جاباما
۱۰۶۵۶۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

امام‌جمعه قم: مقاومت دارای برکات زیادی است

اعرافی، خطیب جمعه قم گفت: ملت بزرگ ایران آگاه به این است که مقاومت در برابر دشمن دارای برکات زیادی است و مسئولان باید باتدبیر مشکلات را برطرف کنند.

پایگاه خبری انتخاب: علیرضا اعرافی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: شناخت رسول خدا(ع) و معصومین(ع) و همچنین محبت نسبت به ائمه (ع) و پیامبر(ص) وظیفه ما است.

وی افزود: علاقه به فضیلت ما را فضیلت مدار کرده و به قله‌ها می‌برد، عقل و دین به ما می‌گوید که علاقه و عشق‌های خود را به سمت فضیلت‌های معنوی و اخلاقی ببریم.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: رسول خدا قطب اصلی و محور و کانون جاذبه قلب‌های انسان‌های پاک است، در روایات آمده است که ایمان واقعی کسی پیدا نمی‌کند مگر اینکه پیامبر(ص) پیش او از خودش محبوب‌تر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش عنوان کرد: باید تلاش کنیم دانشگاه در تراز بالایی باشد چون علم و دانش مظهر اخلاق است، هنگامی‌ که برجستگان دانشگاه را مشاهده می‌کنیم افرادی هستند که به این موضوع دست پیدا کردند.

شهید فخری‌زاده مظهر تعامل حوزه و دانشگاه و علم سودمند

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های شهید فخری‌زاده تصریح کرد: این شهید والامقام مظهر جمع علم و اخلاق و تعامل با دین و حوزه و دانشگاه و همچنین مظهر علم و دانش سودمند بود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حوزه دانشگاه باید مظهر ترویج علم و دین باشد ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی علم و دانش در سفره غرب قرار داشت ولی به برکت انقلاب اسلامی توانستیم در زمینه علم پیشرفت‌های عظیمی به دست بیاوریم که این شگفتی‌های علمی باید تداوم پیدا کند.

اعرافی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید راه تولید علم و پیشرفت در فناوری‌های گوناگون پرشتاب تداوم داشته باشد و متوقف نشود، شاخص‌های علمی بزرگی داریم که نباید در آن‌ها متوقف شویم.

دانشگاه باید مسیر اخلاقی و دینی را به‌خوبی طی کند

وی افزود: علم آن گاه ارزش دارد که خود را در عمل نشان دهد و گره از کار جامعه باز کند که این موضوع نیازمند این است که دانشگاه مسیر اخلاقی و دینی را طی کند.

انتقام سختی در انتظار عاملان ترور شهید فخری زاده است

امام‌ جمعه قم بیان کرد: انتقام سختی در انتظار عاملان شهادت شهید فخری‌زاده است و مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند که نتیجه انتخابات آمریکا آن‌ها را سست نکند، دشمن نمی‌خواهد عظمت ایران اسلامی را ببیند چون انقلاب اسلامی یک موج عظیمی ایجاد کرد که تحمل مشاهده آن را ندارند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: ملت بزرگ ایران آگاه به این است که مقاومت در برابر دشمن دارای برکات زیادی است و مسئولان باید با تدبیر مشکلات را برطرف کنند، هزاران نفر در قم بیکار و سختی‌های زیادی را متحمل شدند که نیازمند تدبیر و حمایت هستند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوادث کرونا مسائل فرهنگی و دینی ما را تحت تاثیر قرار داده است، همه ما باید تلاش کنیم تا نسبت به مسائل عبادی و تربیتی توجه ویژه داشته باشیم تا افت اخلاقی و معنوی میان نوجوانان و جوانان ایجاد نشود.

اعرافی ترویج معارف اسلامی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید راه‌هایی ایجاد کرد تا شعائر دینی در فضای مجازی و همچنین فضای حقیقی ترویج پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج