می‌کردم ولی واقعاً اثرش عالی بود. می‌خواهم چیزی که من به دست آوردم را به شما هم بدهم. این دارو را برای شما رایگان خواهم کرد و لازم نیست پولی برای آن پرداخت کنید.»

شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده به نظر می‌رسد منظور ترامپ از این دارو محصول شرکت داروسازی «ریجنران» است که در مرحله آزمایش بالینی است و استفاده از آن تأیید نشده است.

رسانه‌های آمریکا پیش از این گزارش داده بودند یکی از داروهایی که برای ترامپ تجویز شده، ترکیبی از پادتن‌های تولیدشده توسط شرکت ریجنران است. تزریق این دارو اعتراض گروهی دیگر از پزشکان را به همراه داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج